externe harddisk

  • Iedereen kent ze wel externe harddisks op stroom.
    Maar hoe betrouwbaar zijn ze nou eenmaal?


    Toen ik 3 jaar terug de maxtor externe schijf kocht bij saturn, zou je denken dat je ook echt een maxtor schijf hebt en niet alleen een buitenkant met maxtor erop...


    Maar toen ik één week geleden de schijf perongeluk liet vallen, waardoor hij het niet meer deed. Besloot ik deze behuizing er eens af te halen om te kijken wat er binnen in zat. Wat bleek, een schijf van seagate.


    Wat vinden jullie hier nou van?


    Met vriendelijke groet,


    Luc

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als je even verder kijkt dan je neus is.


    Via google zijn er verschillende nieuwsitems te vinden dat seagate verdeelt is in 2 stukken.


    Maxtor heeft een groot bedrijf overgekocht dat seagate HDD's maakte.
    Het kan zijn dat jij een oude batch had.

    Hosting Network Services. Special Firewalled hosting for crime games.
    ******
    Msn:** Stuur maar PM.

  • Ik gebruik zelf ook verschillende externe schijven, dit voor me boekhouding klanten bestand noem zo maar op.


    Ook voor de server backup omdat wij backups tot 7 dagen bewaren en heb zelf nog geen enkel probleem gehad met een externe harde schijf.


    Heb hem in totaal 14 keer al laten stuiteren en nog doet die het.


    Ik zou zeggen probeer eens iomega betaal je misschien wel 80 tot 110 euro voor maar dan heb je wel 320 gb ruimte en als je hem stuitert dan gaat die niet inene kapot.


  • Of je gaat voor online backup. Kan met een eenmans bedrijfje of als particulier gratis via dropbox bijvoorbeeld.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!