Vendetta source - Bugfixing

• WOW, doe je het serieus op die manier ?

ik zou het op de volgende manier doen:

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.12.10 02:35:23:

Citaat van stan

We werken met pdo lijkt me ? en dan $db->quote() daar komt geen injection doorheen!

KUCH, PDO is KUT en onoverzichtelijk, mysqli is een stuk sneller, en je kan met mysqli ook filteren zie hieronder:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Nouja mij maakt het niet echt heel veel uit ik heb met allebei gewerkt., Alleen PDO is op sommige gebieden veiliger. Het voordeel van PDO is ook dat je data kunt fetchen en daarna automatisch in een object kunt injecten.

• Jackie,

Sorry had je bericht nog niet gezien, ik antwoord er zo nog wel even op.

eqaz,
    Je hoeft niet meteen zo grof te doen en te zeggen dat MySQLi de top is en PDO voor noobs is..
    Als ik niet via de OOP manier wil werken dan maak ik dat zelf uit, tenslotte maken Stan & ik de source en bepalen wij uiteindelijk via welke frameworks en types wij verbinding maken met een MySQL(i) database.
    Ook al maken we gebruik van PostGreSQL, dan moet je nog niet zeiken, wees blij dat de source straks gratis word.

Tevens kunnen wij nu nog niet beginnen, omdat we nog geen layout hebben (de stembus gaan we een dezer dagen sluiten voor layout 1) dus vanaf dan kunnen we pas echt beginnen.

• eqaz, nee PDO is echt klote, om een paar functies op te geven voor een wijde database support.
    Het is zelfs zo slecht dat een groot deel van de beste CMS en forums softwares het gebruiken.

De logica !

• eqaz ten eerste doet lars niet grof maar ben jij dat. Dus jij kan waarschijnlijk geen kritiek aan. Ten tweede klopt je verhaal over mysqli en pdo niet.

PDO is inderdaad een stuk moeilijker om te beheersen (daarom zul jij het niet gebruiken) en wat jij noemt "onoverzichtelijker". MySQLi is niet sneller als PDO aangezien het alleen een andere manier van opdracht geven in php zelf is. Daarnaast is PDO stukken veiliger en is de functionaliteit stukken groter.
    Ook is pdo veiliger...

Je hoeft niet te doen alsof je meer als een ander bent want daar hebben we uiteindelijk niks aan. Vind je ons project en manier van aanpak verkeerd mag je dit vinden. Deze kritiek kan in pm of via forum worden gepost hierop krijg je fatsoenlijk antwoord terug. Mits het volgens normale standaard van fatsoen word geschreven. Als wij toch een andere insteek kiezen dan dat jij ons hebt aangewezen kun je dit jammer vinden. Maar dan zal er intern overwogen zijn en als je statements duidelijk en goed waren zullen deze zeker in de overweging duidelijk zijn geworden.

Maar je manier van schrijven, kritiek leveren en onderbouwen geeft ons onvoldoende aanleiding om je posts mee te nemen in een overweging of mogelijke beslissing van verandering in het plan van het project.

Met vriendelijke groet,
    Stan van Oers

• Citaat van eqaz

Omdat niemand inziet dat MySQLi beter en sneller is ! :)

PDO kan MySQLi gewoon draaien dus is PDO evensnel, daarnaast heb je gewoon hetzelfde alleen met meer ondersteuning.
    Blijkbaar ben alleen jij diegene die het niet ziet.

• Ik wil nou ook met PDO gaan werken, ik vind het nog niet zo irritant hoor.

Het is evenveel code:

PDO:

PHP
    $stmt = $dbh->query("SELECT * FROM table_name");

$count = $stmt->fetch(PDO::FETCH_NUM);

MySQL:

PHP
    $query = mysql_query("SELECT * FROM table_name");

$count = mysql_num_rows($query);

Dusja?

Bezig met een zelf gemaakte source, geschreven vanaf 0 natuurlijk!

• Citaat van L.Groot

Yoichi,
    Inderdaad hij verklaart mij voor gek en noob terwijl hij waarschijnlijk zelf een MySQLi dunk is, verder nergens iets van af weet, nieuw is op CP en nog geen succesvolle projecten heeft...

Dan blijf jij daar maar lekker bij, ik denk dat ik toch heel wat succesvoller ben, en ik kan je echt garanderen dat MySQLi toch echt sneller is als PDO.. heb genoeg sites gemaakt met MySQLi en zelfs sites met PDO, ik beheers het allebei, alleen PDO is ten 1e onoverzichtelijk, het is veilig, maar MySQLi is ook ontzettend veilig, daarin kan je ook alles escapen dmv. STMT gebruiken

PHP
    <?php
        $stmt = $mysqli->prepare("INSERT INTO tabel (veld1, veld2) VALUES (?, ?)");
        $stmt->bind_param('ss', $veld1, $veld2);
        $veld1 = 'iks';
        $veld2 = 'dee';
        $stmt->execute();
        $stmt->close();
    ?>

BIJVOORBEELD! :)

En kom nu niet zeggen dat ik niet succesvol ben en als dat wel zo is dat ik dan maar projecten moet laten zien, ik zou het graag willen, alleen de projecten die ik heb gemaakt waren voor Grote bedrijven.. die liever anoniem blijven wegens redenen..

• PDO = MySQLi, maar MySQLi hoeft niet pers?e PDO te zijn.
    Een truck is een voertuig, maar een voertuig is niet pers?e een truck.

Als je dat niet wilt doorhebben ben je A, dom bezig, B moet je niet verder gaat met scripten en programmeren, aangezien soortgelijke indeling een belangrijke stap is in veel programmeer talen.

• Jackie

Wat jij doet werkt niet. PDO heeft geen functie die hetzelfde werkt als num_rows. Dit zal je moeten doen doormiddel van de COUNT() functie in SQL

Yoichi

PDO != MySQLi

PDO is een andere manier voor mysql_* net als MySQLi dat is.

Als je zeker weet dat je nooit van database wilt switchen kan je beter voor MySQLi gaan. Weet je dat niet zeker kun je beter voor PDO gaan. Dit is natuurlijk alleen zo als je niet echt een voorkeur hebt. Vind je MySQLi echt niet fijn werken, ga dan voor PDO.

@Lars

MySQLi database's bestaan niet ;). MySQLi gebruik je om met een MySQL database te communiceren.

[offtopic]Dit is wat ik er vanaf weet en wat ik ervan gehoord heb. Heb er een tijdje geleden ook wat over gezocht en naar gekeken. Ik heb uiteindelijk voor MySQLi gekozen omdat meerdere mensen aangeven dat het sneller is. En omdat ik heb fijner vond werken dan PDO.[/offtopic]

• Ik heb een nieuwe vraag toegevoegd, gelieve hierop te reageren:

- Voelen jullie wat voor een extra crimebuilder bovenop de vendetta hoofd versie? Deze kost dan uiteraard een eurotje of 5-20.

Tevens moet de layout nog gesliced worden, zodra dat eindelijk gedaan is kunnen we echt beginnen.

• @lars als ik jou was zou ik gewoon vendetta aanhouden. Als Vendetta af is miss een nieuwe unieke maar vendetta is al redelijk bekend dus als je die zou unbuggen etc slaat het denk ik wel aan.

• Nillas er kan maar 2% van CP met een framework werken. De rest begrijpt het wss niet eens hoe zoiets in elkaar zit. Dus misschien is dat een slecht idee. Maar als hier veel animo is ik ehb er geen moeite mee.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!