Er was destijds niet genoeg animo. Dit is daardoor stilgezet, maar het is zeker een idee voor de toekomst. Ik zie trouwens dat er intussen wel stemmen bij zijn gekomen.
Posts by Victor
-
-
Foutafhandeling inbouwen!
Daarnaast kan je error reporting aanzetten. Het is eigenlijk bijna nooit zo dat je geen foutmelding kan krijgen als er iets mis is.
-
Er zijn 4 redelijk grote browsers: IE, Chrome, Firefox en Safari.
20 - 27% is dus nog best veel.
-
stijnhau zoals ik al zei, maar ik was er niet zeker van hoeveel resultaten hij wilde. 10 of 3 blokken.
-
Ligt aan de hoeveelheid gegevens, maar dat kan ik niet zien. Het is sowieso altijd goed om alleen op te halen wat je nodig hebt.
-
Met een asterix (*) haal je alle resultaten op. Ik zou je zoekcriteria iets beperken.
-
Wat mentimjojo zegt is deels waar. Je moet inderdaad een while loop gebruiken. Maar dat is in de code die ik jou gaf al gedaan. Het enige wat je nu nog hoeft te doen is de query aanpassen. Je wilt een limiet van 10 en het hoogste id als eerste (Want hoogste id is recentste).
Daarvoor zet je LIMIT 10 en DESC in je query. Where kan je weglaten, want je kijkt nu niet meer specifiek naar één id.
-
Welkom op ICTscripters!
Allereerst moet je weten dat MySQL_* deprecated is, wat betekent dat het in nieuwere versies niet meer wordt ondersteund. Kijk eens naar een alternatief als MySQLi of PDO.
Daarnaast is het beter om geen short <? te gebruiken, maar om het gewoon voluit te schrijven <?php.
Dit is de code in MySQLi die zou moeten werken:
PHP
Toon Meer<?php //Database gegevens $host = "localhost"; $username = ""; $password = ""; $database = ""; //Connectie opzetten $mysqli = new mysqli($host,$username,$password,$database); //Controleren of de connectie is opgezet if(mysqli_connect_errno()){ echo 'Er ging iets mis met de database connectie!'; } //De uit te voeren query $query = "SELECT naam FROM music WHERE id = 1"; //De query uitvoeren if($result = $mysqli->query($query)){ while($row = $result->fetch_object()){ echo $row->naam; } } else { echo 'Er ging iets mis met het ophalen van de gegevens!'; } ?>
Ik heb het aan deze code ook al toegevoegd: Foutafhandeling! Dat is echt heel belangrijk om te hebben bij het debuggen. Zo zie je meteen waar iets fout gaat en waarom.
-
Leuk!
Met vragen kan je altijd hierheen komen uiteraard. Mooie van dit soort webapps is dat het allemaal heel simpel is, veel succes!
-
Wat maakt maxthon goed J.Hermans?
Ik gebruik al heel lang chrome. Kan me niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer IE heb gebruikt.
-
Voor HTML5 heb je geen framework nodig hoor.
Het werkt super simpel en je hebt in principe niets nodig. Alleen kennis van javascript. -
Je kunt ook HTML5 apps maken. Deze kan je op alle mobiele platformen doen.
-
Ligt eraan wat jij wil gaan doen. Web development, apps, etc?
-
Toegevoegd aan het rijtje! Ben benieuwd of er iemand is die daar een antwoord op kan geven.
-
Wat ik uit je artikel begrijp is dat het vroeger wel klopte, maar dat door de versies van php heen de performance van de twee vrijwel gelijk zijn geworden.
Waar ik eigenlijk wel verbaasd over ben is dat als je kijkt naar de getallen die eruit komen, het eigenlijk zo is dat double quotes een fractie van een seconde sneller zijn. Dus eigenlijk precies het tegenovergestelde...
-
Laten we deze discussie verder zetten in een ander topic: Mythbusters
-
Beste ICT'ers,
Naar aanleiding van een discussie leek het me leuk om een mythbusters topic te openen. Hier zullen we wat programmeer mythes gaan testen om te kijken of ze waar zijn of niet.
Dus heb jij ergens gelezen over een programmeermythe en weet je niet zeker of deze klopt. Gooi hem in dit topic en dan gaan we deze samen testen!
Als je iets test graag met bewijs van hoe je dit getest hebt.
Mythe 1 - Is bij echo dubble quotes sneller dan single quotes? BUSTED!: http://nikic.github.io/2012/01…tes-Performance-Myth.html
Mythe 2 - Is Apache sneller dan nginx i.c.m. pure php content? (I.c.m. php-fpm)?
Mythe 3 - Is PDO sneller dan mysqli? BUSTED!: http://code.tutsplus.com/tutor…should-you-use--net-24059
Mythe 4 - Is C sneller dan C++?
Mythe 5 - Is APC beste object caching?
Mythe 6 - Is echo sneller dan print? CONFIRMED!: http://stackoverflow.com/quest…rent-in-php/234255#234255
-
@Wmdiensten
Het scheelt inderdaad heel weinig, dus eigenlijk verwaarloosbaar. Je moet eigenlijk de overweging maken tussen opties en snelheid. In veel gevallen kies je dus voor opties, tenzij je grote hoeveelheden queries moet uitvoeren.
Er zijn meer van dit soort kleine performance dingetjes. Je kan bijvoorbeeld beter echo dan print gebruiken en bij echo beter single quotes dan dubbele quotes.
-
Maikel Wat heb jij het nu over patenten? Totaal irrelevant!
-
- Slotje -