Contest : Gedichten

• Ik ga een dichtjes site beginnen me grootste bron zal van cp komen. Hahha. (gekheid voor dat mensen gaan zeuren:P) Mooie gedichtjes ik zal later op de middag even eentje schrijven. Vind me ouden niet zo geweldig:)

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Om alle eerlijkheid, het idee achter m'n gedicht (ritme ervan) is geinspireerd door "de square root of 3" die ze gebruiken in de film Harold and Kumar, Escape from Guantanamo bay.
    Als je dat gedichtje kent kun je deze met hetzelfde deuntje oplezen.
    Enige stukje dat ik heb genomen is "breeding like an integer" aangezien ik niet veel kon vinden wat goed op prefer rijmde.
    http://www.herecomesthescience…/26/square-root-of-three/

Dus moet ik een nieuwe inzending maken, of mag het voor deze keer blijven staan.

• @terror zo makkelijk kom je er niet vanaf hoor heel zielig om iemand anders gedicht te pakken en te plakken. Jammer dat we dit soort inzendingen krijgen.

Je dient het gedicht zelf in elkaar te zetten niet te plakken van 1001gedichten.nl ofzo. Jammer aangezien ik het net nog had gezegd dat ik hierop ging letten.

• hier nog een gedichtje van mij deze heb ik net ff in 5 minuten geschreven en zelf bedacht

Jij bent het licht puntje in me leven
    daarom heb ik dit gedichtje speciaal voor jou geschreven
    jij laat me weer lachen jij laat me weer huilen
    jij laat me mijn emoties uiten
    en daarom zal ik een lief deuntje voor jou fluiten

• Haha Terr0r naast het gedicht vind ik het niveau van je reactie erg laag. Je bent gediskwalificeerd natuurlijk je kunt niet met andermans werk om een prijs lopen vragen. Ik vind dit vallen onder bedriegen en eigenlijk stelen.

Misschien kan een mod ingrijpen? Dit lijkt me hetzelfde als bij een designcontest een .psd van een ander persoon insturen.

Banpuntje zou wel terecht zijn..

• Niks tegen gedichten, maar kunnen we bij elk gedicht even gewoon punctuatie toevoegen en normaal Nederlands praten? Ik bedoel, de meeste taalfouten maak je zelfs nog niet in het Belgisch, want dit is om te huilen.

• Van mij was gewoon grammaticaal correct en verstaanbaar, mischien wat moeilijke woorden maar wel correct.
    Volgens mij weten we al op welk persoon die opmerking specifiek bedoeld was.

• Tegen niemand specifiek, maar ik haat het als ik eens iets breekbaars lees en geërgerd wordt door ontbrekende punctuatie, hoofdletters, en overige leestekens. Daarbij ook op Lancers "die leed". DAT leed, niet die. Of "licht puntje". of "jou" waar "jouw" moet. of "me" voor "m'n", of nog beter "mijn".

Ik snap dat als je een gedicht schrijft, dat je dan minder let op dit soort items, maar alsnog, probeer eraan te denken...

Edit: En dat betekend dus niet om belachelijk formeel te gaan doen, Willem. Tenzij je CP ziet als een uiterst geschikte plaats om handel te drijven, of gewoon stoer wilt doen. En het is trouwens "deze contest", in plaats van "dit contest". Belachelijk.

• Beste,

Dit is een Gedichten contest verder of topic dingen wil ik u vragen het pb systeem te gebruiken en dit topic niet te gebruiken voor overige zaken,

Dit wordt anders voor de jury leden onoverzichtelijk en dat vinden wij zeer vervelend.

Alvast voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Willem jury lid van dit contest.

• Ik had beloofd vandaag nog wat te posten dus zal ik dat bij deze ook maar even doen. Ik wou eigenlijk iets heel anders gaan schrijven maar toch kwam ik weer op dit uit. Nouja, enjoy en let niet op de snelheids foutjes?

Groetjes..

Slechte gevoelens komen naar boven als ik begin te schrijven.
    Bijvoorbeeld me vader die niet meer bij me moeder wou blijven.
    Ik probeer het te vergeten en het te leggen in het verleden.
    Maar het blijft zwaar ook al is het nu al zo lang geleden.

