Hej leden van CP,
ik ben beginnend scripter en ik had een vraagje
wat is de beste/leukste manier om PHP te leren?
Hej leden van CP,
ik ben beginnend scripter en ik had een vraagje
wat is de beste/leukste manier om PHP te leren?
Eerst moet je wat basics leren uit boeken of tutorials op internet en dan ga je best wat op jezelf wat scriptjes maken of namaken.
In ieder geval geen crime, niet direct een host kopen eerst gewoon op localhost of lycos ofzo wat gaan klooien.. Dingen doen die je leuk lijkt.. Dat is het leukst.. Vind ik!
FrankY
Koop een boek, probeer zoveel mogelijk uit, verwerk in je script grappige dingen dan wordt leren sowieso leuker.
Zo had ik iemand en die had een classe met lades en in die lades string(s) begrijp je me ;).
De beste manier bestaat niet, dat bepaal je zelf, er zijn ook mensen die alleen leren van php.net of via zend.com andere leren via tutorials, en mensen zoals mij uit boeken(heb hier 5 a 6 boeken over PHP liggen :p).
oke, kan ik ook cursussen volgen via internet? want dan kan ik het gelijk uitoefenen in een script
en nog een vraagje, ik ken een klein beetje van scripten maar weet iemand een leuk begin script om te maken?
Login pagina.. Is altijd leuk vind ik:P
oke, maar zijn er cursussen te volgen op internet?
Altijd.. Wat is niet op het internet te vinden ^^.. Zoek op google gratis php cursussen
Het beste is, hierop CP staat bij downloads (dacht ik) een ZEND certification study book, dat is de beste manier om PHP te leren ;).
Want zend is van de makers zelf dus .. die weten het beste hoe iets in elkaar zit.
Het is wel engels.
Het beste is een boekje kopen waar opdrachten instaan.
Deze opdrachten volg je en hier leer je het beste van.
Ook is het handig als je goeie tips vraagt aan mensen als je iets hebt gemaakt.
Begin bijvoorbeeld met een gastenboek, als je dit hebt gemaakt post dan hier op het forum je script en vraag om tips.
Wij kijken dan naar je scripts en geven dan tips voor je om het goed te leren.
Zo kan je het beste leren en vinden mensen ook vaak leuker om te doen dan heel de tijd moeten scripten voor iemand die ergens niet uit komt.
FF offtopic; Hoeveel kost zo'n boek ongv.?
volg deze stappen , en je kan al een simpel script maken
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/
lees deze maar allemaal , dan weet ik zeker dat je de basis al beheerd
heb al een boekje
ty het is wel grappig om te lezen hoe al die ervaren scripters zijn begonnen
Deze heb ik gelezen;
Webdesign met PHP5 ( niet alleen PHP maar ook css, ajax, ...) Van Easycomputing.
PHP Applicatieontwikkeling van Peter Kassenaar.
Vooral die laatste raad ik aan Kost wel wat meer ( 48.50 ) maar je moet er iets voor over hebben he, je kan natuurlijk altijd naar de bib gaan.
hoeft niet meer ik ga dit boekie uitwerken en daarna zie ik wel
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!