Hallo cp,
Ik wil graag op me vps een hosting geven.
Nu is mij vraag: Hoe kan ik hosting weggeven wie via me vps ik hoorde dat je wat moet installeren maar wat weet ik niet.
Kan iemand me helpen?
Met vriendelijke groet,
F.Ajeti
Hallo cp,
Ik wil graag op me vps een hosting geven.
Nu is mij vraag: Hoe kan ik hosting weggeven wie via me vps ik hoorde dat je wat moet installeren maar wat weet ik niet.
Kan iemand me helpen?
Met vriendelijke groet,
F.Ajeti
Welke control panel ga je gebruiken.?
zpanel wil ik gebruiken maar wat moet ik dan gaan doen?
Ik gebruik Windows XP Pro.
Ik zou Linux installeren en dan ISPCP Omega of LxAdmin gebruiken.
Is gratis en van betere kwaliteit dan ZPanel.
Bij ZPanel als je meer dan de toegewezen diskspace gebruikt kan je er nog gewoon op :).
Moet je wel een beetje linux kennen maar dan lukt het zeker.
Lars, dat maakt niet zoveel uit hoor.
Zpanel = voor windows, de rest is voor linux dacht ik?
F.Ajeti, zie je PM voeg me toe op msn als je meer informatie over Zpanel wilt. Doe er namelijk veel aan.
@lars, linux wil ik niet gaan gebruiken, er staat windows op.
Wat moet ik nu gaan doen op er z.panel op te zetten?
Hier staat het uitgelegd: http://www.zpanel.co.uk/how_to_setup_a_server_at_home
Heb je een zelf gehoste VPS of een gehuurde?
Neem aan een gehuurde, want daar betaal je ongeveer 10? per maand voor voor speciaal windows.
Hoezo Windows XP, kom op zeg, Windows XP is voor cliënts, niet voor servers. Is die XP trouwens legaal of illegaal indien illegaal zal ik je servertje maar snel uit zetten, Microsoft heeft je server zo gevonden.
Citaat van L.GrootHeb je een zelf gehoste VPS of een gehuurde?
Neem aan een gehuurde, want daar betaal je ongeveer 10? per maand voor voor speciaal windows.
Hoezo Windows XP, kom op zeg, Windows XP is voor cliënts, niet voor servers. Is die XP trouwens legaal of illegaal indien illegaal zal ik je servertje maar snel uit zetten, Microsoft heeft je server zo gevonden.
Ik heb de vps op one2xs gekocht en de licentie code is LEGAAL.
Maar weet iemand anders nog hulp voor zpanel?
Robin, ik zal kijken.
Jongens ik heb hem al geholpen en alles werkt perfecto, en idd wat een onzin dat microsoft je zal vinden? Dat gebeurt enkel met microsoft update, dus bewerk die post maar is eventjes snel.
Ik denk dat hier :slotje: op kan.
Wellicht handig als je hier meld wat je nou allemaal heb gedaan.
Ik heb zpanel voor hem geinstralleerd en geholpen met de installatie te verfijnen en naar zijn gebruik te maken.
ook heb ik zijn mail server etc ingesteld, dus nu werkt zijn domein via zijn VPS. En kan hij dus hosting aanbieden.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!