Ctype functie

• Ik ben dus aan de slag gegaan met de Ctype functie, en heb succesvol de +/- bug weten te vermijden in de bank, zwitserse bank en de kluis.

Nu heb ik dit ook geprobeerd bij selldrugs.php en createfamily.php, alleen wil hij daar niet meer posten.

Ik vraag iedereen hier om een klein beetje hulp hierbij, als ik beiden werkend krijg zal ik de hele source incl alle fixes die ik ben tegen gekomen op het forum en deze uploaden zodat we deze vragen niet meer terugvinden op het forum.

Link naar Selldrugs.php:
    http://www.codedump.be/code/684/

Link naar Createfamilie.php:
    http://www.codedump.be/code/665/

Alvast heel erg bedankt!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Volgens mij definieer je het niet goed, je variabele, die je naar de ctype stuurt.
    Er is een verschil tussen een integer en een string zelf.

• Sacrome hoezo jouw topic verkloot?

Citaat

Neem maar niet aan dat ik de zoekfunctie niet gebruik, bugfixes hiervoor heb ik niet gevonden/de download links waren outdated. Bedankt voor het verkloten van mijn topic.

die +999+ staat toch duidelijk vermeld op cp forum in de banditi categorie. Zoek daar eens verder voordat je zomaar wat defeneer.

• Citaat van Sacrome

Helaas, +999+ word ook gezien als is_numeric :(

Waar baseer je dat nu weer op? Dat is regelrechte onzin. +999+ is toch niet numeriek? Toets eerst eens voordat je zomaar iets zegt.\

@Koen:
    En als je dan iets verder kijkt op php.net, staat er onder jou citaat het volgende:

Citaat

Note: This function require a string to be useful, so for example passing in an integer will always return FALSE. However, also note that HTML Forms will result in numeric strings and not integers. See also the types section of the manual.

Logisch, maar het melden waard.

En er is ook niks mis met de functie is_numeric(). Als je er maar goed mee omgaat. Wanneer je de waarde die door is_numeric bijvoorbeeld afrond, komt er altijd een decimaal getal uit, en precies wat de gebruiker bedoelde.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!