Beste cpers,
Ik had een vraagje.
Hoe kan ik een script maken zodat ik een mail ontvang als eigenaar als er een nieuwe gebruiker geregistreerd is?
Ik hoop jullie voldoende te hebben geinfomeerd.
Mvg,
Ruben
Beste cpers,
Ik had een vraagje.
Hoe kan ik een script maken zodat ik een mail ontvang als eigenaar als er een nieuwe gebruiker geregistreerd is?
Ik hoop jullie voldoende te hebben geinfomeerd.
Mvg,
Ruben
php mail functie?? deze gewoon invoeren bij het registratie form
zet dit bij de code van bevestinging zoals
U bent nu lid.
of zo
mail("[email protected]","nieuw lid","Er is een nieuw lid :-D");
Citaat van eeykzet dit bij de code van bevestinging zoals
U bent nu lid.
of zo
PHPmail("[email protected]","nieuw lid","Er is een nieuw lid :-D");
Ik ben een beginnen met php maar hoe moet ik dit in me register zetten?
gewoon onder passwoord ofzo?
Citaat van eeykzet dit bij de code van bevestinging zoals
U bent nu lid.
of zo
PHPmail("[email protected]","nieuw lid","Er is een nieuw lid :-D");
Dit klopt niet, want waar laat je zien waar de mail naar toe moet?
<?php
echo 'De registratie ging fout';
}else{
mysql_query("SELECT `email` FROM `gebruikers` WHERE `id`=".$gebruiker) or die(mysql_error());
mail("[email protected]","Welkom op jouwsite.nl","Welkom op de site");
echo 'Je bent geregistreerd';
}
?>
Toon Meer
Waar is je if ?
Ik ben het nu kwijt hoe kom F.Ajeti aan dat stukje?
Als hij het zelf maakt waarom maakt hij het dan fout? Terwijl hij het zelf door heeft?
Plaats hier eens je registratie script.
Kom op zeg.
Leer eens PHP voordat je een game begint.
Eigenlijk zou je een test moeten afleggen alvorens je hosting kan aanschaffen, dan zouden veel nietswetende al snel moeten nokken.
Jongens, we kauwen niks voor, alleen de URL naar http://nl.php.net/manual/en/function.mail.php daar staat alles beschreven.
Citaat van F.AjetiDit klopt niet, want waar laat je zien waar de mail naar toe moet?
PHPToon Meer<?php echo 'De registratie ging fout'; }else{ mysql_query("SELECT `email` FROM `gebruikers` WHERE `id`=".$gebruiker) or die(mysql_error()); mail("[email protected]","Welkom op jouwsite.nl","Welkom op de site"); echo 'Je bent geregistreerd'; } ?>
F.Ajeti dat geef je aan bij [email protected] als je daar schrijft [email protected]
dan stuurt die het bericht daar heen.
Alleen die code van F.ajeti klopt niet hij wilt niet het lid een mail sturen maar zich zelf.
Citaat van L.GrootKom op zeg.
Eigenlijk zou je een test moeten afleggen alvorens je hosting kan aanschaffen, dan zouden veel nietswetende al snel moeten nokken.
Jongens, we kauwen niks voor, alleen de URL naar http://nl.php.net/manual/en/function.mail.php daar staat alles beschreven.
Beste L.Groot
Ten eerste ik ga geen game maken.
Ten tweede bedankt voor de link
Citaat van L.GrootKom op zeg.
[offtopic]
Ik heb van jou ook nog geen unbugged game gevonden hoor .. dus leer het zelf ook eens?
[/offtopic]
insaneflame is het nou gelukt??
Als je de mail functie gebruikt vergeet niet de headers goed in te stellen. Dat maakt namelijk best wel wat uit. Maak de afzender ook iets zoals [email protected] en niet de mail van de persoon die zich registreert.
[offtopic] Webbasing, wat maakt het uit dat hij een bugged source heeft? Hij kan tenminste programmeren. Hij ken tenminste de basis. Wat je moet kunnen voordat je een crime spel opricht. Wat bijna niemand kan hier.[/offtopic]
We hebben het hier over een antwoord voor de topic starter niet over L.Groot! Vele van jullie gebruiken netjes de off-topic tag erbij maar, dan alsnog gaan we geen mensen afkraken.
Citaat van Webbasing
insaneflame is het nou gelukt??
Nou nee niet echt.
Maar als ik op internet kijk dan gebruiken veel mensen het voor login gegevens naar de gebruiker te sturen.
Maar ik wil het voor dat ik zie dat er een gebruiker is geregistreerd.
Citaat van insaneflame
Ik ben een beginnen met php maar hoe moet ik dit in me register zetten?
gewoon onder passwoord ofzo?
Dit moet je invoegen waar mysql_query is, en [email protected] in jouw emailadres aanpasses, dan ontvang je iedere keer als iemand zich registreerd een email.
Robin
Citaat van Robin
Dit moet je invoegen waar mysql_query is, en [email protected] in jouw emailadres aanpasses, dan ontvang je iedere keer als iemand zich registreerd een email.
Robin
Yeeeh:cheer:
Het is gelukt.
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de voorbeelden en linkjes.
Maar ik had nog een vraagje over het stukje script.
Kan ik ook me zelf laten mailen met de username die geregistreerd is?
Bump op aanvraag topic starter.
Tevens gewoon nu onntopic blijven. Reacties met "doe php cursus" horen hier dan ook niet bij!
Men vraagt hulp niet om advies voor cursussen!:cheer:
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!