cron.day bug

  • Hallo,
    Op mijn site heb ik al enkele dagen een probleem met mijn cron, dus kunnen de leden geen oc's doen, geen gangsters worden van hun eigen enz...


    Hier is de script ervan.


    Als iemand me kan helpen of vertellen wat er veranderd moet worden, zeg het dan even, of stuur me een privé bericht, of voeg me toe op msn : [email protected]
    En er zijn al enkele mensen die gezegd hebben dat de script juist is, maar waar zit de fout dan?




    Alvast Bedankt

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Citaat

    worden je crons uitgevoerd?


    Nee, dat is het juist anders zou er geen probleem zijn :d


    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 10.05.09 17:13:17:

    Citaat

    worden je crons uitgevoerd?


    database

  • Citaat

    Laat je crons gewoon door het systeem uitvoeren.. In DirectAdmin kun je ze instellen, anders moet je even googelen op crontab.


    euh? hoe bedoel je? ze staan in de DirectAdmin hoor, zou je me even op msn kunnen toevoegen? [email protected]


    Mvg woetie

  • Killingdevil bedoeld dat je cronjobs ook kan laten uitvoeren door DirectAdmin maar daar ligt niet zo zeer het probleem denk ik.


    Geef het script eens waar de crons geïnclude worden + de cron-tabel van NU

  • Citaat

    Laat je crons gewoon door het systeem uitvoeren.. In DirectAdmin kun je ze instellen, anders moet je even googelen op crontab.


    euh? hoe bedoel je? ze staan in de DirectAdmin hoor, zou je me even op msn kunnen toevoegen? [email protected]


    Mvg woetie

  • als je ze laat uitvoeren door Direct Admin lijkt de volgende code me niet bepaald slim:

    PHP
    if($cron_pass != "krijgjeniet")
        exit;


    haal dat stukje eens weg...
    en kijk of het dan werkt...

  • Citaat

    als je ze laat uitvoeren door Direct Admin lijkt de volgende code me niet bepaald slim:

    PHP
    if($cron_pass != "krijgjeniet")
        exit;


    haal dat stukje eens weg...
    en kijk of het dan werkt...


    ok, ik haal dat weg, en dan zullen we morgen zien, of het werkt ;)
    laten we hopen :d
    alvast bedankt

  • Darsstar! Volgens mij ben je net zo slim als mij.:p Als je de cron uitvoert via DirectAdmin gaat dat inderdaad in de weg zitten.


    Het licht er even aan hoe je het bestand he hebt ingesteld, kan ook zijn dat je nog even een regeltje bovenaan moet zetten om aan te geven dat het om een PHP bestand gaat.


    Darsstar edit: bedankt voor het compliment :p
    teminste, ik neem aan dat je jezelf behoorlijk slim vind?
    want als je jezelf gigantisch dom vind is het juist een belediging XD
    maar persoonlijk vind ik dit meer logisch nadenken, al is dat voor sommige mensen blijkbaar moeilijk...

  • Citaat

    Killingdevil bedoeld dat je cronjobs ook kan laten uitvoeren door DirectAdmin maar daar ligt niet zo zeer het probleem denk ik.


    Geef het script eens waar de crons geïnclude worden + de cron-tabel van NU


    dit is de include1




    en dit is de include2


    en dit is de tabel van de crons in de phpmyadmin

    PHP
    Wijzigen   	Verwijderen  	2009-05-11 22:00:44 	hour
    	Wijzigen 	Verwijderen 	2009-05-11 06:26:37 	day
    	Wijzigen 	Verwijderen 	2009-05-07 02:43:46 	week
    	Wijzigen 	Verwijderen 	2009-05-06 14:35:44 	month
    	Wijzigen 	Verwijderen 	2005-10-14 20:05:26 	lotery
  • Citaat

    Er zit volgens mij een bug, niet in het uitvoeren van de crons, maar in de cron scripts zelf...


    weet ook niet wat het is, want in de phpmyadmin zegt hij dat het uitgevoerd is die cron.day :s maar is het niet :s

  • Bij dit stuk code:

    PHP
    if(floor($update['day']/86400) != floor(time()/86400)) {
          $dbres                = mysql_query("SELECT GET_LOCK('day_update',0)");
          if(mysql_result($dbres,0) == 1) {
            $cron_pass            = "secretcronpassword";
                mysql_query("UPDATE `[cron]` SET `time`=NOW() WHERE `name`='day'");
              include("_cron_day.php");
                    mysql_query("SELECT RELEASE_LOCK('day_update')");
          }
        }


    Verander je $cron_pass in 'krijgjeniet'.Dit moet in beide includes op dezelfde plek.


    Of verander de if($cron_pass != 'krijgjeniet') naar if($cron_pass != 'secretcronpassword')
    In je cron_day bestand!
    Dit is makkelijker ;).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!