fotoboek op mijn website

  • goedemorgen alle.


    ik heb een vraagje ik heb een website met daar in / op wat afbeeldingen dit staat zo in het script.
    <!--==========================
    Porfolio Section
    ============================-->
    <section id="portfolio">
    <div class="container wow fadeInUp">
    <div class="row">
    <div class="col-md-12">
    <h3 class="section-title">Gallery</h3>
    <div class="section-title-divider"></div>
    <p class="section-description">Welkom bij het fotoboek.</p>
    </div>
    </div>


    <div class="row">
    <div class="col-md-3">
    <a class="portfolio-item" style="background-image: url(img/portfolio-1.jpg);" href="">
    <div class="details">
    <h4>Portfolio 1</h4>
    <span>Op Dienst met de diensthond</span> </div>
    </a> </div>



    </div>
    </div>
    </section>


    nu wil ik graag dat als men op de foto klikt dat de foto groter woord maar dit lukt mij niet.
    wie heeft hier een oplossing voor.
    dan heb ik nog een vraag de foto's kan men nog opslaan en van de website af hallen kan ik dit ook blokkeren zo ja hoe ???
    ik hoor het graag van jullie
    bij deze super bedankt.

  • super ga ik op kijken bedankt Aaron.


    het werkt niet bij mij raar ik laat het wel doen door een maatje van mij.
    ik doe iets fout maar wat geen idee foto staan er wel en gaat ook groot worden maar dan kan je niet terug naar de website.
    en ook de foto kan men nog opslaan en dat is niet de bedoeling.

  • Niet opslaan wordt natuurlijk een beetje lastig. Immers, als je de foto kunt bekijken heb je hem in wezen al binnengehaald.


    Wat je wel zou kunnen doen is foto's beschermen tegen hotlinking. Daarmee wordt een rechtstreekse link aangemaakt naar de afbeelding vanaf een andere site waarmee die effectief jouw bandbreedte "steelt". Vroeger was dat natuurlijk wat meer een dingetje dan tegenwoordig omdat de prijzen voor data een stuk lager liggen of binnen bepaalde grenzen geen limiet hebben.


    Volgens mij was dit vrij eenvoudig realiseerbaar, Google simpelweg op (prevent) hotlinking + PHP + htaccess ofzo (als je Apache als webserver hebt of een compatibele die htaccess ondersteunt).


    Iets anders wat je ook zou kunnen doen is de site/foto's achter een login gooien en enkel mensen die je vertrouwt (of die willen betalen) toegang geven.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!