Posts by djordyh

Je hebt nergens in het scriptje een database connectie staan, het is logisch dat Luc deze niet voor je toegevoegd heeft, hij kan tenslotte niet ruiken hoe jij jouw connectie aanlegt.

Heb je ook de tabel videos en de desbetreffende inhoud in je database?

Probeer dit is?

PHP
    $dbres    = mysql_query("SELECT * FROM `rechtbank`");

Het lijkt mij dat daar een WHERE moet komen. Misschien helpt dat?

Citaat van BrokenTrack

Als je wilt oefenen en leren, dan gebruik je toch gewoon de outgame layout of een andere open source layout en bouw je die een klein beetje om?

Zitten bij open sources ook .psd bestanden van een ingame?

Citaat van h4x0r666

sukel ik had ook een outgame waarvan ik een helemooie ingame heb gemaakt.. probeer dat gewoon? sinds de style toch op elkaar mooi lijken anders zou het beetje vreemd zijn XD

Dat gaat met deze outgame niet lukken helaas. Het is tenslotte geen maffia game, vandaar dat de basis van mijn outgame ook geen maffia layout is, een best simpel layout die verder wel mooi en strak is, maar niet echt geschikt voor een ingame.

Hey cp,

Ik werk momenteel aan een source die een outgame en een ingame layout nodig heeft.

Als je zoekt op gratis maffia outgame psd krijg je genoeg resultaten, ik heb nu dus ook een outgame, echter kan ik maar geen gratis ingame psd vinden.

Het gaat hier niet om een maffia game, maar ik gebruik de layouts als basis en knutsel er dan wat aan.

Weet iemand misschien waar ik een gratis INGAME .psd layout kan downloaden?

Alvast bedankt!

Waar je je session start hebt staan, zet de ob start daar onder, zo dus:

PHP
    session_start();

ob_start();
    Citaat van Nillas

Kan je hiervoor niet beter radio buttons gebruiken?

Ja eigenlijk wel. Script aangepast.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.01.12 17:04:00:
    Kan niemand mij helpen? Het helpt enorm als ik weet hoe ik de unput naam kan validate met jquery / javascript.

Hey cp,

Na me vorige topic heb ik nu 2 checkboxes; anoniem en vrij. Als anoniem gekozen is gebeurd er verder niks, als vrij gekozen is komt er een textarea tevoorschijn waar de gebruiker een naam in kan vullen.

Ik wil nu met jQuery een real time valadation maken. Ik heb echter geen ervaring met jQuery, hoe kan ik het volgende maken?

- Als de gebruiker anoniem heeft aangevinkt, is het correct.
    - Als de gebruiker vrij heeft aangevinkt en een naam heeft opgegeven, is het correct.
    - Als de gebruiker beide vakjes geselecteerd heeft is het foutief.
    - Als de gebruiker vrij gekozen heeft, maar geen naam heeft ingevuld, is het foutief.

Als het correct is komt er een vinkje en als het foutief is komt er een kruis.

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op google, echter kom ik daar veel artikelen tegen waar uitgebreide formulieren worden validated. Ik kan hierdoor niet zien wat ze nou doen aangezien het een hele mak HTML & jquery code is. Verder wordt het niet echt duidelijk uitgelegd en is het engels, ook kom ik niet verder omdat hun formulieren validate, en ik moet een checkbox validate.

Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb nog geen enkele ervaring met jQuery.

Dit is het scriptje:

Alvast bedankt!

EDIT:

Ik heb nu dit:

Nu raakt de controle van de aangevinkte items een beetje bugged. Kies je de eerste en dan de 2e hokje, krijg je wel de melding, maar de div blijft zichtbaar, dat wil ik vermijden. Hoe kan ik dit oplossen?

Citaat van K.Rens

Om een textarea te tonen kun je volgende code gebruiken:

PHP
    <SCRIPT LANGUAGE="javascript"> 
    getElementById('element').style.display = 'block';
    </script>

<textarea id="element" style="display: none;">test</textarea>

Standaard is het veld verborgen en van zodra de javascript wordt geladen, wordt het veld getoond.
    Opgelet: in bovenstaande code wordt het meteen getoond, mogelijk wil je een if of een onclick er rond zetten, zodat hij dit pas doet na een actie.
    Nu ga je de textarea niet lang verborgen zien.

Ik snap nog niet veel van Javascript. Hoe verwerk ik dit in de code, met zeg maar de : als vakje vrij aangevinkt is, laat textarea zien.

Wat moet ik aan deze code aanpassen om dat werkend te krijgen?

Citaat van BrokenTrack4

Even om bij het begin te beginnen.

Waarom heb je twee functies met dezelfde naam?

Verder is mijn persoonlijke voorkeur het gebruik van jQuery, die maakt zoiets erg makkelijk ;)

De eerste checkt of er maar 1 vakje gekozen is en de 2e checkt of het vakje vrij gekozen is, zoja, geeft hij de true, alleen hoe roep ik deze op?

Hey cp,

Ik ken nog niet echt goed javascript, dat probeer ik met wat ik wil maken te leren. Ik loop vast bij de volgende code:

Ik wil zeg maar dat als de gebruiker de checkbox vrij aanvinkt, er dan een textfield onder deze code komt zodat de gebruiker een naam kan invullen.

Ik weet nou niet hoe ik dit een "echo" geeft zodat het tevoorschijn komt. Ik dacht met de true boolean alleen met wat controleer ik of de waarde true gegeven is zodat de textfield tevoorschijn kan komen?

Dat is dit stukje code:

PHP
    var show = true;

Alvast bedankt!

EDIT:

Ik heb nu dit:

Nu raakt de controle van de aangevinkte items een beetje bugged. Kies je de eerste en dan de 2e hokje, krijg je wel de melding, maar de div blijft zichtbaar, dat wil ik vermijden. Hoe kan ik dit oplossen?

Citaat van Malik

$items_per_pagina = 3;

Vergroten

Nee ik bedoel dat je dan bijvoorbeeld dit krijgt.

1- 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 246

(246 is dan laatste pagina)

Hij staat op 3 zodat ik hem makkelijk kan testen.

Citaat van Malik

Bedankt! Dat was precies wat ik zocht!

Ik heb hem nu met nummers, er is alleen nog 1 probleem, na een tijdje komt het bij pagina 100 en ik wil niet zoveel nummers hebben.

Hoe kan ik van dit stukje script:

Dat maken? Dat zegmaar nummer 1 en de laatste pagina vast is ( dus altijd zichtbaar) en dat dan 2 tm 9 gewoon de pagina's zijn waar je zit?