Posts by webdude

    oke bedankt patrick mijn probleem is verholpen! :)


    Die qeury kan je gebruiken in je cronjob, de output die je krijgt zijn of allees wat vervallen is of alles wat bijna vervallen is.
    Wat je er verder mee doet is aan jou. Je zou er een extra tabel naast kunnen zetten met hoeveel herinneren etc je naar je klant hebt verzonden etc.


    Mocht je tabel klant_logs nog willen vullen dan zou ik de volgende query gebruiken:


    Deze laat alleen records zien die nog geen waarde hebben in klanten_logs welke de zelfde klant_id & end_date hebben.

    Bedankt patrick hij doet nu eindelijk wat ik wil!
    maar hoe moet ik mij query nu aanpakken ?


    Als je het een date field is "end_date" dan kan je het volgende gebruiken:

    SQL
    SELECT 
      *
     FROM
       klanten
     WHERE
      -- Get all customers that are due
      DATEDIFF(end_date, CURDATE()) < 0
      -- Get all customers with 5 days left before due
      -- DATEDIFF(end_date, DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -5 DAY) < 0

    Edit: Let wel op alle dates die worden opgeslagen in een MySQL databases worden in format yyyy-mm-dd opgeslagen, dus je ze naderhand om moeten zetten om dd-mm-yyyy te krijgen.

    Ik heb het nog eens geprobeerd op een andere manier maar helaas blijft hij nog steeds de verschillen van datums niet zien :(

    Kan je eens een stukje code opmaken hoe het dan wel werkt om die 2 vergelijkingen te doen werken want ik weet niet meteen hoe eraan te beginnen nu ben ook nog maar een beginnende PHP scripter en ik doe me best om alles op te zoeken maar soms lukt dat niet altijd vrij wel :P

    Het werkt bijna alleen heb ik nu ene probleem dat hij niet ziet of dat $date groter is of $end_date
    want hij voegt nu alle leden toe aan logs maar ook nog de klanten waarvan de dataum's nog niet verstreken zijn en hoger moeten zijn

    SQL
    CREATE TABLE `logs_klanten` (
      `id` int(10) NOT NULL,
      `klanten_id` int(10) NOT NULL,
      `name` varchar(255) CHARACTER SET utf8 DEFAULT NULL,
      `lastname` varchar(255) CHARACTER SET utf8 DEFAULT NULL,
      `melding` text CHARACTER SET utf8,
      `end_date` date NOT NULL
    ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;



    Zou ik dan niet beter date(); gebruiken met deze vergelijking ?

    Oke ik heb een cronjob gemaakt kan iemand me vertellen of dit een goeie manier is ?


    PHP:


    SQL:


    SQL
    CREATE TABLE `logs_klanten` (
      `id` int(10) NOT NULL,
      `klanten_id` int(10) NOT NULL,
      `name` varchar(255) CHARACTER SET utf8 DEFAULT NULL,
      `lastname` varchar(255) CHARACTER SET utf8 DEFAULT NULL,
      `melding` text CHARACTER SET utf8
    ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;

    Hallo,
    ik heb namelijk een vraag.


    Ik ben namelijk bezig met een klantensysteem te bouwen voor een fitnesscentrum.
    Nu de bedoeling is namelijk wanneer we een nieuwe abonnement toevoegen met een begin en een eind datum dat hij bij een verlopen abonnee een melding van verstuurd in het admin paneel.


    Heeft er iemand een idee of er een bestaand script zoals deze of hoe ik dit zou kunnen aanpakken.


    Mvg

    Zowizo wat ik doe is ilelgaal, maar wat de man deed was het aanbieden van downloaden en dan nog eens verkopen en geld op maken.


    Ik geef mensen gewoon de mogelijkheid ze te kunnen bekijken zoals popcorn time.


    In andere landen liggen deze nu wat anders dan in belgië maar ik ga binnenkort voor een andere domeinnaam.


    Ik vind dan dat ze meer acties moeten ondernemen op de torrents sites die het verleiden ervan verhoogd.


    Ze zouden meer geld daaruit kunnen slaan en dan deze man zon boete te geven waarvan hij hem hoogstens kan afbetalen met €10 p/m torrents sites verdienen miljoenen


    dag van vandaag is alles illegaal..

    Versio is dan toch beter voor VPS , je betaald minder en je hebt zelfs meer dataverkeer dan dat je bij transip hebt.


    Ben zeer tevreden van versio, snap niet wat het probleem is voor die dat niet vinden.


    Enkel grote hosting provider kan wel eens te kampen krijgen met problemen, zolang ze opgelost graken, en snel, is dit niet zo erg.

    Hier de voorbeeld pagina:
    Moviesplay.be - Bekijk gratis films!


    Bij gernes moet hij dus van categorie de ID omzetten in categorie name.


    Dus Actie,Thriller


    Mijn tabellen op dit moment:


    En tabel van films:


    Hallo,
    ik heb namelijk een vraag.


    Ik ben bezig om van 0 een movie straming site te maken.
    Nu het het probleem is dat ik vanuit mijn database de tabel categories, hun ID wil omzetten in de categorie namen.


    Bijvb. :


    Categorie ID #1 = Actie
    Categorie ID #2 = Actie thriller


    En deze gegvens zou ik dan willen laten ophalen samen met een andere tabel, genaamd films. Hier worden de films toegevoegd met hun ID,Titel,en categorie 1,2,5.


    En de bedoeling is dat hij een soort array maakt (of andere soort methode) dat hij alle films bij hun ID kan omzetten naar hun naam en dat hij de ID uit tabel films kan herkennen.
    Zo kan ik op de film-weergave pagina profiel hun categorien ophalen.


    Bijvb. :


    Titel: Remember me
    Jaar: 2010
    Genres: Romantiek, Drama <----
    ....
    ...
    ....


    Is er iemand die mij hierbij kan helpen ?
    Ik ben gerust bereid om hiervoor wel iets te betalen via paypal als dit veel werk eist.