Online foto-album

  • Hallo iedereen,


    ik heb beslist om een online foto-album te maken. Hierin ga ik gebruik maken van zowel PHP5 als OOP ( Objectgeoriënteerd programmeren ).


    Mensen kunnen er foto's uploaden en bekijken.
    Bekijken gebeurd in tabellen van 5 op 10 ( per pagina ).


    Meer info / screens komen.:piraat:

  • Ik doe pas iets op slot als de persoon dit mij persoonlijk even meld via een PB, en verder raad ik jullie beiden aan om je verhaal eens bij mij te doen, ipv. hier een onduidelijke tekst neer te zetten.


    Dus met goede argumentatie enz.

  • " - Iedereen die upload, kan een watermerk op de afbeelding zetten. "
    Dit bestaat allang..


    " - Contact script dat in admin panel post "
    Is er ook al, gewoon dmv een SQL query!


    " - Captcha (die ik laat maken) bij elke upload. "
    Wat is daar uniek aan?


    " - Verscheidene layouts in admin panel. "
    Oftewel, gewoon templates.


    Het is zeer zeker niet " uniek "

  • Het hoeft ook zeker niet uniek te zijn.


    Dit script is al duizend keer gemaakt. Dus 999 keer vond iemand het nodig een andere te maken, waarom kan dat dan niet voor een duizendste keer?


    Eigen werk heeft (veel) voordelen. Je weet hoe het werkt, kunt het makkelijk uitbouwen en zelf fouten oplossen. Vind het een beetje vreemd dat wanneer er eindelijk iemand is die iets zelf gaat maken mensen dat een probleem vinden...

  • Bedankt Killingdevil, zo had ik het eigenlijk nog niet gezien. Ik heb beslist het over een (totaal nu niet) andere boeg te gooien. Ipv gewoon uploaden ga ik er een online Foto-album van maken, waar je foto's kunt uploaden, bekijken. Als je op een foto klikt komter allerlei info- die de uploader heeft meegegeven- tevoorschijn. Dit project is om vooral bij te leren. Ook ga ik het objectgeoriënteerd programmeren. Zo kan ik alles wat bijschaven, weet nog niet zeker wat ik ermee ga doen, ws vrijgeven ofzo..

  • Haha, xD, heb er een boek over gekocht, nouja, niet alleen OOP, eigenlijk PHP waar ook OOP in beschreven wordt: PHP-Applicatie ontwikkeling van Peter Kassenaar, echte een aanrader. 46 in het computer winkeltje ( http://www.hcw.be of http://www.hetcomputerwinkeltje.be ) wet niet op het computer winkeltje ook in nederland bestaat :P Peter is allesinds nederlander dus in nederland zal je het boek ook wel vinden xD


    -EDIT-


    http://www.hcw.be/p.aspx?p=G3684





    Alex V.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 23.05.09 17:11:16:
    UPDATE:


    Ben al begonnen. De sql is nu klaar en het uploaden voor de helft. ( Het formulier is klaar ).

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 23.05.09 18:01:49:
    UPDATE:


    upload: de upload.php controleerd nu of de pagina zichzelf heeft aangeroepen

  • Sorry dat ik het zeg.
    Maar waarom maak je in vredesnaam een check topic aan, zonder dat je ook maar voorbeelden geeft van dingen wat je aan het maken bent of hebt gemaakt?


    Verder succes, ik hoop dat je niet volop uit het boekje over tikt maar merendeel zelf dingen probeert, dat maakt het natuurlijk leuker.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Ik geef je een goed advies..
    Werk eerst alles uit, in bijv. een PDF bestand.
    Begin dan pas, zodat je weet wat je moet doen.
    Wat is er nodig, wat moet er gedaan worden enz..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!