Plaatjes optimaliseren

• Wie kan mij vertellen welke software kan worden gebruikt om plaatjes te optimaliseren; waarmee ik bedoel de afbeelding grootte te verkleinen zonder dat dit de afbeeldingen zelf aantast.

Online heb ik wel vaker websites gevonden waarmee afbeeldingen beter konden worden geladen maar een software hiervoor is mij tot op heden onduidelijk.

Alvast bedankt voor de hulp

• Als je Firefox gebruikt (Wie gebruikt zoiets geweldigs nu niet?) kun je het doen met firebug. Download Firebug bij Firefox, ga naar Page Speed, druk op Analyze Preformance en je krijgt suggesties om de pagina sneller te maken. Daarbij zitten ook suggesties om plaatjes te optimaliseren. De geoptimaliseerde versie geeft Firebug er gratis bij!

Zeker het uitproberen waard, heb het nog nooit echt gebruikt (slechts bij enkele afbeeldingen), maar denk dat het zeker functioneel kan zijn. :)

• De Page Speed plugin voor Firebug is zeker een handige! Geeft nog veel meer handige tips.

Citaat van Killingdevil

Als je Firefox gebruikt (Wie gebruikt zoiets geweldigs nu niet?) kun je het doen met firebug. Download Firebug bij Firefox, ga naar Page Speed, druk op Analyze Preformance en je krijgt suggesties om de pagina sneller te maken. Daarbij zitten ook suggesties om plaatjes te optimaliseren. De geoptimaliseerde versie geeft Firebug er gratis bij!

Zeker het uitproberen waard, heb het nog nooit echt gebruikt (slechts bij enkele afbeeldingen), maar denk dat het zeker functioneel kan zijn. :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!