Weer stapje verder

• De afgelopen weken heb ik weer enkele verbeteringen live gezet.
    Met dank aan een grondige usability analyse en het meten van elk linkje op onze site, heb ik kunnen bepalen welke functies jullie niet gebruiken en heb ik ze zo kunnen verbeteren.

1) Linkpartner worden kon je vroeger enkel op de linkpartner pagina door eerst in het menu op "Meer" te klikken.
    Dit is nu duidelijker geworden met 2 linkjes:
    "Toon alle linkpartners
    » Linkpartner worden"
    Dit levert veel meer linkpartners op en is dus een groot succes!

2) De zoekkader rechtsboven is nu altijd standaard geselecteerd. Bij het bezoeken van de site kan je dus meteen beginnen typen en kun je meteen zoeken.
    Als je op de login of registratie pagina komt, dan zal het eerste input veld actief worden.
    Zo kun je zonder je muis te gebruiken nog sneller en beter navigeren door de site.

3) De login pagina werd duidelijker gemaakt en zou nu beter moeten werken.

4) Het registreren werd volledig omgegooid en nog gebruiksvriendelijker gemaakt.

5) Het inloggen en registreren werd aangegeven als goal, met gebruik te maken van een funnel.
    Ik kan nu dus perfect zien in welke stap mensen afhaken in bv het aanmaken van een account.
    Zo kunnen we onze pagina's nog verder optimaliseren.

6) Onze Adsense data wordt nu ook automatisch toegevoegd aan onze analyse data. Zo kunnen we alle gegevens in 1 centrale locatie opvolgen.

7) De beveiligingstekst "Je probeert ons aan te vallen" werd duidelijker gemaakt en zou nu minder vaak moeten voorkomen.

8) Een nieuwe regel werd toegevoegd voor het verkopen van items op deze site.

9) Onze ledenlijst pagina werd duidelijker gemaakt en zou sneller moeten laden.
    Verder werd ook de Online telling links geoptimaliseerd.
    De "Crew" link noemt nu "Ons team"

10) De :sst: Smiley werkt weer.

11) Correcte UTF-8 encodering voor het verversen van de topic's links elke 5 seconden.

Meer uitbreidingen volgen de komende weken.
    Stay tuned (h)

Update:
    - Minimized & merged CSS => site moet 2 bestanden minder inladen en onze site gaat nu nog sneller laden.

- De laatste actie in de online ledenlijst werkt weer correct

- "Signature" werd verwijderd en overal gebruiken we nu normaal de tekst handtekening in de plaats hiervan.

- Homepage kan alle accent en andere speciale tekens in topic's nu correct weergeven.

• Het is idd overbodig, het kan er wel af als het aan mij licht. :cheer:

Project DownTownMafia.nl 45%

[offtopic]Heb je wel eens dit & dan weer dat & dan weer zus & dan weer zo, OH OH OH (A)[/offtopic]

• Denk dat signatures dus juist een optie is zoals je zegt voor een klein stukje reclame. De leden worden hier beter van maar CP ook.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.12.10 21:01:32:
    is het overigens niet een idee om je priveberichten (in het linkermenu) ook te verversen net als het menu?

Dus dat als je een nieuw bericht hebt dit gelijk zichtbaar is zonder steeds op f5 te drukken;)

• Ik denk dat privéberichten iets is dat je misschien 1 of 2 krijgt per dag.
    Om daar dan meteen zo iets voor te gaan inladen elke 5 seconden, lijkt me een beetje erover ;)

Wat ik eventueel kan maken is dat je eenmalig een waarschuwing pop-up krijgt als je een nieuw berichtje ontvangt?
    Als jullie dat goed vinden?
    Als je dan door de site aan het surfen bent, komt er een alert() met daarin bv: "Je hebt een nieuwe privébericht ontvangen. Klik links in het menu op Prive Berichten om je bericht te lezen."

Verder overweeg ik om de smilies volgorde om te gooien.
    Beginnen met de belangrijkste, bv :) ;) ...
    Alle positieve samen, alle negatieve samen etc.

• Weer een aantal zeer goeie updates verder valt me op dat de pagina's hier weer een stukje sneller laden. :cheer:

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Daar heb je ook wel weer gelijk in, en ik denk dat inderdaad een popupje wel handig is.

• Updates:
    - Minimized & merged CSS => site moet 2 bestanden minder inladen en onze site gaat nu nog sneller laden.

- De laatste actie in de online ledenlijst werkt weer correct

- "Signature" werd verwijderd en overal gebruiken we nu normaal de tekst handtekening in de plaats hiervan.

- Homepage kan alle accent en andere speciale tekens in topic's nu correct weergeven.

• @koen, dat hij automatisch zoekvenster selecteerd is erg iritant vind ik. Als ik pagina naar beneden wil via pijltje. Dan moet ik eerst weer klikken. Denk dat hier meer mensen van hebben.

• Ja, ik merk het zelf ook...
    Werkt niet super.
    Was een goed idee maar in de praktijk iets minder.

Hebben nog mensen er last van?

Edit: ik moet dringend iets maken om privéberichten op te kuisen. In de database zit 30,5 MB en bijna 60.000 berichten. Oeps.
    Is natuurlijk ook beter voor jullie privacy.
    Let er dus op dat je belangrijke berichten eerst back-upt!

• Maak systeem waarmee iedere persoon tot een aantal permanent mag bewaren ( bijvoorbeeld 5 of 10 ) en de rest worden, 2 weken nadat ze gelezen zijn verwijderd ( dat je niet ineens onbeantwoorde berichten weggooit ).

• @koen, ik hoop wel dat je dat van dat automatisch selecteren van zoek venster wel gaat veranderen. Want de test is bij mij niet goed doorstaan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!