Diesel is stukken goedkoper dan bezine, maar veel duurder qua verzekering en wegenbelasting.
Diesel is dus duurder bij een klein aantal kilometers per jaar.
Overigens zie ik dat de APK datum bijna zover is.
Aangezien het een wat oudere auto is, is het de vraag wat moet er vervangen worden?
En waarom de huidige eigenaar deze auto verkoopt?
Ik geef je in ieder geval 1 goede tip mee als je toch besluit deze te gaan willen kopen.
- Neem een proefritje en rijd over een weg vol klinkers.
Zo hoor je direct of er dingen los zitten in de auto, dit bespaart veel tijd en geld als dit voor de koop gedaan is.
- Rijd samen naar de dichts bijzijnde garage, en laat hem APK keuren. De APK keuring betaal jij gewoon (anders betaal je die toch 26-10-2010) maar alle andere dingen laat je verkoper betalen.
Dit bespaart jou erg veel ellende achteraf.
Dit zal voor de koper geen probleem moeten zijn, als alles toch goed werkt etc. Als dat echt zo is, hoeft hij geen kosten te betalen;)
Ik heb dit ong. ook zo gedaan bij mijn brommer (tomos)
Dit was dan alleen voor een verkoopbedrag van 350 euro, maartoch. Het koste mij toen 75euro voor de onderhoudsbeurt.
De verkoper wist zeker dat alles goed was etc, en vond het goed.
Achteraf bleek erg veel kapot en versleten te zijn. De verkoper moest toen 160euro betalen aan onderdelen. (incl. 50%uurloon, andere 50% heb ik nog meebetaald.)
Swingarm bevatte 1,8mm speling.
Electra is afgekeurd.
De zekering van de lamp was doorgebrand.
Brandstof slang was versleten, en bevatte scheuren.
Demper in de uitlaat was doorgeroest.
Zat al 6jaar diezelfde olie in (normaal word dit 2x perjaar vervangen)
Etc. Etc.
Bespaarde mij toen erg veel ellende, omdat ik vooraf deze tip heb opgevolgd van een vriend van me.
Succes!