Posts by djordyh

@Fils, dat niet, kom er alleen wel net achter dat me adobe reader, flash player en een spel die ik gisteren geïnstalleerd hebt alle 3 opeens foetsie zijn. Heb ze weer opnieuw moeten installeren :cursing:

@Brokentrack, ik ga is even kijken :thumbup:

ZiraX, daar ga ik naar kijken als de tip van BrokenTrack ook niet werkt.

K.Rens, windows 8 vind ik totaal niet gebruiksvriendelijk, kom er niet uit.

Bedankt!

Dat is zeker een handig programmaatje, ik heb nu één probleem opgelost, nog 3 tegaan en dan zullen de bluescreens, hopelijk, ophouden!

Ik ben trouwens nog vergeten te melden, ik heb ook last van een ander probleem:

Elke keer als ik mijn computer opstart, kan ik kiezen tussen windows normaal opstarten of windows herstellen via windows herstel. Als ik windows normaal opstart krijg ik niet lang daarna een bluescreen, nog als hij aan het opstarten is, als ik het via windows herstel doet dan werkt het wel. Dit kost ook allemaal weer zoveel tijd. Zou dit ook iets met de bluescreens te maken hebben?

Beste lezer,

De laatste tijd heb ik veel last van computer crashes, en dan niet zomaar een crash, maar een bluescreen.
    Het is erg iritant, zit je te scripten of te game en dan *poef*, blauw scherm en je computer gaat uit. Heerlijk :thumbup:

Word er nu een beetje gek van, heb al me computer geformateerd in de hoop dat het dan over zou zijn, maar nope.

Kan iemand mij hiermee helpen? De probleem beschrijving van windows zegt het volgende:

Ik ben naar de volgende locatie gegaan:
    C:\Users\Djordy\AppData\Local\Temp\WER-51683-0.sysdata.xml

Maar als ik dat bestand wil openen dan krijg ik geen toegang :wacko:

Kan iemand me helpen ;(

MVG.

Het probleem is opgelost!

Oplossing:

PHP
    if(is_array( $_POST['buy'] ) ) {

$house_number = key($_POST["buy"]);

Als de speler / bezoeker dus op de 5e knop drukt, welke buy[5] heet, dan zal $house_number de value 5 bevatten!

Bedankt ismail123!

:slotje:

Citaat van ismail123

Als je bij de foreach een submit knop hebt die wel is ingedrukt, dan kan je daar een variabel aanmaken bijvoorbeeld $house_number = $submit;
    en die verwerk je weer in mysql.
    dus `house`=".$house_number."

Zeg het me als het lukt en succes;)

Unknown column 'Kopen' in 'field list'

(Ik maak nergens gebruik van de kolom kopen in me script of database)

$house_number bevat volgens mij niet alleen het cijfer maar gewoon heel de buy[cijfer].

EDIT:

Na wat onderzoek weet ik nu dat $house_number de value: Kopen bevat, dat vind ik raar want ten eerste is de name van de submit niet Kopen maar buy en ten tweede ontbreekt de [cijfer]. Maar zo werkt het dus niet want de value moet de [cijfer] zijn.

De value van de submit is trouwens wel Kopen.

Het script ziet er nu als volgt uit:

De submit knoppen:

PHP
    <input type='submit' name='buy[".$i."]' value='Kopen'>

Is de submit knop ingedrukt?

PHP
    foreach ($_POST['buy'] as $item => $submit){
        if(isset($submit)){

Huis geven aan de koper:

PHP
    mysql_query("UPDATE `userGear` SET `house`=".$_POST['buy']." WHERE `id`=".ID);

Echter werkt het laatste gedeelte niet, omdat hij natuurlijk niet weet welke nummer het is, hoe kan ik dat in de $_POST['buy'] verwerken? Dus als je huis nummer drie koopt moet er staan $_POST['buy[3]'] etc.. (of werkt dat anders?)

Kan iemand me met dit laatste stuk helpen?

Citaat van ismail123

Als je niks submit krijg je die error, of de variabel bestaat niet.
    Probeer anders dit:

PHP
    foreach ($_POST['buy'] as $item => $submit){
        if(isset($submit)){
            //Code uitvoeren als op deze item is geklikt.
        }
    }

Ik heb nog steeds de zelfde error, de submit werkt verder ook niet, als ik erop drukt gebeurd er niks.

Hey,

Via een while worden er meerdere submit knopjes ge echo'ed, de name van deze submit knopjes is:

name='buy_".$i."'

Ik heb dus meerdere submits nu met als name buy_1, buy_2, buy _3 etc...

Hoe kan ik dan nu alleen de if(isset($_POST maken? Je kan het met allemaal if'jes doen maar kan het niet korter?

hoe kan ik het getal naast de buy ophalen of iets dergelijks zodat ik maar 1 if hoef te gebruiken en niet voor elke submit 1 if.

MVG.

Owja :$
    Goh, ik denk altijd veels te moeilijk haha.

Bedankt! :cheer:

Ik loop vast met darsstar optie 2, ik heb nu:

en:

PHP
    foreach ($soorten as $level => $string) {

if ($lvl['smuggling_level'] < $level) {
            $msg = bad("Je hebt een onbekend type geselecteerd! ".$level." ".$string." ".$soorten."");
            }

Hij zegt elke keer dat ik een onbekent type heb geselecteerd. Dus nu heb ik bij de echo even de 3 variabele gezet en die bevatten:

93, cocaine, array.

Er klopt dus met dat gedeelte even iets niet.

De bedoeling is: Als de gebruiker level 5 heeft, moet hij Marihuana en Hashj alleen kunnen doen, want die zitten onder level 5, de overige dan komt de error dat het een onbekende type is (beveiliging)

Ik wou toevallig een 2e vraag stellen, of het ook in een array kan om het script zo klein mogelijk te houden. Bedankt Darsstar!

Jij ook bedankt ismail123, ik weet weer hoe de functie werkt. :cheer:

Hey,

Bij een script heeft de gebruiker een bepaald level nodig om een bepaalde actie uit te voeren, dit heb ik nu in ifjes staan, een klein deel van het script:

Hoe kan ik dit ombouwen naar de foreach functie? Ik heb nog nooit echt met die functie gewerkt en google hielp me ook niet echt vooruit, kan iemand me opweg helpen?

Alvast bedankt!

MVG.