Str Replace

• Ik wil zeg maar dat urls in me berichten.php automatisch worden vervangen door een standaard tekst bijvoorbeeld: Spam tegen gehouden!

PHP
    $message->message                 = str_replace("www.","Spam automatisch tegenhouden! :)",$message->message);

Maar ik wil het dus niet allemaal handmatig invullen, het moet allemaal automatisch gaan..

• Hoe bedoel je automatisch?

Waarom maak je niet gewoon een opslag in je db zodat je vanuit een admin paneel kan toevoegen?
    Scheelt je een hoop werk en hulp-admins maken je werk daarbij nog lichter;)

• Maar dan kunnen ze alsnog bijvoorbeeld spammen door middel van:
    w W w M A f F i A W aY.NL

zeg maar..

Ik wil automatisch als er in het hele bericht het woord www. of .nl/.eu/.com bevat, dat heel het bericht opgeschept wordt en vervangen wordt door een automatische tekst.

• WORD WAKKER!!

wel dus ;)

PHP
    $tekst	= str_ireplace(/*Hier komt iets*/, str_repeat('*', strlen(/*Hier komt iets*/), $tekst);

Meer ga ik niet prijs geven, ga maar keer PHP leren.
    Alles vragen en niks zelf doen leer je niks van ;)

• Dat gaap hoort ook tussen off-topic tags, of misschien keertje op tijd gaan slapen?

Je leest volgens mij niet eens op php.net wat je er allemaal mee kan doen.

[offtopic]
    HOERA! :D weer een lui persoon rijker op criminalspoint :cheer:
    [/offtopic]

En haal die 5/5 van je PHP kennis ook maar weg, je kan niet eens een functie lezen.

• [offtopic]
    Dat gaap is het teken van ongeduldigheid door een reactie die leidt tot meer posts en tevens op een onderwerp wat niet te maken heeft met het idee waar ik het over had..

En goh jij leert de eerste keer je offtopic tags te gebruiken!
    Proficiat:cheer:!
    [/offtopic]

Iemand die de oplossing wel heeft?
    Bij voorbaat dank!

• Ik zou een regexp opzoeken die urls vindt, en tijdens het posten alle wittekens even wegstrippen om daarom te controleren...
    Vindt het een match, doe dan wat je zelf wilt...

Superior
    had hem liever naar preg_match doorverwezen...

• Haal eerst die 5/5 PHP eens uit je profiel. Enige basiskennis van reguliere expressies zou je nu wel mogen hebben...

http://www.fbiwars.nl/test.php
    Bedoel je zoiets als dat?

Code:

Het is maar basiswerk, het kan beter, het kan véél beter, maar als je zelfs hier niet opkomt en met [func]str_replace[/func] gaat werken met 5/5 vaardigheid, overschat je jezelf misschien toch iets té.

• Als je verder kijkt dan je neus lang is zag je allang een voorbeeld die je iets verder uit moest werken.

[offtopic]
    Kom hier al langer dan jou dus zou gewoon lekker je mondje houden en niet zo bijdehand doen als je hulp wilt krijgen.

Was wel wat je zoekt maar ik ga niet alles voorkauwen, leer maar keer iets maken.

Google is je vriend!
    [/offtopic]

• Mokerr
    Automatisch gaat inderdaad niet lukken, dan zou dit een hele luie wereld zijn.

Een bestand maken met data opslag bestaat wel, heb het zelf ook al in me ubb gemaakt.
    Veel spammers komen met links of met namen namelijk.

1) Je voert het woord in je database
    2) Het script zoekt vervolgens op al die namen en filtert ze.

str_ireplace heeft namelijk het leuke dat "LuL, Lul, LUL of luL" gewoon gefilterd wordt.
    Dit mede dankzij Richard (spinazie) die mij deze tip gaf, kende de functie namelijk zelf ook nog niet.

• Omdat er vraag naar is, dit is de volledige code ervan.
    De database dien je zelf te maken dit ga ik niet ook nog eens doen.

• [offtopic]Jij hier iets langer dan mij?

Mijn Datum: Datum registratie: 16-05-2009 03:09
    Jouw Datum: Datum registratie: 04-10-2009 17:43
    Duss ssttt

[/offtopic]

• [offtopic] Reverb
    SSSSSSSSSHT heb verschillende gebruikersnamen gehad :cheer:

Ex-mod Diester kennen we allemaal nog wel van vroeger, loop hier al rond CP V1 dus jij SSSSHT

Schijnbaar ken je de regels ook niet goed, volledig off-topic niet toegestaan, goed zo jongen je kan lezen :cheer:[/offtopic]

gamecontrol
    Geen probleem, indien je ergens niet uitkomt kan je altijd een pm sturen.

En dat geld trouwens voor iedereen, niet enkel voor Gamecontrol ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!