Menu CSS fout

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Misschien moet je de ul's geen vaste hoogte geven

Trouwens, id's moeten uniek zijn, je draait het gebruik van classes en id's om ...

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• Op regel 103 in style.css heb je dit staan:

PHP
    ul#menu {
    height: 20px;
    .....
    }

Je geeft het een absolute waarde mee; verander dat eens in min-height, of haal het helemaal weg. ;)

Daarnaast maak je gebruik van ID's, geen probleem uiteraard, maar een ID mag je maar een keer gebruiken. Dus herhaaldelijk <ul id="menu"> aanroepen is niet volgens de standaarden.

• Ik heb de hoogte aangepast van de ul's. Maar nu zie je een witte lijn door de site heen.

[offtopic]En die id's en classes doe ik altijd zo ik weet niet waarom haha.[/offtopic]

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 10.10.10 21:20:01:
    Als ik die id's verander in classes heb ik geen menu meer.

• In style.css staat op regel 29 of 30 dit:

PHP
    background: url('images/3.png');

Als ik dat uitgecommentarieerd heb, zie ik dat witte streepje niet meer. Verder veranderd er niets.

Als antwoord op je 2de post: dan moet je het in de CSS ook veranderen. ID's is #, classes zijn .

Je gebruikt bijvoorbeeld voor de divs menu, header, en container allemaal footers, waar het gebruikelijk is om hier ID's voor te gebruiken. Bij herhaaldelde items, zoals het menu, gebruik je ID's die je eenmalig hoort te gebruiken.

• Frenzo, je gebruikt de classes en id's totaal verkeerd

#menu = <div id="menu">
    .menu = <div class="menu">

De ul's moet je zelf geen id's geven, aangezien die in een div zitten kan je er gewoon aan door enkel je div een id te geven.

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• Hoe moet ik het dan doen , want als ik er een ul van maak dan wordt die menu weer raar.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 10.10.10 22:03:47:
    De ul's zijn weer gemaakt en alles staat goed ( volgens mij )

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!