• Hallo leden,

Ik heb me beetjuh verveeld en dacht ik ga een design maken voor een systeem dat ik ga gebruiken in me klas.
    meer informatie daar over is niet belangrijk:)
    het gaat om het design:
    Layout 1.
    Versie 1.

Versie 2.

Layout 2.
    Versie 1.

[offtopic]1 van me eerste layout's[/offtopic]

Citaat

Cijfer: 1/10
    Pluspunten:
    Minpunten:
    Tip's

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hoe moet ik het zeggen, de volgende keer dat je jou verveeld kan je misschien beter wat tutorials volgen over hoe je een orginele website maakt.

Los ervan dat de kleuren en typografie echt op niks trekt heb ik deze layout al 1000 keer gezien.
    Is het dan zo moeilijk om even na te denken en zelf een structuur te verzinnen?

Verder zou ik eens proberen een ander lettertype te gebruiken, je layout wat meer uit te lijnen, meer padding te gebruiken, minder standaard ps effecten in de header, en verwijder die icoontjes, ze trekken alle aandacht.

En upload volgende keer gewoon een screenshot van je design, niet van heel je photoshop scherm.

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• Woutr
    ik heb bij het maken van dit design helemaal niks gebruikt geen voorbeeld van website's dus dat je deze layout al zovaak gezien heb kan niet want is zelf bedacht qua indeling.
    en het uitlijnen is aardig goed vind ik zelf. aleen content is niet helemaal goed naast het linker gedeelte.
    en de kleuren kan je mij niet op aan kijken ben kleuren blind.
    en hou je aub ook aan het beoordelings formulier

• Cijfer: 1/10
    Pluspunt: lees mijn vorige post
    Minpunten: lees mijn vorige post

Kijk, dat is nu net het probleem met mensen die om commentaar vragen bij een design, je probeert ze dan te helpen en dan willen ze nog doen alsof hun design het beste is.
    Luister nu eens naar commentaar en leer er iets van, maar ga niet alles proberen goed te praten, want zo kom je er echt niet.

Je maakt mij niet wijs dat je de indeling zelf bedacht hebt, ik kijk al naar cp en wat zie ik?
    Een header met daaronder een menu, wat heb jij? Een header met daaronder hetzelfde menu. (sorry, jij hebt de knopjes omgedraait).

Ik kijk even in de vorige check topics, en wat zie ik, links een menu met afgeronde hoekjes, en rechts een content vlak, eigenlijk een uitgetrokken menu.

Ik kan zo 20 websites opnoemen die deze structuur gebruiken.

Over het uitlijnen, kijk eens naar de witruimte tussen je menu en de content, kijk dan eens naar de witruimte tussen je linkermenu en de content en kijk dan nog eens naar de witruimte tussen de 2 linkermenu's. Get my point?

En de kleuren ja, kleurenblindheid is geen excuus, er zijn genoeg tools die je kleuren geven die bij elkaar passen.

En nee, ik ben een rebel, ik hou mij niet aan het beoordelings forumlier.

Voila, als je nu nog elk van mijn punten gaat proberen te verdedigen geef ik deze hopeloze strijd op.

Bedankt voor je tijd als je dit allemaal gelezen hebt, je verdient nu een :cheer:

Don\'t like me?

• @woutr
    zoals jij zegt kan niemand een uniek design maken want overal zie je wel iets wat er op lijkt of delen die er op lijken.
    en waar zie jij staan dat ik mijn design het beste vind?
    ik ben net begonne met designe en heb nog nooit een tut gevolgt of een website als voorbeeld gebruikt. meer probeer ik niet duidelijk te maken.
    en de ruimte tussen de 2 menu's link heb ik juist zo gedaan want vind ik zelf mooie rdan dat het tegen me kaar aan komt.
    En waarom zou het slecht zijn asl er stukje witruimte tussen zit.
    maar over de icoontjes en standaard effecten ik zal dit veranderen en kijke als het me lukt anders te doen zonder de standaard effecten.

• [offtopic] @ wouter, ik vind tog wel dat je wat meer respect moet geven over het punt dat die kleuren blind is, dat is namelijk geen gein.! je zult het zelf ma moeten hebben.! dus wat je net zij over geen excuus vind ik bullshitt.. meer respect, dat zou mooier zijn.[/offtopic]
    :cheer:

Project DownTownMafia.nl 45%

[offtopic]Heb je wel eens dit & dan weer dat & dan weer zus & dan weer zo, OH OH OH (A)[/offtopic]

• Citaat van sysrq

[offtopic] @ wouter, ik vind tog wel dat je wat meer respect moet geven over het punt dat die kleuren blind is, dat is namelijk geen gein.! je zult het zelf ma moeten hebben.! dus wat je net zij over geen excuus vind ik bullshitt.. meer respect, dat zou mooier zijn.[/offtopic]
    :cheer:

Dat is waar sysrq,
    Woutr toon een beetje respect.

• Er zijn genoeg mensen die met iets uniek kunnen afkomen, je moet gewoon even verder denken dan al die standaard stuff op het internet.
    Ik zeg ook niet dat jij je design het beste vind, het ging erom dat ik je tips geeft, en je probeert ze van de tafel te vegen door je fouten te verdedigen.

Ok dat je pas begonnen bent, maar ik vind niet dat ik daarom minder hard voor jou moet zijn.

Het gaat me er niet om dat er witruimte tussen zit, het gaat me erom dat je boven 20px gebruikt, eronder dan 10px en er naast 5px, probeer alles gelijk te maken, zo gaat er meer eenheid in je design zitten.

En voila, blij dat je toch iets geleerd hebt, dan heb ik tenminste al mijn zinnen niet voor niks getypt.

@die 2 ander, serieus, ...
    Ik heb daar respect voor, hij heeft er zelf niks van gezegd, dus ik geef gewoon commentaar op de kleuren.
    Allemaal heel erg dat hij dat heeft, maar mag ik hem daarom niet helpen met te zeggen dat er genoeg tools zijn hiervoor.
    Kom is wat meer buiten, misschien dat jullie dan het echte leven zien, want ik heb echt niks respectloos gezegd.

Don\'t like me?

• ICT nivo 3, te lelystad

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 11.09.10 21:37:08:
    @ de mensen,
    Woutr bedoeld het niet lullig, zo ervaar ik het dan.
    en ikw eet dta er tools voor zijn aleen dan als nog zie ik niet echt goed welke kleuren het zijn enz. en ik zie het dan weer als slechte combinatie

• ICT? Dan zou ik niet de webdesignkant op gaan, want dat gaat niet veel goeds betekenen ben ik bang.

De kleurencombinatie is afgrijselijk. Daarbij, moet je betere lettertypes gebruiken en een meer originele layout maken.

Cijfer: 2/10
    Minpunten:
    Vrijwel alles, zorg ervoor dat het frisser wordt en aantrekkelijker om te bekijken. Je vindt het zelf toch ook niet mooi?
    Pluspunten:
    De moeite die je er voor hebt genomen.

Het is hard, dat weet ik. Maar wel de realiteit. Bekijk wat tuts wat WoutR ook al zei, dat zal je goed verder helpen.

• Cijfer: 1/10
    Pluspunten: Kan ik zo snel niet bedenken.
    Minpunten: Eigenlijk alles, ik vind het geen uitstraling hebben.
    Tip's

Volg wat tutorials, als je dit soort werken maakt ga je het niet ver schoppen in de design wereld.
    Mijn rate geld dan ook voor alle twee de versies.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!