Posts by K.Rens

2 Opmerkingen:
    1) Altijd met contract werken
    2) Bij dat contract een fiche sluiten waarin alle requirements an de "solution" in detail beschreven zijn, vanuit het standpunt van de eindgebruiker.

Als de klant dan later het niet eens is met wat je aflevert, kun je verwijzen naar deze requirements fiche en zeggen van: kijk, alles wat erop staat werd geleverd zoals gevraagd.
    Als je iets extra wilt kun je mij inhuren (nieuw contract) voor additionele diensten.

Stephen: als we weer meteen beginnen met kritiek te uiten en de sfeer hier te verpesten...
    Stop it!

Verder is het bericht van KyleM bij mijn weten niet gewijzigd. Was gisteren ook al zo...

Komt er op neer dat we van 100Mbit verbindingen naar 1000Mbit verbindingen gaan.
    10x Sneller dus.

Voorwaarde: de servers zelf moeten ook een Gigabit netwerk kaart hebben.

Voor wie is dit sneller:
    - Onze server als er veel load tegelijk zou zijn (betwijfel dat wij snel aan 1000Mbit gaan zitten, maar soit).
    - Klanten servers die zware applicaties draaien.

Eerst en vooral, waar ik mij in stoor is een tekst van 1 A4, waarin je elke keer hetzelfde herhaalt :p
    Je kan dit ook iets korter uitleggen? :p

Verder kun je deze reacties reporten, daar dient de functie voor...

We zullen bekijken hoe we dit kunnen verbeteren naar de toekomst toe.

Bedankt.

Ps: standaard template = iets dat je moet invullen als je een verkoop topic wilt starten.
    Hierdoor worden een heel deel standaard vragen al meteen beantwoord.
    (Bv: Mag het doorverkocht worden: Ja / Nee)

Beste CP-lid,

dit weekend wordt het netwerk geupgraded. Om ons netwerk klaar te maken voor de toekomst en om onze verdere groei te ondersteunen zal het routing platform vervangen worden door een Platform op basis van Juniper met 2 * 12 x 1 Gigabit interfaces (24 Gigabit) ter vervanging van het huidige platform met 2 x 4 * 1 Gigabit (8 Gigabit) interfaces.

Ook de core switches zullen vervangen worden zodat klanten die dit benodigen met Gigabit uplinks kunnen voorzien worden.

De upgrades van de hardware zullen plaatsvinden op 28 en 29 november. We verwachten hiervoor 2 maal een korte onbeschikbaarheid van 5 minuten aangezien de bekabeling aangesloten moet worden op de nieuwe switches en de routers vervangen moeten worden.

Ook zullen onze uplinks geupgraded of geinstalleerd worden worden:

14/12/2009
    GP uplink Globalcrossing 100 Mbit -> 1000 Mbit

23/12/2009
    Toevoeging BGP uplink van KPN international van 1000 Mbit.

Deze aanpassingen hebben geen onderbreking tot gevolg.

Totale connectiviteit naar buiten toe vanaf 24/12/2009: 1000 Mbit

Denk jij dat Google even dit doodleuk gaat laten uitlekken?
    Volgens de interne regels van Google is het wat het is.
    Zie nieuwsbericht vanboven.
    De termijnen staan in hun user policy bepaald.
    Maar als je technisch gaat kijken, kunnen ze het altijd nog aan je account koppelen, als je hun cookie aanvaard...

De user policy is veel te lang in mijn ogen (al die maanden gegevens) en bovendien is de policy te omzeilen, als je ze leest.

Dutchleader is de laatste tijd heel hard uitgestorven aan het worden...
    Qua statistieken zitten ze nog maar op 40% tov een jaar geleden.
    Ikzelf adverteer er ook veel minder, enkel nog maar eens af en toe om de mensen daar te herinneren dat CriminalsPoint bestaat (en omdat het gratis is).

Ik ben het eens met de Duitsers en vind ook dat Google MIJN gegevens privé zou moeten afhandelen!
    Ik wil niet gekoppeld worden aan een profiel als webmaster.

Als men weet wat ik Google, kan men zelfs mijn beroep raden bij Ernst & Young...
    Ik vind dit zeer verontrustend.

