Ik wil even dat het volgende goed word doorgelezen zodat elke onnodige opmerkingen voorkomen kunnen worden, vind je iets hiervan niks reageer dan niet.
Graag zou ik willen dat mods hier rekening mee houden zodat dit topic beetje schoon blijft.
Ik ben me laatst heel erg aan het verdiepen in AI en heb heel erg veel gedaan met het programma Glife (kijk op sourceforge) dit is gewoon een ai programma dat gaat over celdeling.
Nou vroeg ik me af, how the hell do they do it.
Maar ik wil nu gewoon het volgende gaan bereiken...
een soort zelfde systeem ( gewoon vakjes blablabla ) alleen dan dat het invloed op mekaar heeft, zoals soort 1, 2 en 3 zijn verschillende cellen, soort 4 is een voedselbron, soorten 1 2 en 3 moeten soort4 gebruiken om te overleven jadajadajada...
Mijn vraag is, welke talen zouden hiervoor handig zijn ?
Hoe maak je een AI en niet een voorgeprogrameert iets als, wanneer dit gebeurt doe dat en zorg voor zoveel dit en daarna bla anders blubbo.
Hopelijk zouden mensen mij hiermee kunnen helpen ^^.
Offtopic: ik wil dus een ai gebruiken om een persistent klein wereldje te maken.
Dit is me uiteindelijke doel.
dichtsbijzijnde voorbeeld wat ik kan noemen is globulation 2, google maar, grappig spelleke.
alleen dan zonder enige menselijke inbreng. dus draaien en watch. en dat het altijd anders loopt ^^.
Mvg. Laeresh
m'n eerste richtpunt is dus om de juiste taal ervoor te kiezen en dan te beginnen aan de ai, geen zin al te gaan coden voordat je een taal gekozen hebt, anders kan ik zometeen alles opnieuw doen