Hallo cp'ers,
Ik ben bezig met html5 leren.
Maar ik wil echt alles leren.
Daarom zoek ik een boek van html5?
Bestaan deze al?
Groeten, bboy
Hallo cp'ers,
Ik ben bezig met html5 leren.
Maar ik wil echt alles leren.
Daarom zoek ik een boek van html5?
Bestaan deze al?
Groeten, bboy
Waarom zou je Html willen leren ? Als je wilt leren programmeren dan zul je toch php moeten gebruiken.
ja maar als je php leert komen er ook stukjes html in voor
Dat staat echt wel in de meeste php boeken hoor :p Btw html is redelijk easy niet de moeite waard om een boek over te kopen vind ik. Je kunt beter van tutorials leren.
Het is toch wel erg verstandig er voor te zorgen dat je HTML gewoon goed beheerst. Wat je ook doet, het is wel een basis die altijd als informaticus of programmeur moet hebben.
En in een goed PHP boek staat helemaal niks over de HTML code uitgelegd...
Ok maar is w3schools dat goed genoeg om te leren?
Want ik denk dat w3schools niet alles leert ofwel?
Citaat van KillingdevilHet is toch wel erg verstandig er voor te zorgen dat je HTML gewoon goed beheerst. Wat je ook doet, het is wel een basis die altijd als informaticus of programmeur moet hebben.
En in een goed PHP boek staat helemaal niks over de HTML code uitgelegd...
In mijn boeken staat altijd wel de HTML erachter uitgelegd. Plus dat ik w3schools als naslagwerk gebruik. Daar staat gewoon alles op.
Maar ik zag net php6 is ook al uit?
hoelang is deze al uit weet iemand dat?
Php6 is nog niet uit. Er zijn beta releases van maar die zijn al weer verdwenen..
Ze zijn er al 5 jaar mee bezig ofzo.
Hoezo? ik vond zelfs al een php6 boek?
Php6 is ongeveer half jaar uit. Begin januari 2010. Alleen er zijn nog bijna geen servers die het ondersteunen.
Maar als ik binnen 3 maand begin met php6 gaat dit dan wel al ondersteund zijn?
Nee, php6 ligt volledig stil kwa ontwikkeling.
Dus beter php5 leren
Ja, je kunt beter eerst php5 leren en dan als nog php6 leren later.
Ja
PHP 5 kan je beter leren, en dan PHP 6, aangezien de meeste servers dit toch nog niet ondersteunen
En voor HTML -> W3schools is het beste.
Nou, als je niet zo goed bent in Engels. En je een boek lezen niet erg vind, zou ik toch voor een boek gaan. Dat leid niet zo veel af dan Youtube of zo. En vaak staat er een uitgebreide uitleg bij. Maar ik vind lezen dus niet zo leuk (Zachtjes uitgedrukt), dus ik gebruik W3Schools of andere website's ;).
Moet zeggen dat er een heleboel onzin wordt verkocht hier over PHP 6. PHP 6 is nog niet uit, PHP 5.3 is uit, en een heleboel functies die in eerste instantie pas in PHP 6 zouden komen zitten al in PHP 5.3.
En maak je er maar niet zo druk om of je PHP 5 of PHP 6 leert. Als ik de reacties lees lijkt het wel alsof het een wereld van verschil moet zijn... Nou nee, echt niet. De syntax veranderd amper. In meer geavanceerde PHP opties veranderd meer, zoals OO programmeren in PHP, maar de basis blijft vrijwel identiek.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!