Zeker als je weet dat Google onze gegevens verkoopt aan bedrijven voor contracten in de miljoenen euro's!!!

Zoals gezegd zit Rinna volgens mij nu vooral voor oplichting.
    Is geloof ik veroordeeld tot 3 jaar cel.
    Wat me vrij veel lijkt voor zo'n jong kereltje.
    Heb er dus ook wel mijn twijfels bij.

Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik de eerste was die met de maxlength bugfix kwam, op phpfreakz :$
    Pas 2 maand later kwam de controle if bedrag > xxx
    Maar was toen al beter dan niets, was ook 1 van mijn eerste websites met php en was mijn allereerste game (criminals.klasje.be).
    Ik had toen wel 100 leden! Wow :-p
    Daarna hernoemd naar War4Europe en toen hadden we al snel 4000 leden. Game gereset en nadien nooit meer zo groot geworden.

Duitsland wil Google Analytics verbieden

Verschillende Duitse federale en regionale functionarissen willen Google Analytics verbieden, omdat het in strijd met de Duitse wetgeving is, zo meldt de Zeit. Zo'n 13% van de Duitse sites gebruikt de analyse-tool die uitgebreide statistieken van het aantal gebruikers, hun gedrag en nog veel meer zaken in kaart brengt. Als het aan de functionarissen ligt, krijgen al deze websites straks een boete als ze Google Analytics blijven gebruiken. Het gaat onder andere om websites van de overheid, grote uitgeverijen, farmaceutische bedrijven en verzekeringsmaatschappijen. De overheid is bang dat Google op deze manier allerlei profielen kan samenstellen over de interesse, consumptiepatronen, politieke en seksuele voorkeuren van internetgebruikers.

De Duitse overheid haalde al eerder naar Google Analytics uit, omdat de zoekgigant niet duidelijk maakt hoeveel identificeerbare data wordt opgeslagen op de servers die zich in de Verenigde Staten bevinden. De Duitse wet verbiedt dat dit soort gegevens het Duitse grondgebied verlaten. Volgens Per Meyerdierks van Google staat de zoekgigant in z'n recht om de gegevens in de VS te verwerken, aangezien ze zich aan de Safe Harbor overeenkomst tussen de EU en VS houden. Een opt-out mechanisme is daarnaast ook niet nodig, aangezien gebruikers cookies kunnen weigeren, merkt Meyerdierks op. "De cookies worden na 18 maanden onherstelbaar onleesbaar gemaakt, terwijl IP-adressen na negen maanden worden geanonimiseerd."

Anonimiseren
    Volgens Google-criticus Chris Soghoian is het anonimiseren door Google een lachertje. Het wijzigen van "sommige" bits van het IP-adres na negen maanden, zorgt ervoor dat een gebruiker zich nog maar achter 64 of 127 IP-adressen kan verstoppen. "Op zichzelf al een lachwekkend niveau van anonimiteit, maar het wordt erger," aldus Soghoian. Google verwijdert niet de cookies na negen maanden. Daarnaast slaat de zoekgigant tenminste elke twee jaar een uniek cookie in de web browser van gebruikers op.

Van een gebruiker met lP-adres 173.192.103.121 en een cookie met waarde van 12345, zal na negen maanden het IP-adres iets zijn gewijzigd, bijvoorbeeld in 173.192.103.1XX. De cookie blijft echter onaangetast. Negen maanden later zoekt dezelfde gebruiker weer met Google, wederom vanaf hetzelfde IP-adres en met dezelfde cookie waarde van 12345. Het negen maanden oude zoeklog mag dan geanonimiseerd zijn, omdat de cookie waarde hetzelfde is, is het eenvoudig om de nieuwe zoekopdrachten aan de oude te koppelen, wat het anonimiseren dus zinloos maakt. Zolang Google de cookies bewaart, is het anonimiseren van IP-adressen dus tijdverspilling, aldus de onderzoeker. Eind deze week komen de verschillende Duitse functionarissen bij elkaar om een lijst met voorwaarden op te stellen voor het gebruik van analyse programma's.

Rinna zit naar verluid in het gevang, wegens hacken en oplichterij.
    Zijn sources zaten ook vol bugs en tools om je te hacken.
    Meest crappy source die ik ooit gezien heb in mijn criminals bestaan. (h)

Waar is de tijd van criminalshacker (h)
    Zalige site, die sites beledigde en honderden mensen boos heeft gemaakt.

