Probleem css

• Hee ik zit met een probleem. Nouja ik weet eigenlijk ook niet of het wel kan. Vandaar dat ik het even vraag. Kijk ik wil dat het rode vak groter word als de text langer word dus als het op een tweede regel komt. Hier heb ik wat ik nu krijg.

http://i40.tinypic.com/2qn9y4i.jpg

Nu wil ik dus dat het rode vak grooter word en dat de border om de text heen staat en niet dat de text door de border gaat. Ik heb het zo in mijn css:

• Oke ik ga het probeeren dankje

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.05.10 15:35:53:
    Nu krijg ik het bijna goed alleen komt nu de tweede regel het begin tegen de border aan en die moet er ook 22px er vanaf hoe doe ik dat dan?

• @ diestro
    Bedankt dat was het ik heb de text-indent vervange door padding-left

Nu heb ik het zo staan in mijn css:

Alleen zoals je zag stond hij onder ook tegen de border aan als hij twee regels lang was. Nu had ik padding-bottom: 8px; gedaan en was het goed maar als je dan maar een regel had was hij onder te veel px. Hoe moet ik dat dan oplossen?

• @ Superior
    Hoezo een padding-right? Dat is toch de afstand vanaf de rechtse border?

@ baldex
    Warom overflow: hidden;? Dan word alles wat er niet inpast niet weergegeven? Dus dan zie je maar de halve foutmelding?

corrigeer me als ik het fout heb.

• @ Superior
    Nou als de zin nu onder elkaar komt dan staat hij presies tegen de border aan. En aan de bovenkand staat hij er 8 px van af wacht hier prindscreen:

Hij moet dus in het midde staan. Maar als ik er een padding-bottom bij doe en die op 8 zet staat hij in het midde maar als het dan maar 1 zin is staat de zin weer te veel omhoog want dan zit hij onder 16 px en boven maar 8 px van de border af. Snap je het zo?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!