Bieden is kopen!

• Beste CP-ers,

Laatste tijd valt het me op enige fora op dat er vaak geboden word maar dat als ze dan hoogste bieder zijn er vanaf zien.

Maar helaas zijn dit niet de regels van bieden. Als je een bod plaatst dien je dit geld te hebben en bij een winst dien je gewoon te betalen.

Je gaat toch ook niet naar een winkel en dan zeg je dat zou ik graag willen hebben tegen de verkoper. En bij de kassa zeg je dat je er toch vanaf ziet.

Dit geld hetzelfde met openen van battles. Waar ik me aan stoor is dat er dan niet het gewenste resultaat komt. En dat er dan maar gewoon niet meer gereageerd word. Of dat er geen duidelijk bedrag staat. Bijv. max. dit bedrag maar dat is natuurlijk onzin.

Battle openen is vast bedrag maken. En bij de deadline verstreken is gewoon de beste betalen.
    Ook opmerkingen van "deze layout heb ik nog voor 20 euro" is onzin in een Battle topic. Als er niks moois tussen zit dan neemt de starter gewoon de goedkoopste. Terwijl het er bij een battle om gaat dat iedereen gelijke kansen heeft.

Ik hoop dat mensen hier in het vervolg rekening mee houden.

Met vriendelijke groet,
    Stan van Oers

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Volgens onze nieuwe regels is betalen bij bieden ook verplicht:

Citaat

7.C.4 Wanneer een lid een bod plaatst, wordt het lid daarmee verplicht dit bod uiteindelijk ook te betalen aan de verkoper. De enige manier om een bod ongeldig te maken is door dit aan te vragen met opgaaf van reden bij een crewlid. Wanneer een bod zonder geldige reden wordt ingetrokken, kan de toegang tot de marktplaats aan het desbetreffende lid geweigerd worden.

• Volgens de wet zijn allebiedingen onder voorbehoud tot dat alles is geregeld. Dit betekend als iemand bied en kan het geld niet voor elkaar krijgen dat hij dan alsnog van de koop kan afzien. Dit is het zelfde met een huis kopen.

Dan even over dat battle, indien er niks moois tussen zit moet je wel betalen??? Lijkt me niet slim.

• Gerben dan moet je een designer inhuren met goed portfolio etc. maar niet een battle starten dit zijn de risico's aan de andere kant zitten ook tig meer designers aan je design dus de kans dat er iets beters uitkomt dan verwacht..

• Ons hele doel is dat we de niet serieuze bieders uit het marktplaats forum weren. Zodat verkopen een zo groot mogelijke slagingskans hebben.

Als een serieuze bieder alsnog wil terugkomen op zijn bod zonder consequenties, kan hij de consequenties voorkomen door een opgaaf van reden toe te sturen naar een crewlid.

Rick: het klopt wat je zegt, alleen je voorbeeld klopt niet helemaal. Een winkelverbod kan enkel opgelegd worden door de officieer van Justitie/een rechter. Je kunt natuurlijk altijd zeggen dat iemand niet in je winkel mag komen, en zodra die persoon dat toch doet alsnog de politie bellen en vermelden dat je de persoon in kwestie hebt gewaarschuwd.

• Lodewijk weet je wel eens dat je de naam marktplaats niet eens mag gebruiken op de site. Hier heeft ebay alle rechten op.

Als nu iemand er neer zet: Gobeden onder voorbehoud?

• Gerben dat is echt de grootste bullshit die er is. Tuurlijk mogen wij het over Marktplaats hebben dat is gewoon een woord. En een plaats waar een markt word gehouden is een "Marktplaats" nederlandse taal.

En Geboden onder voorbehoud betekend dat je bod word weggezet maar onder enkele condities. Deze dienen dan ook naar de verkoper gestuurd te worden.

Bijv. Ik wil een bod van 25 euro doen mits er alle rechten op het script zit.

Iets anders dus als terug trekken. Ik neem dat in een topic plaatsen "bod onder voorbehoud" ook bullshit is aangezien je dan beter een pm kunt sturen.

• @Stan,
    Ik zal je het leuker vertellen.
    Memory Stick (wat veel gebruikt word om een USB-stick met geheugen aan te duiden) is een geregistreerd merk van Sony, wat niet door andere fabrikanten of websites zonder toestemming gebruikt mag worden.
    Ook termen als "Fanta" zijn geregistreerde handelsmerken en mogen niet door andere fabrikanten gebruikt worden.

Wat jij zegt klopt dus niet.

• Ik heb het over marktplaats dat is gewoon een nederlands woord. Neem aan dat ik die wel mag gebruiken? Staat zelfs in het woordenboek. Zou geen idee hebben waarom dat niet op deze website mag komen?

• Als de persoon niet te vertrouwen is en het werk waar rick misschien veel werk heeft ingestopt zomaar word vrijgegeven. Lijkt met niet de bedoeling.

Dan moet in het topic staan: Bieden onder voorbehoud van gunning.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!