Posts by ZMM

    als het een virtueel goed is, dit valt onder een dienst en diensten vallen niet onder de wet koop op afstand.

    http://www.consumentenbond.nl/…on-huis/kopen-op-afstand/


    De regels voor koop op afstand gelden zowel voor producten als diensten, zoals bijvoorbeeld een online-taalcursus.
    --
    Een dienst kan dus wel vallen onder koop op afstand.


    Daarnaast denk ik dat TS zwak staat, zover ik van anderen begreep is het verkopen van een FB pagina niet toegestaan.

    Bedankt Reza & Tim,


    Link kan ik niet meer vinden, had laatst ivm phpmyadmin crashes een onderzoek gedaan en las het toevallig. (dat een persoon dat zei)
    Hij had het over prepared statements en niet specifiek over pdo.

    Reza
    Ik had begrepen dat PDO dynamisch was en door alleen de connect ($db) te veranderen, het een ander SQL taal aan zou kunnen nemen.
    Vandaar dat ik vraag, hoe ik dat het beste kan doen.


    --
    Dan nog een nieuwe (aanvullende) vraag:


    Is het handig om gebruik te maken van DB Wrapper ( https://github.com/entomb/OBJ-MySQL ), inprincipe is het dan makkelijk om te switchen. Maar hoe zit het dan met de snelheid?


    --
    Dan nog iets (xD):


    Performance
    While both PDO and MySQLi are quite fast, MySQLi performs insignificantly faster in benchmarks - ~2.5% for non-prepared statements, and ~6.5% for prepared ones. Still, the native MySQL extension is even faster than both of these. So if you truly need to squeeze every last bit of performance, that is one thing you might consider.


    http://code.tutsplus.com/tutor…should-you-use--net-24059




    Kan dit kloppen? (mysql is sneller dan PDO en mysqli)

    Beste,


    Binnenkort wil ik een MySQL website compleet herschrijven in een vernieuwde taal.
    Van een kennis begreep ik dat ik liever kon kiezen voor PDO omdat het dynamisch is.


    Mijn vraag aan jullie is, hoe je queries kan opstellen (die het snelst uit te voeren zijn).


    Een voorbeeld in MySQL(i):


    PHP
    $select = $db->query("SELECT * FROM `users` WHERE bla bla bla")->fetch_assoc();


    Hoe kan je dit doen mbv PDO en dat het dynamisch is. (dus makkelijk te switchen naar mysqli)


    Met vriendelijke groet,


    ZMM


    --
    Ik zelf maak liever geen gebruik van prepared statements omdat ik begrepen had dat er een limiet is erop. (Als limiet is overschreden slaan de stoppen door en dan zit je zo nu en dan offline; ervan uitgaande dat mijn site erg groot is en dit kan gebeuren)

    aam=NAAM wel bestaat, niet leeg is en klopt het dan moet je geen error krijgen maar een formulier

    Heel simpel, je maakt een select query en zet er num_rows erbij.
    Ook dit kan je chainen met -> num_rows

    Ik snap ff je beredenering niet bij $_SESSION['id'].


    $user wordt aangemaakt dankzij de sessie ID.
    De sessie ID wordt aangemaakt door $user.


    (kan niet xD)

    Nog een vraagje:


    Waarom kan dit niet?

    PHP
    $user = $mysqli->query("SELECT * FROM users WHERE id = '". $_SESSION['id']."'")->fetch_assoc();


    Dan weergeeft hij niks

    Bestaat $mysqli ?
    (dats dus $db in mijn voorbeeld, die moet je dan wel opzetten; een mysqli db connectie)

    PHP
    // $db zelf in te vullen, idem voor de variabelen erin | DATABASE VERBINDING 
    $db = new mysqli($dbhost, $username, $password, $database);
    
    
    // fetchen, weet niet zeker of () op het einde erbij hoort, werkt het niet haal je het weg.
    $data = $db->query("SELECT * FROM users")->fetch_assoc();
    
    
    // echo gebruikersnaam
    echo $data['gebruikersnaam'];

    Houd je er rekening mee dat de provider (van de beller) ook kosten in rekening brengt?
    Stel iemand zit met 10 euro beltegoed, dan kan hij volgens mij niet 10 euro aan je site uitbesteden. (omdat provider er boven op kosten rekent)

    Hallo,


    Voor een toekomstige website ben ik op zoek naar een open source forum systeem.
    Mijn vraag aan jullie is: Welke kan ik het best kiezen hiervoor?


    Met vriendelijke groet,


    ZMM


    --
    Betreft geen concurrerende site voor ICTscripters, maar om een forum in een andere sector.

    Ik gebruik hiervoor altijd de volgende oplossing:




    Even invullen zoals jij het wilt, bij mij werkt deze oplossing.

    Dits denk niet de juiste oplossing. (tenminste niet zoals het hoort)


    Zie: http://www.w3schools.com/css/css_id_class.asp


    (wats dat ray ban gedoe bij quote??)

    Dit is zeker mogelijk, maar het werkt niet perfect. Met een combi van Ajax, PHP en HTML.


    1.
    De <body> geef je een attribute, namelijk: 'onUnLoad'. Vervolgens prop je er een ajax oproep/functie in die een PHP script aanspreekt om offline te zetten.


    2.
    Een korte timer zetten die telkens controleert in PHP, of tie nog online/actief is.

    PHP
    <?php
    if ( $_GET['id'] == intval($_GET['id']) )
    {
      // zo kan je ook kijken of er extra karakters aan $_GET['id'] zijn toegevoegd, (wel oplettend dat id dan niet met een 0 begint, want die wordt dan weggehaald)
    }
    ?>