Beste mensen,
Ik wil graag meerdere databases gebruiken.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Wat zijn de voor en nadelen?
(PS: Alleen reageren als je er verstand van heb aub!)
Met vriendelijke groeten,
Lancer.
Beste mensen,
Ik wil graag meerdere databases gebruiken.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Wat zijn de voor en nadelen?
(PS: Alleen reageren als je er verstand van heb aub!)
Met vriendelijke groeten,
Lancer.
Ik gebruik het zelf niet maar je zal denk ik gebruik moeten maken van meerdere configs. Ik denk dat dit zeer irritant zal worden aangezien je het ene wilt upoaden in de ene database en de ene in de ander.
Dat is gewoon mogelijk volgens PHP.net. Je moet dan een variabele voor iedere connectie gebruiken. En deze dan ook per query erbij opgeven, anders weet hij niet welke DB je bedoelt.
Hmm ok dan, bedankt jessewillem, zoals altijd zeer behulpzaam :cheer:
Ik werk met bepaalde dingen dus ik wil user content gescheiden houden van server content en gescheiden houden van activity content.
Ik hoop dat je het begrijpt
Ik weet dat een database veel aankan, maar om dit grote project een beetje overzichtelijk te houden doe ik het met meerdere databases.
Bedankt nogmaals
Voor Planemania.nl maken we gebruik van een .htaccess.
Die lijd bijv. http://planemania.nl/nl1/index.php om naar http://planemania.nl/****/index.php?***=*****
Uit veiligheidsoverwegingen plaats ik deze hier niet.
Vervolgens word in de config dat ? waar de databasenaam als waarde heeft de juiste database geselecteert.
Ik weet niet hoe andere sites dit doen, maar goed.
Lars
Jullie maken gebruik van 2 werelden, en via een $_GET pak je de database waar de wereld uit pakt.
Klopt dit?
Wij maken niet gebruik van een wereld systeem, maar puur om user content te scheiden van andere content (Zoals misdaden en server side beslissingen)
Ik wil toch nog even je er van proberen te overtuigen dat je gebruik moet maken van één database, als het mogelijk is. Het kost namelijk heel veel tijd om de connecties allemaal te openen, en naar mijn idee wordt de data er niet beter manageable van.
Ik zou eerder kiezen voor prefixes voor de tabellen, dat lijkt mij een betere oplossing.
Maar wanneer je dan toch met meerdere databases wilt werken, zou ik er voor kiezen te gaan werken met PDO of MySQLi, als je gewoon met de reguliere mysql_* functies blijft werken wordt het wel een hele grote chaos.
Wat bedoel je precies met prefixes?
@Killingdevel, een hele hoop commentaar is denk ik ook wel belangrijk, anders wordt het er alsnog niet overzichtelijker van.
Met commentaar ben ik al bezig, elke query en welke database ik pak word gedocumenteerd.
prefixes zijn het tegenovergestelde van postfixes. :p Het is een toevoeging aan het begin van een woord. Heete je database tabel bijvoorbeeld eerst gebruikers dan wordt de nieuwe naam bijvoorbeeld game_gebruikers. Alle tabellen die tot hetzelfde subsysteem behoren krijgen de zelfde prefix, bijvoorbeeld: game_misdaden en game_badeentjes.
En de server content (wat dat ook mag zijn), krijgt dus weer een andere prefix, bijvoorbeeld: server_hagelslag en server_logs.
Hopelijk snap je dit idee?
Dat is inderdaad een goed alternatief killingdevil.
Dit is denk ik handiger dan multiple DB's.
Vind ik persoonlijk niet, omdat als je straks 10 werelden hebt, je 100 en table's hebt.
En dat vind ik niet bepaald overzichtelijk in PMA.
Maar, ieder z'n eigen methode, en geen 1 is fout.
Lars
Zoals TS zei, gaat het niet over werelden, maar over subsystemen... Misschien de volgende keer even het topic goed doorlezen?
Lars, ik dank je voor je zorgen, maar zoals Killingdevil inderdaad zei, gaan wij niet met werelden werken.
Wij gaan het voorbeeld van Killingdevil overnemen: We gaan prefixes gebruiken.
Ik heb gisteravond het nog geprobeerd met multiple databases, maar er werd maar 1 query telkens uitgevoerd.
Dus dit ging niet werken (Op de manier die jesse zei)
Ik wil iedereen bedanken van de opheldering van mijn vraag!
:slotje:
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!