CLASS/Functions

  • Goede dag mensen,
    ik ben bezig met het leren scripten van class en functions nou is mijn vraag om te kijken als wat ik nu heb al goed is of wat beter kan en tips van hoe het beter kan.


  • mijn idee is om een game te maken geen crime of maffia(domme website;s)
    maar een game waar je moet vechten tegen monsters en wapens en armours ken krijgen en kan equipe enz en wars kan organiseren tegen een baas die 1x in de aantal uur tevoorschijn komt enz,

  • Ik had het meer over hoe je de classe wilde laten werken, hoe je die wilt gebruiken etc...
    Dus verzin zelf eerst maar iets, script het en kom dan weer vragen wat er beter aan kan (het liefst met een voorbeeld hoe je het wilt gebruiken)

  • de functions moeten berekeken hoeveel schade je kan gaan doen
    de schade is afhankelijk van:
    attack
    Wapen kracht
    en je skils
    door daar een function van te maken en daarna bij me kaar op te tellen
    dat het daarna simpel in het script wordt weergeven

  • Een klasse combat doet me al een beetje fronsen. Combat is een 'actie' (lees method), en geen 'object'. Tenminste, dat lijkt mij? Die regel gaat heeeel soms vanwege praktische redenen niet op (in mijn visie), maar meestal wel.


    Heb je ondertussen al meer om te laten zien?


    Ps. Doe eens een zoekje op getters en setters.:)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!