Landkaart, moveable

• Beste,

Ik heb net een idee binnen gekregen voor Planemania.
    Echter weet ik hier niet zoveel van af, dus daarom vraag ik het aan jullie.
    Het gaat erom, dat je zegmaar kan zien waar een vliegtuig op dat moment is.
    Dus als de vliegtijd 1000 seconden is, en het aantal kilometer is bijvoorbeeld 500 en het is Schiphol - Parijs (ik zeg maar wat) dan moet het script vanuit daaruit de positie berekenen, dus als er nog 500 seconden resterend zijn, dat hij een vliegtuigje weergeeft op de helft van de lijn van a'dam naar parijs.

Dan nu de vraag:
    Hoe is dit mogelijk, en in welke programmeer taal.
    Ik hoop in HTML of JavaScript.
    En heb je hier een voorbeeld van?

Ik wist niet in welke categorie dit moest, dus heb ik het maar in PHP gedaan.

Bedankt alvast,

Lars Groot

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • PHP is goed; je hebt GD Library nodig. Begin maar met verdiepen in GD Library, en maak een afbeelding met bijv. een kaart van Europa. Het beweegt met GD Library dan niet, maar ik hoop niet dat dat erg is. Stel dat Amsterdam op 100*50 ligt, en Parijs op 50*250, dan moet je dus met [func]imageline[/func] een lijn tekenen vanaf die 2 punten. Vervolgens kun je met die wiskunde van hierboven een positie op die lijn maken, en daar dan bijv. nog een afbeelding aan toevoegen ;)

En ja, het gaat best moeilijk worden, positioneren is altijd lastig :P Succes!

• Ik heb geen voorbeeld; maar het zal met een tutorial niet moeilijk te maken zijn. Ben je een beetje thuis in Flash? Dan zou je het daarin kunnen doen, dan beweegt 't ook en is het wat interactiever.

• Nee, helaas niet :)
    Ik hoop dat Wouter het wil maken ;)
    Hij is voor mij ook bezig voor een Fruitautomaat.
    Dus misschien dat hij het wil.

PHP GD ga ik nog even naar kijken ;)

Lars

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 01.08.10 14:02:21:
    Oke, ik heb nu dit:
    http://planemania.nl/line.php

PHP
    <?php
    header("Content-type: image/gif");
    $im = imagecreatefromgif('http://planemania.nl/nl1/images/kaart.gif');
    $red = imagecolorallocate($im, 255, 0, 0);
    imageline($im, 208, 95, 244, 124, $red);
    imagepng($im);
    imagedestroy($im);
    ?>

Alleen nu zit ik met het probleem:
    Hoe kan ik dus een vliegtuigje laten weergeven op de helft van de pagina?
    Of beter gezegd, hoe reken ik het uit?
    Dus ik weet de vertrektijd (in een Datetime in de MySQL) en ik weet de totale vliegtijd (in seconden).
    Maar let op!, de vliegtijd is x2, dus heen en terug.
    Dus als je bijvoorbeeld om 10:00 vertrekt, en het duurt 4800 seconden (= 2 uur) dan is hij dus om 11:00 op bijv. Antalya, en om 12:00 bij Amsterdam.
    En ik weet uiteraard het aantal kilometers, en de coordinaten van de vertrekplaats en aankomstplaats.

Ik hoop dat jullie hier iets mee weten,

Lars

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!