• Hallo leden,


    Weer een topic op deze late avond.
    Ik ben bezig met een scriptje dat de logs weergeeft van alle accounts binnen het systeem.
    Graag zou ik willen dat deze logs automatisch worden geupdate zonder dat de pagina zich herlaad.
    Nou ben ik al even aan het klooien met wat javascriptjes om de juiste div te herladen. Maar het gaat steeds fout...



    Kan iemand mij misschien vertellen wat ik fout doe? Wat er fout gaat?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • De code doet eigenlijk helemaal niks elke 1,5 seconden?


    Wat jij wilt is om de data opnieuw in te laden, niet om hem te laten refreshen.
    Gebruik Ajax hiervoor om data van de server te plukken en de div te vullen.


    jQuery.ajax() | jQuery API Documentation ; jQuery's Ajax-Related Methods | jQuery Learning Center ; Ajax | jQuery Learning Center

    Met vriendelijke groeten,
    Tredgy

    Bewerkt één keer, laatst door Tredgy ().

  • Dit heb ik momenteel

    Mijn problemen daarbij. Hij pakt maar 1 div, dus wil dat zeggen dat ik dit scriptje mee moet loopen in php?


    Daarnaast de opgegeven data wordt niet gespecificeerd door een bepaalde div/class op te geven die vernieuwd moet worden.
    Nu laad hij de pagina in de opgegeven div.

  • Het is me gelukt, voor de mensen die dit ook willen?
    Met dit scriptje kan je een div reloaden zonder de pagina te refreshen.


  • Als ik alles snel zo doorneem komt dit omdat je een id gebruikt een id hoort uniek te zijn. Een class kan je toewijzen aan meerdere elementen.
    Dus of je moet je id show toe gaan passen op een groter gedeelte van je tags.
    Of je moet een iets andere constructie maken waarbij je hem anders uitleest.


    Sidenote: voor het uitlezen van een database bestaat ook de optie LEFT JOIN / RIGHT JOIN dit zou handig zijn om de beide query's dit je hieruit voert tot 1 te beperken

  • Geef alle div's een className en dan kan je met de volgende code de inhoud veranderen.



    var array = documents.getElementsByClassName('dummy');\


    for(var i = 0; i < array.length; i++)
    {
    array[i].innerHTML = 'Doe een dansje';
    }

  • Je zou ook kunnen overwegen om enkel de actieve div te refreshen? Anders ben je een hoop informatie nodeloos aan het overpompen.


    Speaking of which (het nodeloos overpompen van data), je zou ook kunnen overwegen om enkel relevante data te versturen (bijvoorbeeld via JSON), in plaats van elke keer plakken HTML te versturen. In het "success" gedeelte zou je dan een HTML-template kunnen definiëren waarin je de opgehaalde (JSON)data invult, die je vervolgens in de daarvoor bestemde div weergeeft.

  • Sorry, probleem was ondertussen al opgelost door mij(tijdje geleden). Ik had niet gezien dat hier een topic over werd gemaakt anders had ik de oplossing wel gemeld...


    Ik heb het ongeveer op de manier van FangorN gedaan, html bestand met daarin de div, en een PHP bestand die de waardes uit DB haalt. Dan een stukje Jquery/ajax die het proces herhaalt om de X seconden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!