Posts by ThomasBlom

De laatste keer dat ik werd gebeld is denk ik een maand of drie geleden, maar dan ook gelijk drie keer op één dag. Tegenwoordig ga ik gewoon helemaal mee in hun verhaal, was benieuwd wat voor onzin ze uitkramen. En wanneer ik het zat ben, doe ik een poging om ze schuldgevoel aan te praten. Maar dat werkt nog niet goed, zijn gewoon trieste mensen zonder gevoel :P

Ik ben vooral benieuwd wat voor soort mensen erin trappen. Opleiding/technische achtergrond enzo, ik hoop toch niet dat iemand van hier op ICTS erin is getrapt (?)

Bij recente activiteiten zou ik graag recente topics willen zien, maar geen dubbele. Likes hoef ik daar eerlijk gezegd ook niet te zien, niet zo boeiend.

De tekst over een donatie is zijn onderschrift, staat onder elk bericht dat hij plaatst.
    Hij heeft je nog niet om geld gevraagd ;)

Maar desondanks is een bedankje altijd wel op z'n plek als je geholpen wordt :)

We zijn nog maar net begonnen met ons onderzoek. Alleen nog bronnen bij elkaar gezocht, maar nog niet grondig doorgelezen.

We willen vooral weten wat er tegenvalt bij PhoneGap. Dus @Luc, fijn dat je aangeeft dat het wellicht trager kan zijn. Dan kunnen wij dat verder onderzoeken.

@M.Beers die software/hardware beperkingen kunnen niet opgelost worden dmv bepaalde plugins? Ik heb een beetje rond gekeken, er zijn er een hoop.

Hallo,

Ik ga de komende tijd voor school met PhoneGap werken (onderzoek & experimenteren).
    Hebben jullie hier ervaring mee en wat vinden jullie ervan? Vinden jullie dat het goed werkt of missen jullie iets in de software? Waar erger je je misschien aan?

Groeten,
    Thomas Blom

Ik ben er ook niet echt kapot van. Het is een beetje dubbelop nu, je hebt recente activiteiten en daaronder nog eens de laatste topics. Van mij hoeft dat niet, alleen nieuws wat door het team van ICTS wordt geplaatst zou hier moeten staan. Maar dat is mijn mening, misschien zijn er anderen die het wel fijn vinden.

Opmerkelijke is zelfs dat een developer hierboven aangeeft dat het ook ruk is? Eh......

Hoezo is dat opmerkelijk?
    We zitten hier op ICT scripters, dan denk ik bij mezelf dat merendeel hier developer is of iets in die branche.

Hee hallo, ik was deze categorie al bijna vergeten.

Ik heb laatst een projectje opgestart, iets waar ik mijn inkomsten en uitgaven gemakkelijk en overzichtelijk kan bijhouden. Dit varieert bij mij bijna elke maand, dus dit is voor mezelf erg handig. Ik heb besloten om het online te zetten, openbaar voor iedereen.

Ik heb nog wel een tijdje nagedacht over een naam voor de domeinnaam, ik ben iemand van de 'fancy' domeinnamen dus probeerde ik er woorden mee te maken. Ik ben uiteindelijk op Your Expenses gekomen.
    De URL: https://YourExpens.es

Op dit moment is het twee-talig, namelijk Nederlands en Engels.

De demo werkt helaas nog niet...

Leuk idee, kan wel eens handig zijn.
    De front-end is basis bootstrap, niet heel bijzonder. Er zijn zat (gratis) templates die er beter uit zien. Ik koop zelf meestal templates op themeforest.net (kopen, dus niet gratis. Maar er zijn nog zat plekken waar gratis templates te downloaden zijn).
    Wat ik ook opmerkte was je URL, je gebruikt hier Nederlandse en Engelse woorden in (.nl/contacten/create), kies één taal.

Ik ben geen htaccess expert, maar misschien werkt het wanneer je een 'L flag' aan het einde van elke regel zet. Dit zorgt ervoor dat de server stopt met zoeken naar andere overeenkomsten.
    Dus zoiets als dit:

Apache Configuration
    RewriteEngine On

RewriteRule ^register$ index.php?page=register [L]
    RewriteRule ^login$ index.php?page=login [L]

RewriteRule ^game/(.*)/(.*)/(.*)$ game.php?page=$1&sub=$2&x=$3 [L]
    RewriteRule ^game/(.*)/(.*)$ game.php?page=$1&sub=$2 [L]
    RewriteRule ^game/(.*)$ game.php?page=$1 [L]

Waarom het wel op lokaal niveau werkt en anders niet snap ik niet..

Het is me nu gelukt, ik heb het op een soortgelijke manier gedaan zoals T.Nijborg aangaf. Het ID van de sessie wordt encrypted opgeslagen, om nog wat extra op de veiligheid te letten. Met het decrypted ID, die voor iedereen anders is en alleen jij die van jezelf hebt, kan er een request worden gedaan om je eigen profiel op te halen. Dat ID wordt ook gecontroleerd in de database of de sessie nog geldig is.

@FangorN Het pad klopte inderdaad niet, maar met alleen / werkt het ook niet. Ik dacht in eerste instantie dat dit naar de home directory zou gaan, buiten de web directory.

Ik kom wel een cookie tegen (PHPSESSID), met wat je inderdaad zei, /tmp als path. Nu dus /.

Het gekke is dat als ik de sessie gewoon zet in een GET van de API, de sessie wel wordt opgeslagen, zoals hieronder:

PHP
    $_SESSION["name"] = 1;

Maar wanneer ik een POST request naar de API stuur, waar dezelfde code wordt uitgevoerd, wordt dit niet opgeslagen.

@T.Nijborg
    Dit zou inderdaad kunnen, maar het is een extra call naar de database en wellicht ook onveiliger. Met de PHPSESSID cookie zou je dan op session_key kunnen zoeken, dat was je bedoeling toch? De cookie zou je ook zelf kunnen maken. De kans dat je een session_key goed hebt gegokt die ook nog geldig is, is nogal klein. Toch is die aanwezig denk ik.
    Als ik er niet uitkom, kan ik dit toch nog toepassen. Hier moet ik nog even over nadenken..

Client side wordt er gecontroleerd of je nog ingelogd bent. Nadat ik ben ingelogd, navigeer ik naar een andere pagina. Daar krijg ik geen session als resultaat.

Voor debug heb ik de session array als resultaat terug gestuurd bij het inloggen en het ophalen van je persoonlijke profiel. Bij het inloggen krijg ik de sessie terug (opgeslagen), haal ik vervolgens mijn profiel op, dan is de sessie weg.

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem bij een van mijn projecten bij het inloggen.
    Ik werk met een PHP Api (die draait op api.domain.com) en een AngularJs front end applicatie (domain.com).

Wanneer ik probeer in te loggen, doe ik met Angular een request naar mijn Api. Ik stuur dus vanuit mijn applicatie (domain.com) een request naar mijn Api (api.domain.com). Wanneer de inloggegevens juist zijn, moet er een sessie worden gestart. Dit gebeurt alleen niet..

Wat ik heb geprobeerd:
    Toegevoegd in Api:

PHP
    session_set_cookie_params(86400, '/tmp', '.domain.com', true);
    session_start();
    header("Access-Control-Allow-Origin: https://domain.com");

Heeft iemand misschien ideeën waar het aan zou kunnen liggen?