De nieuwste versie van de populaire webbrowser Firefox is dinsdag gelanceerd. De makers hebben vooral geprobeerd om het programma sneller te maken.
Firefox 4 maakt gebruik van een nieuwe methode om JavaScript, een veelgebruikte online programmeertaal, te draaien. Dit JägerMonkey is tot zes keer sneller dan zijn voorganger in versie 3.6 van de browser.
Naast de verbeterde snelheid heeft ontwikkelaar Mozilla ook enkele andere nieuwe foefjes toegevoegd. Zo bevat de nieuwe browser ook een 'volg-me-niet'-optie, waardoor adverteerders niet kunnen bijhouden wat voor sites de gebruiker allemaal bezoekt. Ook is er ondersteuning toegevoegd voor hardwareversnelling, waarbij de grafische processor van een computer gebruikt kan worden om grafisch intensieve pagina's sneller te tonen.
Mozilla heeft ook Firefox Sync standaard ingebouwd in Firefox 4. Hiermee kunnen gebruikers hun instellingen en favorieten tussen meerdere computers gelijk houden, doordat deze online worden opgeslagen. Zodat het programma op een andere computer wordt opgestart, worden deze gedownload en toegepast.
Firefox 4 is hier te downloaden: http://www.mozilla.com/nl/firefox/
Mijn vraag is wat jullie ervan vinden, ik zelf gebruik Firefox 4 nu.
En ben erg tevreden ( kom hier later op terug. )