Mijn allerleukste herinnering hieraan is het moment dat ik hen gehackt had, hun site was zo lek als een mandje. :D
    En dat voor een site die andere games gaat hacken :p
    Heb er nog screens van ergens, zal eens kijken of ik die kan posten hier als aandenken.

Weet nog dat ik 1x "geabused" ben geweest door zo een klein bugje van Rinna. Was ergens een plaats op http://www.war4europ.com waar men "-1" kon invoeren en je dan negatief geld kreeg.
    Rinna meteen trots dat hij ons gehackt had, terwijl wij dat bugje toen expres niet gemaakt hadden...
    Je werd immers meteen server wide verbannen als je met negatief geld kwam te staan. :p
    Door hen automatisch te bannen konden wij verdere aanvallen snel stoppen.
    Hele discussie over het feit of we nu "gehackt" waren of niet ;-).

Daride houdt zich momenteel meer bezig met zijn werk en andere websites. Komt ook niet zo veel meer online bij mijn weten.

Ik heb mij vandaag bezig gehouden met het analyseren van de resultaten van de enquete.

Hieruit kwamen de volgende punten naar voren:

75% Van de leden gelooft dat een crew herorganisatie de huidige problemen kan oplossen.

=> Rickvb en NielsB hebben ontslag genomen uit de crew. Ze hadden zelf niet meer de tijd om actief mee te helpen deze website te beheren. CF krijgt een andere bestemming, maar gaat geen WM community worden.

70% is tevreden met het huidige uiterlijk.

Punten ter verbetering die werden gemeld:
    - Content wordt pas na het menu geladen => komt door de reclame, kijken naar andere partner hiervoor.
    - Niet cross browser volledig correct
    - Te onderzoeken: rechter menu

Uit de enquete blijken duidelijk 2 klachten (komen even veel voor):
    1) Er wordt te veel offtopic gereageerd.
    2) Er wordt te snel verbannen bij offtopic reacties.

Dit spreekt zichzelf dus tegen, wat jammer is en ergens ook wel te verwachten was. Hier kunnen we dus niet zoveel mee doen. We gaan intern wel eens herbekijken hoe we juist op offtopic gaan reageren.

Verder werd er veel geklaagd over de sfeer, wat we hopelijk nu aangepakt hebben met het verbannen van enkele stoorzenders.

84% is tevreden met de huidige regels.

40% kiest voor het systeem met banpunten, 30% kiest voor het systeem van strafpunten en 30% kiest voor een ander systeem. Geen sluitend antwoord dus.

Suggestie naar toekomst toe:
    Als een topic gereport wordt, de reporter ook even bedanken en commentaar hierop geven wat de crew als actie hierbij ondernomen heeft.

Betreffende mijn functie:

+/- De helft van de reacties zegt dat ik mij inderdaad meer in de achtergrond moet bezighouden, maar de andere helft zegt juist dat ik meer in het daglicht moet komen en actief mee modereren en sturen...
    Wederom iets waar moeilijk een sluitend antwoord voor is.

70% Van de leden was verder tevreden met de enquete en de manier van vraagstelling.

Bedankt voor jullie steun en vernieuwd vertrouwen in onze crew!
    K.Rens

Nieuwe projectleider neemt de dagdagelijkse leiding van CP over van mij.
    Zoals ik altijd al aangaf is het mijn taak om te zorgen dat we rendabel zijn.
    Bv: adverteerders zoeken, zorgen dat we meer leden hebben, algemene strategie uitstippelen, servers beheren, ...

Ik ben nu elke dag online op CP, maar dit is voor mij niet vol te houden, mijn werk leidt hier onder.
    Moest zelfs onder mijn werkuren op CP zijn omdat enkele mensen hier kinderachtig aan het doen waren...

Ik heb een aantal leden die mij veel tijd kosten inderdaad verbannen.
    Als ze zich kinderachtig willen gedragen door hier wat te komen spammen... So be it.
    Kost me 30 seconden om het op te kuisen.
    En dat is 1000x minder dan de 2 weken die ik kwijt ben door de hele tijd de ruzie's hier.

