Welke gegevens worden opgeslagen via internet?

• Je complete browsergeschiedenis? Een interessant artikel om eens een keer door te lezen:
    http://jeremiahgrossman.blogsp…ve-been.html#whereyoubeen
    En in de werkelijkheid:
    http://ha.ckers.org/weird/CSS-history-hack.html

Leuk om een keer door te nemen. Werkt door middel van de actuele stijl van een link opzoeken. Zoals je wellicht weet heb je in CSS pseudoclasses, zoals :visited. Die hebben via CSS een aparte stijl. Via JavaScript wordt gekeken wat de stijl is (heb je een URL ooit bezocht, of niet), en zet die dan ergens anders neer. Leuk artikel, werkt alleen hier met Fx 4 niet meer.

• Haha, geloof me de fabrikant van jou laptop/computer/moederbord etc. etc. kan alles uitlezen wat jij met je computertje doet ;)

Geen discussies dat dit niet kan, elk moederbord bezit een chip die de informatie naar de fabrikant streamt.

Vergelijk het maar eens met de "BlackBerry Key" < waar China zo moeilijk over deed, eerst de blackberry key vrijgeven vooralleer de blackberry in china werd doorgevoerd.

Met die Key, kun je dus de BlackBerry tracen, waardoor het niet meer de veiligste telefoon is, maar ja.

Met vriendelijke groet,
    Kevin

• Als iemand mijn website bezoekt zie ik het volgende:

Citaat

Windows Vista, Chrome

Country: Belgium (BE)
    City: (Unknown city)

80-100-6-000.ip.watjijwil.nl
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko) Chrome/11.0.696.16 Safari/534.24

Maar zoals sloosmedia zegt, is dit niet het enigste, ik zou nog meer kunnen zien, als me dat zou interesseren ;)

• Als je echt al je gegevens wilt afgeven kun je het beste gebruik maken van zoekmachine Google of Google Chrome.
    Die slaan al je gegevens op en bewaren deze max. 5 jaar.
    Elke letter die je intypt, elke zoekopdracht, elke link die je aanklikt tussen de zoekresultaten, alles wordt opgeslagen.

Ter aanvulling van de lijst:
    Vergeet remote port niet, handig om meerdere computers op 1 netwerk van elkaar te onderscheiden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!