Frameworks

  • Na een tijdje afwezigheid wil ik toch weer wat leven krijgen in dit forum vragen wat jullie er precies van vinden wat jullie aanraden als framework.


    Tegenwoordig is er zoveel te vinden aan frameworks en de werking er van en natuurlijk claimen ze allemaal dat ze de beste zijn. In mijn geval ben ik op een punt aangekomen en zit ik te denken "Waarom het wiel nog een keer uitvinden?" na wat los OO werk te doen vind ik het wel is tijd worden dat ik in een framework duik ^^


    Maar naast dat je alleen een link geeft van ja dit framework of dat framework, leg uit waarom deze dan zo goed is en waarom deze zo slecht is.


    Persoonlijk op het moment spreek cakePHP me erg aan maar CI spreekt me ook op een of andere reden aan, maar ik zal is kijken wat de leden van CP er over te zeggen hebben, misschien komt er ook wat handigs uit!

  • Zelf kan ik geen OO, maar ik heb me wel verdiept in kohana, zend en code ignitor. Code Ignitor heeft verouderde code, Zend is veel te groot, daardoor lijkt kohana t meest geschikt, hellaas heeft die weinig documentatie

  • Zend ben ik persoonlijk ook echt geen fan van. Zoals al wordt gezegd is het een gigantisch framework, een een standaard installatie is dan ook gruwelijk sloom.


    Code Igniter was in de tijd dat ik me nog in PHP frameworks verdiepte zwaar verouderd. Volgens mij heeft Code Igniter inmiddels wel de overstap gemaakt naar PHP 5, dus dat zou een hele verbetering maken.


    Kohana heb ik een tijdje mee gewerkt, en moet zeggen: Prettig framework om mee te werken. Denk wel een framework wat meer is voor de mensen die graag doorhebben wat er gebeurd, en geen angst hebben om eens het belangrijkste regeltje code van het framework naar wens aan te passen.


    CakePHP heb ik mensen lovend over horen praten. Een cookbook en bakery is natuurlijk ook wel vet!


    Yii klinkt ook als een serieuze kandidaat. Volgens mij is dit framework nog niet zo lang op de markt, maar ziet er veel belovend uit. :)
    http://www.yiiframework.com/

  • Zoals ik al zei: Kohana, Joshua heeft mn reactie verwijderd om een of andere kinderachtige reden, maar je weet m'n motivatie vast wel al, stuur me anders maar een privéberichtje op CP.

  • Ik kan m'n reactie wel even kopiëren, maar een bepaald woord wordt zo gigantisch gevreesd hier dat er een groot verbod staat op het plaatsen ervan. Zal dat onbenullige zinnetje er even tussen weg halen, maar ik geef je geen garantie dat het niet verwijderd wordt.

    Citaat

    Ik heb eerst met ZF gewerkt, dat kan ik je dus van harte afraden. Zo sloom zijn m'n webapplicaties nog nooit geweest!
    Inmiddels heb ik al 2 erg grote, en 2 kleinere projecten in het Kohana v3 framework staande gekregen, en deze bruisen nog alle 4 van het leven. Kohana is makkelijk, snel en begint nu ook eindelijk een propere documentatie te krijgen.
    Mijn advies heb je dus, en mocht je Kohana onder de knie hebben en wat bij willen verdienen, dan kun je op een website die zo erg gevreesd wordt dat sommige mensen hier van schrik een hartstilstand krijgen Rahl een berichtje sturen! (Waarschijnlijk zal ik in de toekomst minder actief zijn op CP)

  • Wat is er erg aan het berichtje van Amnell? Ik begrijp hem niet eens xD


    Kohana is inderdaad een van de betere frameworks op dit moment. Zend word alleen veel gebruikt vanwege de naamsbekendheid. Ik zou ook zeker aanraden om als je OOP gaat leren zeker eens goed te verdiepen in frameworks.

  • Volgens mij zit dat OO denken van Patrick wel snor. Alleen nog even wat design patterns (waaronder vooral MVC) in je kop stampen, dan kun je al wel met een framework aan de slag.


    Wat begrijp je trouwens niet aan mijn reactie, Stan? Zou handig zijn als je dat meteen even aangeeft, zodat anderen er ook meteen wat aan hebben ;)

  • Mijn advies heb je dus, en mocht je Kohana onder de knie hebben en wat bij willen verdienen, dan kun je op een website die zo erg gevreesd wordt dat sommige mensen hier van schrik een hartstilstand krijgen Rahl een berichtje sturen! (Waarschijnlijk zal ik in de toekomst minder actief zijn op CP)


    dit

  • Oh, daar waar nu dus "een website die zo erg gevreesd wordt dat sommige mensen hier van schrik een hartstilstand krijgen" staat, stond eerder de naam van de website van Erik en Mike, waar jij ook beheerder bent. Dat heb ik weggehaald op verzoek van Joshua.


    Verder bedoel ik daarmee te zeggen dat ik wel wat hulp kan gebruiken met een criminals project waar ik in mijn eentje mee bezig ben, en die eerst in ZF gebouwd is, maar nu dus weer omgebouwd moet worden zodat het in Kohana werkt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!