Gastenboek Nummering

• Hey cp,

Ik zit met een klein probleem, ik heb een gastenboek script gemaakt met hierin een pagina 'nummering', hij werkt echter met vorige en volgende. Ik zou dat graag met nummers willen maken, zodat je dus ziet 1, 2, 3, 4 etc.

Ik denk dat ik wel weet wat voor functie je hierin gebruikt, iets met $p = 0 + 1 volgens mij.

Dit is het stukje code dat ik nu heb:

Kan iemand mij misschien helpen?

Ow en: Prettige feestdagen en een gezond 2012!

Groetjes,

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat van BrokenTrack

p = 0 + 1
    Staat gelijk aan
    p = 1

Wat wil je precies? Alle pagina nummers onderin? Verder ziet dit er niet echt zelf gemaakt uit ;) Dus hoezo "heb jij dit gemaakt"?

Die code niet, maar de gastenboek wel. En met nummers bedoel ik gewoon dat als er bijvoorbeeld 20 posts zijn dat er dan een nummer 1 is met 10 posts, dat is dan de 'standaard' nummer, en dan als je naar nummer 2 gaat dan zie je de 10 andere posts. Dus zijn er 50 posts dan moet er een nummer 1 tm / 5 komen.

Net als wat je hier hebt met pagina's in een topic.

• Citaat van Malik

Bedankt! Dat was precies wat ik zocht!

Ik heb hem nu met nummers, er is alleen nog 1 probleem, na een tijdje komt het bij pagina 100 en ik wil niet zoveel nummers hebben.

Hoe kan ik van dit stukje script:

Dat maken? Dat zegmaar nummer 1 en de laatste pagina vast is ( dus altijd zichtbaar) en dat dan 2 tm 9 gewoon de pagina's zijn waar je zit?

• Citaat van Malik

$items_per_pagina = 3;

Vergroten

Nee ik bedoel dat je dan bijvoorbeeld dit krijgt.

1- 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 246

(246 is dan laatste pagina)

Hij staat op 3 zodat ik hem makkelijk kan testen.

• miss kan je dan zo fixen dat je dan in een aparte var berekend wat laatste pagina is en die automatisch erachter laat plakken als het de laatste niet is?

• PHP
    $rCountMessages = mysql_query("SELECT COUNT(id) AS naam FROM gastenboek DESC LIMIT ".$a.", ".$limit.");

En dan een pagingclass maken

PHP
    echo $pagingClass->generate('BESTAND.php&p=', '', $_GET['p'], $limit);

LET OP DIT IS EEN VOORBEELD

Google eens op pagingclass

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!