Posts by Virgo

PHP
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`*'1.10' WHERE `login` = 'Reverb'");

Er worden normaal gesproken geen komma's gebruik in getallen.

Voor die zoekbalk moet je bij de class "searchsubmit" deze 2 regels css toevoegen:

PHP
    position:relative;
    top:-2px;

dan werkt het in FF, IE zou dan als het goed is ook moeten werken (maar met IE weet je het nooit).

Bij mij wordt de tekst "bewerk | quote | verwijder" niet goed weergegeven, verwijder komt onder de andere te staan en staat ook niet meer goed in de blauwe balk. (als je een printscreen wil stuur je maar een PM)

Verder nog 2 dingen die niet echt fout zijn maar waar je toch even naar moet kijken:
    - Je hebt nu een margin-top van 20px bij "ArtikelKop", kan je dat niet beter veranderen in een margin-bottom van 20px bij "ArtikelFoot"? Nu is het menu en de content namelijk niet op 1 lijn
    - Ik vind persoonlijk de border om "contentContainer" niet mooi en niet passen

Misschien kan je naar deze dingen kijken en heb je wellicht meer kans op een goede verkoop ;)

Het gaat niet om decoden maar om het gebruik,

ik ben aan het twijfelen of ik zend ga gebruiken

Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen met zend?

Aangezien ik een javascript library gebruik (jQuery), was ik op zoek naar iets gelijks voor php.

Ik vind de documentatie niet echt goed bij zend (wat bij jQuery wel erg goed is).

Maarten

Laeresh, lever jij een bijdrage aan dit topic?

Ontopic:
    Als je een goed idee hebt kan je altijd naar gamecoll, met een goed idee komt kan je een gratis host krijgen.
    Anders kan je een betaalde host bij gamecoll nemen, het is misschien wat duurder, maar je krijgt goede service (en meer maar daar kan je K.Rens beter om vragen)

Die pdf van stefan is meer voor mensen die al wel een beetje ervaring hebben met php,

anders kan je door de bomen het bos niet meer zien, zo uitgebreid en goed is die pdf.

Die pdf is zeker een aanrader, maar je zal er het meeste van opsteken als je de basis al kent en je al wat aangeklooid hebt met php

Koen stopt zijn aandacht in de scripting van criminalspoint, en laat de moderators die meer tijd hebben om de inhoud van het forum te controleren en meer met de leden bezig te zijn. En hij vind dat het moderaten beter kan gebeuren door leeftijdsgenoten ipv hijzelf (hij is in de 20 volgens mij, en wij rond de 16 jaar).

Als je die 2 moet combineren krijg je een erg zware taak, zeker met de andere projecten die koen beheerd. Als koen ook veel op het forum actief wil zijn moet hij andere dingen laten schieten.

En waar baseren jullie het op dat koen meer op Webscripters is dan op CP? Volgens mij heeft koen net als ik bijna altijd 2 tabbladen met CP en WS aan.

En ik kijk elke dag het forum en kijk waar ik moet/kan reageren, dan pas log ik mij in. Ben ik dan niet actief als ik niet ingelogd ben? Als je de bugfixes ziet zie je dat koen veel meer bezig is met CP dan met WS.

Dit is een goed argument,

Maar waarom zou een eigenaar zich moeten bekommeren om CP, een eigenaar van een winkel zal ook niet aan de kassa staan (er zijn natuurlijk uitzonderingen). En waarom zou een moderator niet de rol van Dominic (heb hem zelf niet meegemaakt) "overneemt", dat deze meer de eigenaar is voor jullie, dat koen zich vooral richt op de scripting. Dan kan die moderator/admin meer tijd besteden aan de inhoud van het forum. Dan heeft ieder zijn zin, alleen vraag ik mij af wat er dan veranderd, want de moderators zijn al goed bezig, en ik denk niet dat dat veel veranderd als de titel van moderator naar admin veranderd.

Ik denk dat jullie koen teveel zien als opvolger van Dominic, maar ik denk dat je beter de moderators aan kan zien als opvolger van Dominic.

Tieske zit ook niet meer in de crew,

tieske is tijdelijk in de crew geweest omdat er toch iemand in moest zitten, hij heeft ook altijd gezegd: "Als er vervangers zijn ga ik weer terug naar WS".

Lars kan je ook normaal antwoorden?
    Die Tieske kan de godse *CENSUUR* krijgen.
    Met z'n gezijk voor CP is slecht enzo.
    Rot maar op uit de Crew hiero. Als je idd toch geen "tering" hier uitvreet.
    Btw. Belgen zijn altijd al eigenwijs geweest, maar zo eigenwijs...

Ten eerste is tieske geen belg
    Ten tweede je hoeft hier niet stoer te doen en lekker lopen schelden hier. Je kan je bericht hier een stuk netter neerzetten, dan nemen meer mensen je serieus.

De enige die hier een goede reactie gegeven heeft is Niels. Ik ben het niet met hem eens maar met hem kan ik denk ik nog wel een goede discussie voeren.

Lars heb je msn/skype,

ik wil graag de discussie verder voeren, maar om CP schoon te houden kunnen we het beter via msn/skype doen.

Trouwens je hebt nog geen 1 sterk argument gegeven waarom Koen een slechte eigenaar is voor CP, alleen 1 argument waarom gamecoll zo slecht is, namelijk dat al je sites afhangen van de GC server die down kan zijn. Maar hoevaak is de GC server down (de laatste downtime was niet de schuld van de GC server/koen)

Stuur mij maar een PM als je op mijn aanbod om de discussie verder te voeren via IM.

@Lars: Laeresh maakte toch echt een vergelijking over windows en linux en niet jij.

En omdat jij het betaalsysteem van gamecoll niet fijn vind is alles wat gamecoll doet slecht?

Als je het slecht vind gebruik je het niet, wat is er dan voor meerwaarde voor jou om gelijk alles van gamecoll maar gelijk slecht te noemen? Volgens mij zijn er een heel aantal bugs gefixed hier, zijn die ook allemaal slecht?

Laeresh ik snap jouw vergelijking, maar het is hier totaal niet van toepassing.

Had koen CP een tijd offline moeten zetten om er een nieuwe site voor te maken?
    Dat is wat je nu wilt zeggen met je vergelijking tussen Windows/Linux.
    Stel koen had Windows overgenomen, dan had hij toch ook niet windows stilgelegd en een nieuw OS gemaakt?

Joshua:
    Waar baseer jij jouw laatste regel op? (graag voorbeelden geven)
    Ik wil koen niet gelijk gaan verdedigen, maar ik wil graag weten waarom iedereen tegen koen/gamecoll is. Ik heb zelf vrij veel contact met koen, maar ben nog niet veel negatieve dingen tegengekomen. Dus ik wil graag beide verhalen om een goed beeld te krijgen.

PS. Dit is ook tegen andere leden, maar het is vooral een reactie op Joshua.

Koen en woutr zijn mensen die scripten, er wordt nog steeds geupdate (zie linksboven), en als je dat vergelijkt met webscripters (http://webscripters.be/updates.php) is dat toch een best groot verschil qua updates.

Dus wat Joshua zegt klopt deels, ze laten het moderaten doen door Terrorsheep, Darsstar en Dein. En zelf richten ze zich op het scripten.
    Daarvoor zijn het toch niet voor niets moderators.