Levend worden

• Ik snap sowieso niet veel van je code, neem deze query:

PHP
    $sql  = mysql_query("SELECT login FROM [users] WHERE login='".$data[login]."'");

Selecteer login waar login gelijk is aan een bepaalde variabele? Dan weet je login toch al? Waarom zou je hem dan nog selecteren?

PHP
    $levend = strip_tags($_POST['levend']);

@Lars: Dit lijkt me volkomen onnodig, in de option list staat $_POST['levend'] gewoon op 1, daar komen heus niet ineens tags omheen te staan.

Probeer deze query eens te debuggen:

PHP
    mysql_query("UPDATE [users] SET vermoord='0', health='100' WHERE login='".$data3[login]."'");

Hoe? Heel simpel, maar er inplaats van een mysql_query even een echo van en plaats het resultaat hier even, ik denk dat $data en $data3 niet kloppen, misschien omdat $data wel helemaal geen array is.

• $data is wel een array, ik had er $data3 van gemaakt omdat er al een $data is bij dit script, is namelijk _include-funcs.php, dus niet alleen het levend maken.

PHP
    $data2				= mysql_query("SELECT * FROM `[users]` WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
        $data				= mysql_fetch_object($data2);

Dus vandaar dat ik dacht ik maak er maar $data3 van, ik wist niet dat het kwaad kon. ($data verbind naar [users])
    Maar ik zal even verder gaan met Larsisgoed9 zijn stukje script, mischien dat ik daar wel uitkom aangezien het een stuk beter geschreven is

• Euuhh, ik weet niet hoor, maar je zegt dat $data een array is? En vervolgens stuur je een stukje script waaruit blijkt dat $data een object is?

[offtopic]Zet je error reporting eens op E_ALL, dat scheelt een heleboel van dit gezeik. Waarschijnlijk had je deze fout er ook sneller mee gevonden![/offtopic]

• Citaat van Killingdevil

Euuhh, ik weet niet hoor, maar je zegt dat $data een array is? En vervolgens stuur je een stukje script waaruit blijkt dat $data een object is?

[offtopic]Zet je error reporting eens op E_ALL, dat scheelt een heleboel van dit gezeik. Waarschijnlijk had je deze fout er ook sneller mee gevonden![/offtopic]

[offtopic]@Killingdevel kan je een beetje rustiger doen.. hij heeft gwn hulp nodig[/offtopic]

Er zit een fout in die data$3

• Werkt deze:

Dit moet haast wel.
    Tevens moet je misschien de SQL nog aanpassen, omdat ik niet wist met welke functie je login ophaald, array of object.

Lars

• Joey: Ja, dat snap ik. Ik geef toch gewoon aan wat ik denk dat er fout is? Stond er alleen een beetje verbaast van dat hij juist dat verkeerd deed, dat is alles.

@Lars: Haha, leuke oplossing. :p Alleen niet helemaal grammaticaal correct. :p

@Rijkeshit: Misschien is het een idee dat je mijn tip even opvolgt? Namelijk van die query een echo maken?

• zo uit het hoofd, dit moet werken ;).

Project DownTownMafia.nl 45%

[offtopic]Heb je wel eens dit & dan weer dat & dan weer zus & dan weer zo, OH OH OH (A)[/offtopic]

• @killingdevil: sorry hoor, wis niet dat je zo boos ging reageeren, iedereen maakt foutjes, verander die sql dan lekker in, data100 ofzo...

[offtopic]Heb je wel eens dit & dan weer dat & dan weer zus & dan weer zo, OH OH OH (A)[/offtopic]

• sysrq: Ik reageer toch niet boos? Ik geef alleen aan dat dat niet gaat werken? Lijkt erop dat ik voortaan beter eerst kan vermelden dat ik opbouwende kritiek ga geven. Zou niet weten waarom ik boos zou moeten zijn... Ik lees alleen je code en zie dat het niet zal werken.

En het ging niet om de naam sql, maar om het feit dat je login niet uit de database selecteert, maar wel wilt gebruiken. Tevens, die variabele login heb je al in de data array/object.

En dat is dus weer niet boos of negatief bedoeld, maar gewoon wat ik zie, hopelijk leer je van mijn (niet negatief bedoelde) commentaar, en heeft TS er ook wat aan. Dat is tenslotte mijn doel, en niet een beetje boos lopen doen ofzo.

• haha okee, jah sorry, ik ben vandaag beetje aangebrand :P. heb niet egt me beste dagje.! maar ik snap nu wat je zegt (A).

sorry dat ik zo reageerde ;).

en idd, het gaat niet werken, ik heb het even goed nagekeeken, gaat idd niet werken.! dus hier heb je ook niet egt veel aan (A).!

;).

• Ik zal even opnieuw beginnen, met al jullie tips.
    Ik laat wel weten of het gelukt is;)

thnx voor de hulp

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.08.10 02:16:00:
    Ben nu overnieuw begonnen, maar krijg een witte pagina.

• Werkt deze nu eindelijk :(

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!