Posts by GiovanniK

Hallo,

Ik wil graag een Mac mini kopen maar ik heb het geld er niet voor. Ik wil dus wellicht mijn desktop hiervoor verkopen, ik weet echter niet hoeveel deze nog waard is.
    Kunnen jullie me helpen?

CPU: Intel core i7 860
    Koeler: Cooler master V8
    RAM: 12 GB 1600 Mhz Corsair Vegence
    GPU: HD 6950 2 GB dirt 2 - unlockt naar HD 6970
    Moederbord: Asus P7P55D LE
    HDD: Samsung Spinpoint HD204UI, 2TB

Groet,

Giovanni

Een vriend van mij heeft daar dedicated servers gehad, prima spul, snel en uptime was goed.
    Alleen hij had wat problemen bij het opzetten met de DNS. Als het eenmaal werkt, prima spul.
    Maar soms moet je er wel iets voor doen om het werkend te krijgen ;).

Ik ben het eens met Stefan zijn reactie. Ik heb vaak genoeg problemen gehad met een Windows Server, zoals de firewall die niet meewerkt en complete (PHP) scripts die gewoon niet draaien.

Linux is kleiner en vooral stabieler, omdat er geen troep op de achtergrond draait. Ook is Linux VEEL lichter dan Windows.
    Websites zou IK persoonlijk in een Linux omgeving draaien, omdat je meer rekenkracht tot je beschikking hebt en er is meer compatibiliteit.

Wat Stefan zegt is wel waar, voor Sharepoint moet je wel naar een Windows omgeving. Maar als je met Apache werkt en enkel websites gaat draaien is Linux de beste keuze.

Daar ga ik zeker mee akkoord, maar dat wil niet betekenen dat PHP niet stabiel onder windows draait. (niet dat jij dat zegt)

Dus eerst heb ik bijvoorbeeld een vps nodig daarnaar moet ik nog:
    ebruiken voor € 15,- per maand en € 99,- eenmalig
    Dan kan ik beter reseller worden en WHMCS erbij pakken

Dat lijkt me toch logisch? Als jij een Macbook gaat kopen, krijg je dan ook gratis een iPad erbij? Of moet je die ook zelf betalen...

WHMCS is niet van Neostrada, ook WeFact niet. Het zijn 2 totaal andere dingen, Neostrada is een hosting provider en WHMCS/WeFact is een product.

Met een VPS ben je zelfs duurder uit ALS je met WHCMS of WeFact aan de slag wil gaan.

VPS huren: 10 tot 30 euro p/m
    Directadmin/cPanel: 5 tot 20 euro p/m
    WHCMS: 12 euro p/m
    WeFact: 15 euro p/m

Een reseller is dus een stuk goedkoper, en voor jou doende lijkt het me prima aangezien je geen verstand hebt van Linux servers. Je zult de veiligheid van je server dus ook niet kunnen waarborgen, en dat heeft een negatieve invloed op zowel je bedrijf, als jou klanten.

Het is natuurlijk beter om een VPS te hebben zodat jij totale controle hebt over de software etc.

Natuurlijk is wel linux en hosting ervaring voor nodig, ik denk dat jij, hoe ik denk dat jou ervaring is beter voor een reseller kunt gaan.

Neostrada heeft goede en goedkope reseller pakketten, een uitstekende support afdeling en goede performance, en uiteraard cPanel.

Ik ben ook voor een chat, het is immers een stuk makkelijker om via een chat te communiceren.

Het forum zal waarschijnlijk alsnog gebruikt worden, want een chat is niet permanent, en er zijn niet altijd genoeg mensen om te kunnen helpen.

Ook is het een leuke manier om onderling met elkaar te praten.

Kun je niet beter al je Minecraft topcis op minecraftforum.nl plaatsen? Dit is geen Minecrat forum maar een webmaster forum ;).

Ik denk dat ze op minecraftforum.nl of misschien zelfs het Bukkit forum het antwoord hierop weten.

Waarom zou je dat willen maken, als je net zogoed van die van Mollie of bijvoorbeeld Pubicoll gebruik kunt maken?
    Dat is toch onnodig werk dan ?( .

Hoezo onzin? Je kan makkelijk een systeem maken waar mensen moeten betalen om een x aantal dagen op je site te staan. Publicoll is misschien makkelijker, maar het gevaar is dat je ook advertenties krijgt die niet bij je users passen. ;)