Spam ING

• Kreeg net dit in me mail:

Geachte klant,

We ondervinden technische werkzaamheden op het Internet Banking Division van de ING bank. Het betreft de installatie van nieuwe beveiligingssoftware voor 2011. Met deze innovatie willen we het internet bankieren nog beter en veiliger gebruik, zodat u in de toekomst beter en vooral ZorgeNLoos kunt gebruik maken van al onze diensten. Voor deze installatie om succesvol te zijn moet je onderstaande link om uw gegevens te bevestigen door de toegang tot de onderstaande link.

---- dj-adenzo.com/verificatie.nl/ing.nl/mijn.ing.htm ----

Na bevestiging, zullen uw gegevens automatisch bij te werken een plaats in ons systeem zo spoedig mogelijk en u zult worden gecontacteerd via telefoon een van onze medewerkers om met succes de update te voltooien. Dank u voor uw tijd en uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
    ING Bank, Internet Banking Department

Wie heeft hier ook last van(a)

Willem: Heb de link even onklikbaar gemaakt gezien het feit dat er al een paar mensen hebben lopen klikken erop.

• Ik krijg ook meerder emails met als onderwerp ing, maar de mail word niet verzonden van een ing email adres.

• Dit gaat dus duidelijk om phishing.
    En hier kan ING in principe niets aan doen, buiten de hosters/zenders proberen te achterhalen,
    maar dit zal hoogstwaarschijnlijk via gehackte computers (oftewel botnets gaan)

Maar het moge dus ook duielijk zijn, dat je NOOIT je bank inloggegevens op welke site dan ook moet invullen.
    Deze gegevens dienen net zo geheim/persoonlik te zijn/gehouden worden als je PIN code.
    Aangezien ze anders zo je bankrekening gezellig leegplunderen,
    en omdat er toch wel meer dan 1 iemand in trapt doen ze dit natuurlijk via diverse Nederlandse bankrekeningen,
    en vervolgens door naar Zwitserland, en dan pas op de rekening waar ze 't op willen hebben.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Citaat

Valse e-mails (Phishing)
    Er zijn diverse frauduleuze e-mails in omloop waarin u wordt gevraagd om via de opgenomen link in te loggen op Mijn ING. Deze e-mails zijn niet afkomstig van de ING. De ING zal u nooit een e-mail sturen met daarin een link naar de inlogpagina van Mijn ING met het verzoek om via de link in te loggen. Controleer bij inloggen op Mijn ING of het adres https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet is.

Indien u zelf een email heeft ontvangen die u niet vertrouwt, controleer dan of de door u ontvangen e-mail overeenkomt met een van de voorbeelden hieronder (bekijk ook andere nieuwsberichten). Komt de door u ontvangen e-mail niet overeen maar vindt u de e-mail wel verdacht, stuur de originele e-mail dan door naar: [email protected]

Dit stond op de ing sie, ik heb zelf ook van die mails gekregen

• Google Chrome geeft het all aan.

Waarschuwing: verdachte phishingsite!
    De website op dj-adenzo.com is gemeld als 'phishingsite'. Phishingsites zijn sites die proberen gebruikers persoonlijke of financiële gegevens te laten opgeven, vaak door zich voor te doen als betrouwbare instellingen, zoals banken.

Meer informatie over phishingfraude.
    Een fout melden
    Als u vindt dat u de risico's voldoende begrijpt, kunt u toch doorgaan.

• Je ziet dat de domein naam van deze dingen nooit klopt.
    Daarnaast ben je sowieso ietwat dom om dit via mail te regelen.
    Dingen als banken etc zullen 99/100 keer, mits fatsoenlijk bedrijf is. Zaken via geregelde papieren op de post doen en niet via een mail.

Sta daar voortaan bij stil.
    ( je kan de domeinnaam ook faken namelijk )

• Joh, ik wordt gebombardeerd met dit soort emails. Je wordt er ook vollop voor gewaarschuwd. Nooit persoonlijke gegevens verstrekken.

Als je er toch op klikt, mag je jezelf gerust een stomp voor je kop geven.

Merk je toch niet veel van, als je hersenloos bent.

:x

• Citaat van eeyk

ik ook tegenwordig iedere dag wel stuk of 2 en ik heb niet een ing maar abn |-)

Zo heb ik zelf ook weleens e-mail ontvangen van een/de zogenaamde 'rabobank' in zo'n slecht nederlands dat elk (ietswat) nadenkend mens kan weten dat het gewoon niet van de rabobank komt..

En daar komt dan nog eens bij dat ik inmiddels alweer bijna 5 jaar bij een andere bank zit xD en mijn e-mail adres helemaal niet bekend is bij de Rabobank, (zelfs niet bij mijn huidige bank)

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Ik heb er net ook één ontvangen, maar zit gelukkig bij de Rabobank dus ik vul me gegevens zowieso niet op een ING look-a-like website in.

Trouwens, als je bij ING je username & password hackt en je steelt de mobiel van de gedupeerde, dan ben je toch al binnen?

Terwijl je bij Rabo, ING en Frieslandbank bijvoorbeeld eerst een reader moet hebben, de bankpas en de pincode.

De pincode kan je zonder meekijken bij pinnen en door te vragen nooit krijgen, de username en password kan je door een keylogger zo achterhalen.

Licht het dan aan mij of faalt dat systeem van internetbankieren van ING?

• Een username en wachtwoord is al genoeg.
    Denk aan dingen zoals Paypal.

• Je hebt nu een tan code nodig dus dat hacken gaat niet meer door:P
    Alleen als je , je tancode's weggeeft, kan je gehackt worden:hmm:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!