Groot houdend voor me kleine broeder en moeder het is moeilijk!
    Zal het jullie willen uitleggen maar het is gewoon onbeschrijflijk.
    Plotseling kom je thuis en hoor je van moeder je vader die is weg.
    Het is over je vader zocht voor onze relatie toch nog een uitweg.

Me vader had niet eens tijd om afscheid te nemen van zijn jongens.
    Nog geen 6 weken later deelde hij het bed met een ander overigens!
    Sinds ik dit heb moeten mee maken sta ik klaar voor ieder mens!
    Want ook bij mijn eigenwijze blik zit zeker wel een grens!

Als ik een ding mocht wensen is dat me moeder weer gelukkig werd!
    Niet elke dag maar een doel hebben en dat is alleen maar haar werk!
    Want wat er ook gebeurd me moeder wil voor ons er altijd zijn!
    Maar, ik heb zoon gevoel word zelf eerst gelukkig je doet je zelf alleen maar pijn!

Peace voor mensen die het zelfde mee hebben gemaakt.
    Stap er over heen het is moeilijk maar ik ben er aan gewend geraakt!
    Sta is klaar voor je moeder al zijn het alleen de kleine dingen waar je mee helpt!
    Je zal zien dat, dat bij je moeder heel wat verhelpt!

• Beste dichters ;)
    Even een update ik heb ze allemaal gelezen tot nu toe en volgens mij leggen jullie heel veel gevoel erin, wat een goed ding is.

Het originaliteits gehalte is ook erg hoog (op 1 ctrl c en ctrl v gast na dan).

Maar ik wil er even op wijzen dat je de techniek achter een gedicht ook mag veranderen he. Dus jullie rijmen bijna allemaal gepaard maar je kunt ook gekruist of omarmend rijmen.

Zoals:

Citaat van "axl rose"

You're one in a million
    Yeah, that's what you are
    You're one in a million
    You are a shooting star

dat is ABAB en dan is ABBA dus eentje die in het midden met elkaar rijmt en aan het einde.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee ;) want pers. vind ik AABB rijmpjes nog als niveau groep 8 en ondanks dat de tekst goed is vind ik het dan soms jammer om te zien dat het een standaard rijmpje word.

succes ermee :cheer:

• abab zal voor de meesten hier ook te moeilijk komen. Aangezien we natuurlijk geen dichters maar scripters zijn. Maar, ik dacht ook dat het de bedoeling was gewoon aabb te dichten aangezien iedereen het gewoon deed. Njaah ik zal de volgende keer een andere doen.

Suc6 verder allemaal en voor iedereen wat stan ook al zegt schrijf over iets dat je mee hebt gemaakt of mee kan maken. Hierdoor schrijf je vanuit je zelf al met gevoel en zal dit ook op anderen zo overkomen. Persoonlijk hou ik niet van de kleffe teksten voor je vriendinnetje, Maar heb er zelf toen de tijd vroeg was ook wel wat geschreven.

Wat ook wel mooi zal zijn voor de volgende contest is een diss batle. Persoonlijk vind ik dat toch het mooiste aan rap teksten / gedichten schrijven

• Citaat van RiiCky

abab zal voor de meesten hier ook te moeilijk komen. Aangezien we natuurlijk geen dichters maar scripters zijn. Maar, ik dacht ook dat het de bedoeling was gewoon aabb te dichten aangezien iedereen het gewoon deed. Njaah ik zal de volgende keer een andere doen.

Suc6 verder allemaal en voor iedereen wat stan ook al zegt schrijf over iets dat je mee hebt gemaakt of mee kan maken. Hierdoor schrijf je vanuit je zelf al met gevoel en zal dit ook op anderen zo overkomen. Persoonlijk hou ik niet van de kleffe teksten voor je vriendinnetje, Maar heb er zelf toen de tijd vroeg was ook wel wat geschreven.

Wat ook wel mooi zal zijn voor de volgende contest is een diss batle. Persoonlijk vind ik dat toch het mooiste aan rap teksten / gedichten schrijven

Bring it on then rick ;)

• Lancer, Je mag maar een gedicht per contest ik breng de volgende keer een ander;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!