Maak screenshot van div

• Beste,

Voor me zusje moest ik een doll maker maken (waar je dus zo'n poppetje in elkaar kan maken van allemaal plaatjes).

Dit is me redelijk gelukt, gewoon kleine plaatjes gezocht, drag en drop javascriptje erin, box waar je alles in kan draggen.

Maar: nu moet je dus zelf een screenshot maken van die box, deze in paint plaatsen en dan pas opslaan.

Maar is er geen manier om bij een klik op een knop van die hele box (is een div) een screenshot te maken en deze weer te geven, waardoor je enkel slechts op die ene image rechtermuis: opslaan als moet doen.

Let op!, het zijn allemaal kleine afbeeldingen, dus er moet wel een screenshot van genomen worden.

Ik dacht meteen aan de PHP GD functie: Imagegrabscreen();
    Maar ja, die maakt helaas van het hele scherm, en ik wil slechts alleen van de div.

Tevens werkt die alleen voor windows (bedoelen ze daarmee een windows server of cliënt pc?)

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit moet doen,

Lars

• Je weet toch welk plaatje waar staat als je het aan de hand van javascript doet.

Dus als je elk plaats ergens opslaat, en op het einde in php haal je ze gewoon allemaal op en zet je ze op de juiste plaats, zal wel even puzzelen worden, maar dat lijkt mij echt de enige manier.

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• @Woutr,
    Oke.
    Dus het is niet mogelijk een screenshot van een bepaalde plek te nemen?
    Of bijv. die functie ik ik noemde gebruik, en dan zeg maar de overige content eruit strip en vervolgens de bruikbare content (die div dus) bewaar.
    Dat je zegmaar de coördinaten van die div bepaald, en dan met PHP alleen dat eruit haalt.

Lars

• Ik weet nu niet of die Imagegrabscreen() het hele scherm doet of gewoon de browser, indien het hele scherm word het al wat moeilijker.

Maar wat ik bedoelde was, je sleept een afbeelding naar je poppetje, de positie van die afbeelding hou je bij.

Wanneer je dan ergens op save klikt, haal je terug al die afbeeldingen en hun positie op en plakt ze allemaal gewoon in een image die je dan kan opslaan.

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• imagegrabscreen maakt geen screenshot van de cliënt, maar van de server... Want PHP is serverside, en technisch gezien is het ook 100% onmogelijk om zonder interactie met de browser er wel een screenshot van te maken. En PHP heeft geen interactie met de browser.

Dus vergeet die functie, dat is niet de oplossing. Je zult het beste kunnen doen wat ik en Wouter al eerder zeiden: in PHP het plaatje namaken.

• Want:
    Hoe kan je met PHP bijv. een afbeelding over een afbeelding plaatsen?
    Kan iemand daar een klein scriptje voor geven?

Bedankt alvast,

Lars

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.05.10 15:13:48:
    @ Moker,
    Heb je een voorbeeld online?

Lars

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!