ICTs geupdate

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Aaron wrote:

Ferhat.Remory wrote:

Waarom niet 's nachts zoals elk ander bedrijf / website..?
    Ferhat,
    ICTscripters is en blijft een hobby voor ieder van ons in het team. Dat wilt zeggen dat wij naast dit nog een ander hoofdberoep hebben.
    Als wij dan nog eens in de nacht alles moeten updaten. Dan kunnen wij ons hoofdberoep niet meer 100% uitvoeren door de slapeloze nachten omdat jij persé wit dat wij dit in de nacht doen.

Het komt er op neer dat ICTscripters mogelijks even offline komt te staan. Maar wij doen ons uiterste beste om de website zo veel mogelijk online te houden. Uiteraard willen wij een zo min mogelijke downtime voorzien.

Graag hiervoor wat begrip Ferhat.
    Wat een aanvallend antwoord op een onschuldige, maar logische vraag..

Maar goed, als het allemaal vrijwillig en onbetaald is voor jullie, zie ik geen reden meer om m'n ad-blocker nog op pauze te houden (niet negatief bedoeld natuurlijk ;) )
  • Uiteindelijk is er tot op heden nog niet 1 minuutje downtime geweest.
    Dat is de reden dat we het overdag doen.
    De tijd dat je dit nog 's nachts moest doen omwille van uren downtime, zijn al lang iets van het verleden... :)

Veel bedrijven hebben tegenwoordig cluster servers, waardoor je ze 1 per 1 kan updaten en er geen downtime meer is.
    Enkel juist het switchen tussen de servers kan een kleine glitch veroorzaken van enkele seconden.
    ----------------------------------------------
    K.Rens
    Zaakvoerder DiMoWeb
    dimoweb.com
  • Ferhat.Remory wrote:

Waarom niet 's nachts zoals elk ander bedrijf / website..?
    Volgens mij hoeven nachtelijke upgrades bij grote bedrijven niet altijd meer 's nacht plaats te vinden. Een beetje grote site heeft wel een webservercluster. Dan kunnen ze een node aanpakken en kijken of het werkt. Zo ja, dan de rest erachteraan, en anders de node even uit de pool schoppen zodat het gefixt kan worden.

Lang leve loadbalancers en VM's. Mooiste is dat je gewoon de boel via Puppet inlaadt als het op testlocatie werkt.

Vaak zijn het migraties die 's nachts plaatsvinden.
  • Twan025 wrote:

WHMCSAddons wrote:

Wat een problemen om niks, het is een update op een vrijwilligers forum. Er zit geen betaald team achter de website dus verwacht er simpelweg niet teveel van. Tevens enkel en alleen een waarschuwing voordat er weer 30 topics geopend wordt waarom de website offline was.
    Wie krijgt dan alle advertentie inkomsten binnen?
    Deze gaan naar de server om ICTs online te houden.
  • RobinH wrote:

Twan025 wrote:

WHMCSAddons wrote:

Wat een problemen om niks, het is een update op een vrijwilligers forum. Er zit geen betaald team achter de website dus verwacht er simpelweg niet teveel van. Tevens enkel en alleen een waarschuwing voordat er weer 30 topics geopend wordt waarom de website offline was.
    Wie krijgt dan alle advertentie inkomsten binnen?
    Deze gaan naar de server om ICTs online te houden.
    Hebben ze wel een hele dure server voor die 10 man die er max online zijn?
    Persoonlijk Portfolio: twanlommers.nl
  • Twan025 wrote:

Hebben ze wel een hele dure server voor die 10 man die er max online zijn?
    En daarbij nog de domeinnaam. Bovendien was deze forumsoftware ook niet gratis.
    Bekijk mijn portfolio Rocketeerdesign voor voorbeelden van mijn werk. Heb je nog een idee dat je altijd al hebt willen uitwerken in de vorm van een website, applicatie of design? Contacteer me dan.

Bezig met een nieuw project: overhoorprogramma. Laat weten wat je ervan denkt. :)