Wil voip aanbieden

• Beste cpers,

Ik wil gaan uitbreiden met ook het aanbieden van Voip pakketten maar zou dit goed kunnen lopen is hier veel vraag naar?

Zouden jullie zelf een voip willen hebben?

Even uitleg over voip.

Voip dat is eigenlijk een telefoonlijn waar je keuze toetsen voor kan nemen, ook wordt dat via een server die bijvoorbeeld in het datacentrum staat gedraaid.

Je kan gewoon een telefoon aanschaffen die geschikt er voor is en aansluiten op je modem.

Verder word alles dan geregeld en kan je bellen tegen zeer gunstige tarieven.

Zou hier veel vraag naar zijn?

Hoor graag van jullie?

Dit zullen dan de kosten worden:

12 euro excl per maand abbonements kosten
    Aanschaf nieuw nummer (net nummer of zakelijk nummer) Prijs nog onbekend.

Kosten per minuut

PHP
    Netherlands
    Country Type Destination ppc off peak Peak
    Netherlands Fixed       0,0350 0,0100 0,0190
                                          ppc    ppm
    Netherlands Mobile KPN/Telfort Mobile 0,0350 0,1150
    Netherlands Mobile T-Mobile           0,0350 0,1250
    Netherlands Mobile Vodafone Mobile    0,0350 0,1200
    Netherlands Mobile Others Mobile      0,0350 0,1350
  • Niels je kan dit niet vergelijken met skype, trouwens als je met skype naar vaste of mobiele nummers wilt bellen moet je er ook een tegoed op hebben staan anders kan je niet bellen.

Bij mijn heb je gewoon een thuis toestel en tevens kan je bijv keuze toetsen maken (wat je niet bij skype kan) en dat is dus weer handiger als je een bedrijf bent.

• Leuk idee, echter is het voor de massa niet interessant, gezien niet iedereen een voip toestel heeft, de massa zit gewoon op internetbellen.
    Dus het idee is leuk, maar totaal niet haalbaar, bij de massa, maar ik neem aan dat je al een uitvoerig onderzoek hebt gedaan, toch ?

• Op zich is Skype trouwens wel wat meer dan wat jij probeert te omschrijven.

Je hebt bijvoorbeeld voor bedrijven Skype Manager waarmee je gewoon credits kunt kopen voor je gehele bedrijf en kunt verdelen:
    http://www.skype.com/intl/en/business/skype-manager

Dit is toch echt wel wat makkelijker dan de maandelijkse kosten die je sowieso hebt ook al gebruik je het niet. Tevens zijn de kosten van Skype volgens mij lager dan wat jij aan te bieden hebt als die vervormde tabel een indicatie moet weergeven in ieder geval.

Met Skype heb je ook gewoon Skype telefoons en kun je zelf een nummer intoetsen + denk eraan dat Skype gesprekken niet afgeluisterd kunnen worden, hoe denk jij dat te willen aanpakken?

• Citaat van Willem

Na intern overleg hebben we besloten dit nog niet aan te bieden.
    Topic mag bij deze gesloten worden om verdere discussie te voorkomen.

Mag ik vragen wat de hoofdreden is om te stoppen hiermee?

• ik wil daar wel wat op zeggen, niet dat ik connectie's heb met willem...

De afzet en de kosten voor het opzetten van dit soort projecten weegt niet op tegen de inkomsten van evt. klanten. d.w.z. dat de markt er gewoon weg niet voor is, om het rendabel te krijgen.

Simpel voorbeeld, als de verbinding van je provider down is, is de service die je aanbied, automatisch ook down, krijg je klachten en daarop zit je niet te wachten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!