Maffia Game afmaken

  • Een goeden avond mensen.


    de donkerenkeren dagen komen er weer aan koud en nat weer dus tijd voor het afmaken van een maffia game.
    ik heb een vraagje / waar ik opzoek naar ben.
    een geheel game reset script je die ik mag gebruiken en in kan bouwen in mijn maffia game zo dat met een druk op de knop het spel geheel gereset is.


    verder ben ik al een tijd aan het kijken waarom de moord niet werkt op de website.
    even wat meer uitleg
    speller 1 valt speller 2 aan speller 2 heeft nog twee % leven nu valt speller 1 weer aan nu blijft speller 2 op 1 % staan en niet dood dus ik weet niet waar het fout zit.
    wie kan en wil hier naar kijken voor mij en misschien weet iemand het al wat er fout is / staat.


    ik hoor het graag van jullie.


    mocht men een deel van script nodig hebben dan hoor ik het wel dan kan ik je die toe mailen.


    hoor het graag en w8 op jullie hulp.


    bedankt groet Tigermaffia

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • het probleem is dat je niet vermoord hoort je blijft op 1% staan
    maar je kan wel steeds geld jatten
    daar in loopt het niet lekker
    ik ga even kijken als het goed is het dit script je.

  • Wat is $sql voor object, en wat gebeurt er als een query misgaat?


    Dit lijkt mij sowieso niet kloppen:
    UPDATE attlose = attlose + '1', users SET cash = ...


    Even los van het feit dat er niets ge-escaped wordt in queries, en het geheel niet in een transactie staat, misschien is het handig als de klasse waar $sql een object van is een soort van wrapper is waarbij je query-logging aan en uit kan zetten? Dan zou je een tijdje dit soort moord-query-batches kunnen loggen, dan zie je precies welke queries worden uitgevoerd, en met welke waarden.


    Op die manier heb je een aantal concrete cases die je kunt analyseren. Op dit moment is het grootste probleem dat je niet precies weet wat er misgaat, omdat je geen enkele concrete informatie hebt van wat er gebeurt, dus dan wordt het nogal lastig om te bepalen wat er nu precies aan de hand is.


    Je zult dus moeten beginnen met het verzamelen van informatie.

  • FangorN


    Ik ga het bewerken en kijken of ik er dan achter kan komen wat er fout gaat bedankt.
    Ik weet wel dat het script werkt.
    Hier even voorbeeld.
    Een speller is 50 % in leven en ik val hem aan gaat er 10 % leven van af en ik krijg ook zijn geld.
    Dus dat werkt alleen als de speller nog maar 5 % is en ik val hem aan en dat kost 5 % leven gaat de speller niet dood en blijf de speller op 5 % staan dat is het grote probleem dus nu.


    PS als ik me niet vergis is het een script van jou haha
    ik mail je wel de link van de website oke

  • PS als ik me niet vergis is het een script van jou haha

    Ik denk dat je je vergist. Heb namelijk nooit aan dit soort webspellen gewerkt.


    EDIT: ik weet niet hoeveel "health" een speler normaal heeft, maar $health['user'] heeft een hele kleine waarde, dus de kans dat $health['user'] kleiner is dan een random getal tussen 1 en 3 is nagenoeg 0?


    Dit lijkt verder ook totaal ongecorreleerd aan de schade die je toebrengt, wat misschien ook een beetje vreemd is?


    Verder niet gerelateerd maar je slaat verderop $own['power'] op als buit? Zou dat niet $winst['cash'] moeten zijn?


    Ik heb het gevoel dat er wel meer rammelt in deze lap code...

  • Een reset script is eigenlijk niet zo heel lastig, je kan namelijk gewoon een button maken met een weet je het zeker natuurlijk en daar de query's achter hangen welke tabellen je allemaal wilt resetten en/of bijvoorbeeld legen.


    Weet niet of het de bedoeling is of alles gewoon op 0 komt of dat men zich dan opnieuw moet aanmelden?

  • Waarom tel je in een moord systeem health op in een db query als ik vragen mag?

    Code
    ... , health = health + '" . $health['optellen'] . "' ...


    Volgende heeft er mss ook iets mee te maken?


    Code
    if($own['health'] + 2 < 300) {
     $health['optellen'] = 2;
     } else {
     $health['optellen'] = 300 - $own['health'];
     }
  • rj webdesign nee klopt wilde graag het spellen afhebben ik heb komende manden geen tijd meer over dit ivm met mijn werk dus was de vraag of er een script je was bij de mensen die ik mag gebruiken hier voor maar ik heb al wat gemaakt afgelopen nacht dus dat komt goed maar wel bedankt man.


    Jeroen.G
    nee klopt is een aanval script maar bij 0 % leven ben je dood dat moet het doen alleen het blijft op 1 % hangen dat is het probleem.


    MiGA
    dit heeft een oud matje gedaan ik weet niet waarom dit zo is
    ik heb het script over gekocht van hem en kom er achter dat veel dingen niet af waren dus ben ik het aan het afmaken en dat kost veel tijd en werk.
    misschien was het beter dat ik opnieuw ging maar dit is al zo veer en zit veel tijd ik dus van daar dat ik hier mee door ging.
    maar misschien kan ik geheel niet aanval script maken die wel goed werkt.


    bedankt mensen.

  • Wellicht een tip: stop wat annotatie (commentaar) in code, zodat je in ieder geval weet wat er functioneel de bedoeling is. Er is nu geen enkele leidraad die aangeeft hoe het dan wèl zou moeten werken, wat alles nodeloos complexer maakt. Je zou nu namelijk je eigen product moeten reverse engineeren om vast te stellen hoe het nu geldende "gedrag" is, en hoe dit afwijkt van hoe het zou moeten werken.


    Documentatie, zelfs een minimale inline variant, bij dit soort systemen lijkt mij nogal belangrijk.

  • Waarom tel je in een moord systeem health op in een db query als ik vragen mag?

    Code
    ... , health = health + '" . $health['optellen'] . "' ...

    Volgende heeft er mss ook iets mee te maken?


    Code
    if($own['health'] + 2 < 300) {
     $health['optellen'] = 2;
     } else {
     $health['optellen'] = 300 - $own['health'];
     }


    Het gaat bij de variabel "Optellen" mis, deze wordt 2x aangegeven maar met verschillende waardes.

  • he


    Waarom tel je in een moord systeem health op in een db query als ik vragen mag?
    ik weet niet waarom dit zo is gedaan een oude vriend van mij heft dit gedaan dus waarom daar op kan ik je geen antwoord geven


    Volgende heeft er mss ook iets mee te maken?
    Het gaat bij de variabel "Optellen" mis, deze wordt 2x aangegeven maar met verschillende waardes.


    oke wat moet ik nu gaan doen het lijkt er op dat veel dingen fout zijn in dit scriptje
    kan en wil jij mij helpen hier mee??


    hoor het wel oke

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!