Java

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Hallo iedereen,

Aangezien ik momenteel voor mijn professionele bachelor in de Toegepaste Informatica de programmeertaal Java leer, vroeg ik me het volgende af:

- Wie heeft er allemaal kennis van Java hier op ICTscripters?
      - Wat hebben jullie al allemaal gemaakt?
      - Wat zijn de uitwegen die Java bied naar later toe in het beroepsleven?

Mvg,
      Laurens
      Met vriendelijke groet,

L.Kok
      YoungVision
    • Hallo,

Zoals ik al via Skype aangaf, ervaring is hier zeker aanwezig.

Tot nu toe heb ik vooral dingen voor school gemaakt. Een kassa systeem. Een E-learning systeem. Verder allemaal kleine opdrachtjes.
      Tot slot heb ik voor mezelf een kleine onderhouds checker gemaakt en een IRC bot.
      Momenteel bezig voor school om via Java een online rooster programma te maken (onder andere het plannen van een rooster).

Uitwegen:
      Android
      Enterprise web applicaties (vaak icm SPRING)
      Vele apparaten die Java gebruiken
      Overige applicaties maken met Java.

Mvg,
      Tim
      IT-recht student & software ingenieur
      My Personal profile
      My professional profile (LinkedIn/CV)
    • Enige Java-ervaring is op ICTScripters wel aanwezig. Niet zo veel, maar de mensen met kennis van Java hebben naar mijn idee ook echt wel wat kennis, wat bij de PHP-programmeurs nog wel eens tegen wil vallen.

Zelf ben ik actief als Java-ontwikkelaar en programmeer dus bijna dagelijks in Java, voornamelijk webapplicaties.

Java-ontwikkelaars worden in het beroepsveld veel gevraagd en tot nu toe steeds meer. Webapplicaties worden doorgaans ontwikkeld in Java of .NET en daarnaast heeft Java nog vele andere toepassingen, zoals Android, desktop applicaties, applets en vele microprocessoren kunnen ook worden geprogrammeerd in Java.
    • Ik studeer momenteel informatica en daar beginnen we als basis met JAVA. En dan met name gericht op de Android omgeving.

Op school is er gekozen voor java omdat dit een makkelijke basis taal is. Wanneer je dit dus onder de knie hebt, kun je gemakkelijker een andere taal leren.

De mogelijkheden zijn dus eigenlijk maar net hoe je het bekijkt.
    • L.Klok,

Je kan websites maken adhv "JavaServer pages" (en.wikipedia.org/wiki/JavaServer_Pages).

Java is een awesome programmeertaal! Het heeft natuurlijk zijn beperkingen omdat het een geinterpreteerde taal is ipv gecompileerde, waardoor het bijvoorbeeld niet gepast is voor applicaties met veel wiskundige berekeningen (zoals 3D games), maar aan de andere kant bied het cross-platform operability aan. Dus je Java applicatie zal zowel op MacOS, Linux, Windows werken!

Java houdt ook geen rekening met pointers, wat wel handig is voor beginnelingen!

Sommige grote banksystemen zijn geschreven in Java!

Ikzelf heb java nog maar voor enkele lessen gebruikt. In een daarvan hebben we een p2p distributed filesystem geschreven in Java adhv RMI. Als dit jou zou intresseren zou ik zeker eens kijken naar en.wikipedia.org/wiki/Java_remote_method_invocation en er een tutoial over opzoeken!

Way to go!