Modulair werken.

• Beste CP'ers,

Wij willen graag wat informatie over modules, en hoe spelers, of gebruikers, de site kunnen vergroten door zelf hun modules toe te voegen aan de website.

Bijvoorbeeld:

Maar willem, die wil graag "Loodfabriek" erbij scripten, en dit is hem gelukt, en stuurt het door naar ons via de website.

Hoe kan dan die code, ofterwel, de module dan het makkelijkste toegevoegd worden?
    Dit is werken met een library die wij zelf maken neem ik aan?

Hoe gaat het eenmaal in zijn werk, want de gebruiker moet natuurlijk weten met welke functies en database gegevens wij werken.

Graag meer uitleg, of een tutorial hierover zou zeer gewaardeerd zijn.

Met grote dank en vriendelijke groeten
    Lancer & Nillas.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dan kun je beter met een soort van API gaan werken, want ik denk niet dat het slim is om gebruikers direct toegang te geven tot de database. En voor het toevoegen kun je denk ik beter een soort van upload systeem maken wat het installeert. En zorg er wel voor dat de modules veilig zijn, want je wilt natuurlijk dat het spel veilig blijft, ondanks de modules.

• dan zou je met upload systeem een keur systeem moet maken waarin jij kijkt welke tabellen hij nodig heeft en hiervoor ook een soort module maakt om database simpel toe te voegen. ;)

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Wat voor API beveel je ons aan dan jessewillem?
    Soort library dus, uitleg over functies, wat ze kunnen gebruiken en dat soort dingen?
    Dus bijvoorbeeld:

PHP
    Functie Insert:
    UserQryInsert(""Users","`attack`=`attack`=+'10'","$login"");

Heel slecht voorbeeld, maar je begrijpt me:)

En uiteraard word elke module gecontroleerd door ons.

• Lancer, iets in die trend, maar ik raad je niet aan om directe SQL queries te doen vanaf modules. Liever door de API zelf, en dan gewoon via, als voorbeeld functienaam($waarde1, $waarde2), gaan werken. Mocht men met eigen SQL aan de gang gaan, dan moet je gewoon SQL gebruiken in de module. Maar dan moet je het wel goed nachecken of de module niet kwaadaardige code bevat. Verder heb ik niks aan te vullen op je lijstje, volgens mij is dat alles wel. En verder documenteer de API en het spel wel goed, anders komen mensen er nog niet mee verder.

• Dus netzoals dit eigenlijk:

PHP
    Functie Insert:
    UserQryInsert(""Users","`attack`=`attack`=+'10'","$login"");

Want ze moeten zelf hun eigen waarden ook kunnen schrijven, en uiteraard word dan alles zeer goed nagekeken.

Dank je wel voor de feedback e.d.
    Dan ga ik er morgen maar mee aan de slag!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!