Ik heb meermaals gezegd dat we eraan werken, maar sommige leden willen dit blijkbaar niet verstaan.

Bovendien bleek dat een aantal leden die ons hier zwart maken, meerdere accounts hadden. Ze praten dus eigenlijk met zichzelf om deze website zwart te maken. Zeer kinderachtig en totaal niet professioneel.
    Doe je niet voor als iemand anders en ga niet tegen jezelf beginnen praten met meerdere accounts - lame!

Wat is er concreet ondernomen?
    1) De laatste fouten uit het samenwerkings systeem worden op dit moment weggewerkt, zodat we hopelijk volgende week aan de slag kunnen met een goed en slagkrachtig team.
    2) Op dit moment loopt de laatste fase van een interne projectleider verkiezing. Deze projectleider zal CP beter kunnen opvolgen dan mezelf, daar ik ook nog andere taken te vervullen heb.

Iedereen die meer dan 3x heeft gezegd dat hij CP ging verlaten, heb ik een handje geholpen en verbannen.
    Als je niet positief kan zijn en niet positief kan meewerken, moet het voor mij niet meer.
    Nu kunnen de andere leden echt geholpen worden.

Er wordt in de achtergrond dus hard aan gewerkt.

Bedankt voor jullie begrip.

Dit is zeker mogelijk dankzij web 2.0.
    Door een javascript te maken dat aftelt kun je op regelmatige basis een ajax request uitvoeren om bv een pop-up te tonen en inhoud erin te laden.

De exacte code ken ik ook niet vanbuiten, maar is zeer veel over te vinden online.

Beste leden,

De afgelopen periode is deze website regelmatig met korte periodes onbereikbaar geweest.

Dit komt omwille van 2 zaken:
    1) Wij worden al dagen aan een stuk op regelmatige basis aangevallen.
    2) Ondertussen proberen wij de server instellingen zo te finetunen dat de site niet zichzelf te snel beschermt door alles af te sluiten.
    Hiervoor hebben wij de afgelopen periodes een heel aantal standaard instellingen van de database en de webserver moeten wijzigen.
    Na elke wijziging is echter een reboot van deze service nodig. Ook dit zorgt weer voor een korte downtime (zeker door de zware load omwille van de vele grote websites die gehost worden).

Hopelijk kunnen wij dit vanaf nu beperken en is onze bereikbaarheid hoger.

Maar wederom: na elke aanval analyseren wij deze en nemen wij de nodige acties om hieruit onze server instellingen te fine-tunen.

Hopend op jullie begrip,
    K. Rens
    Eigenaar CP & DiMoWeb

Ps: de http://www.DiMoWeb.com webhosting klanten ondervinden hier geen problemen van. Zij hosten op een andere server.

Ps2: TerrorSheep noemt vanaf heden Pim

Dit werd inderdaad intern reeds opgenomen in een onderzoek.

Het bannen van 10 mensen is nodig, als die 10 mensen in plaats van te reageren op het topic beginnen met het kritiek uiten op alles wat maar kan.
    Het is de bedoeling dat wij een toffe sfeer creeren, dit kan niet als zomaar alles en iedereen wordt afgekraakt zonder gefundeerde achterliggende motivatie.
    En dan nog hoort dit niet...

Goede programmeurs willen we niet wegjagen, maar als ze niet correct kunnen reageren, vind ik niet dat wij hen moeten steunen in iets dat niet door de beugel kan...

Regels zijn er voor iedereen.

Verder is banpunten het enige dat we op dit moment kunnen uitdelen in zo'n situaties.
    We bekijken echter wel of we dit niet op een andere manier kunnen oplossen naar de toekomst toe (zoals eerst moderatie voor iets wordt geplaatst bij bepaalde leden).
    Ben je niet in fout, komt je bericht meteen online te staan, anders wordt dit eerst nagelezen.

Ps: en in scheldwoorden zijn we onverbiddelijk, is op dit moment ook meteen een tijdelijke, beperkte, ban. Dit juist omdat wij het niveau hoog willen houden.

wit007: dat probleem kwam doordat ik de mysql server rebootte om een aantal nieuwe instellingen in te laden.
    Hierdoor zouden een aantal aanvals-problemen grotendeels opgelost moeten zijn naar de toekomst toe.