oh crap een virus

  • He,


    Ik ben sinds 2 uur geleden achter gekomen dat ik een exploit:JS virus heb.
    het is een virus die IE(internet explorer) pop ups geeft zonder dat je iets bezoekt.
    Ik zelf gebruik IE niet.
    Maar uik heb hem toch gekregen.


    Mijn vraag is ken iemand deze?
    Zo ja hoe verwijder ik hem want ik heb een scanner van microsoft maar die kan hem niet verwijderen want hij kan niet gevonden worden.


    Edit:
    Ik werk op windows 7 64 bit

  • AVG is opzich niet verkeerd, die doet goed zijn werk, en kan je goed hanteren.


    Nod 32 nooit gebruiken, die ziet bijna alles als een virus, heel iritant.


    Zelf heb ik Avast, is ook niet verkeerd, hier betaal je wel wat voor, maar net als AVG heb je elke 2 dagen een update:)

  • - Outpost Firewall Pro.
    - Avast free version.


    Die 2 hebben mij nog nooit een virus bezorgt op windows 7.
    Omdat die firewall al je verbindingen controleert.
    Redelijk grappig hoevaak google je porten scant :p
    Kan je namelijk volgen wie je internet porten aan het scannen is.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 03.04.10 13:00:46:
    Edit:

    PHP
    12:54:28    74.125.77.118     Host blocked for 5 min     SCAN(63683, 1732, 2244, 3268, 3780, 65219, 4036)



    Dat is dus weer een nieuwe scan :p
    Als je zoekt wie het is, google was dit weer eens :p
    Ze scannen wel vaker ik weet alleen de reden niet elke keer.

  • Dat is een leuke, uwm, hoe kan je die wegkrijgen...


    Zoek in je windows of er ergens in staat dat hij die dll moet opstarten, probeer dat te verwijderen, dan hoor je daar geen last meer van te krijgen...


    Ik heb toen mijn pc in iedergeval op nieuw moeten voor installeren

  • Citaat van larsisgoed9


    2) Gebruik het al sinds de release en heb nog geen 1 virus die ik heb opgemerkt, en AVG niet heeft gezien.


    Dat hij geen virus ziet wil niet zeggen dat er niks op staat he.


    Citaat van Georgo

    AVG is opzich niet verkeerd, die doet goed zijn werk, en kan je goed hanteren.


    Nod 32 nooit gebruiken, die ziet bijna alles als een virus, heel iritant.


    Zelf heb ik Avast, is ook niet verkeerd, hier betaal je wel wat voor, maar net als AVG heb je elke 2 dagen een update:)


    Nod 32 / Eset is toch een van de betere anti-virus scanners die er bestaat. Ik krijg soms zelfs 5 keer per dag een update wat toch erg netjes is, elke minuut wordt er wel een nieuw virus ontwikkelt wat nog niet gedetecteerd word door de meeste maar Eset heeft dankzij haar heuristic scanner het voordeel dat het ook de nieuwe virussen en troep opmerkt. Dat jij zielig troep download zoals cracks wil niet zeggen dat Nod 32 jammert om aandacht maar jou er duidelijk op wil wijzen dat er iets mis mee is ook al is het maar een false positive


    Citaat van insaneflame

    Nou ja ik starte me pc 2 uur geleden op en het komt niet meer.
    Maar ik mis wel een .dll uit me system32 map die mis best wel vaak.


    Knap dat je hem "vaak" mist wat al vreemd klinkt. Ga anders terug naar een vorig herstelpunt en kijk of dat wat met zich meebrengt.

  • Citaat van Niels


    Dat hij geen virus ziet wil niet zeggen dat er niks op staat he.



    Nod 32 / Eset is toch een van de betere anti-virus scanners die er bestaat. Ik krijg soms zelfs 5 keer per dag een update wat toch erg netjes is, elke minuut wordt er wel een nieuw virus ontwikkelt wat nog niet gedetecteerd word door de meeste maar Eset heeft dankzij haar heuristic scanner het voordeel dat het ook de nieuwe virussen en troep opmerkt. Dat jij zielig troep download zoals cracks wil niet zeggen dat Nod 32 jammert om aandacht maar jou er duidelijk op wil wijzen dat er iets mis mee is ook al is het maar een false positive



    Knap dat je hem "vaak" mist wat al vreemd klinkt. Ga anders terug naar een vorig herstelpunt en kijk of dat wat met zich meebrengt.


    Nou ja, Avira is qua virusscanners de beste.
    En die heeft idd ook een heuristic scanner.
    Als je beetje in blackhatting wereldje zit weet je dat die avira zeer irritant is aangezien die vaak als enige weer een virus ziet.


    Daarnaast insaneflame, je geeft zelf aan, "door me scanners geglipt". Ooit de term FUD gehoord? Virussen worden meestal gecrypt en dus FUD oftewel totaal niet te detecteren door virusscanner "nog". Je kan dan 3000 av's en andere anti virus programma's hebben maar die gaat niet werken ;D


    Gewoon je hele pc opnieuw installeren, aangezien vaak auto-spreading hebben en dus zit je complete systeem vol met die troep;)
    Vaak hebben ze ook nog andere truukjes erin gebouwd waar je niet zo vrolijk van word.


    Gratis "cracks" enz zijn niks voor niks gratis, waarom? omdat meeste gevallen ze zo hun virussen met gemak kunnen verspreiden en dus mooi cracks ervoor maken zodat hun dit lukken :)


  • Ik ben al minstens 5 jaar bezig hiermee en heb ook redelijk wat BH white papers gelezen. Avira is echt niet de beste geloof me en dat zal het ook nooit worden, als het de beste was waarom is het dan niet het grootste bedrijf. Niet om nu te zeggen dat Symantec enzo goed zijn maar toch.


    FUD is wel iets wat tegenwoordig een rol speelt maar daarvoor is gedragsherkenning in het leven geroepen.


    Er bestaan ook wel gratis 'cracks', kijk maar naar die van RELOADED bijvoorbeeld. Daar zit in ieder geval geen troep in wat schadelijk kan zijn.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!