Errors in aparte php

• Nu staat er in ieder script een error opgeroepen als

$error = 1;

vervolgens wordt dan de error verderop in het script weergeven. Is er een mogelijkheid dat ik bij het oproepen van

$error = 1;

de error kan laden uit een ander php bestand zodat ik alle errors in 1 bestand kan zetten

• Wel, de oplossing zal wellicht makkelijker zijn als de toelichting maar het is de bedoeling dat error reports zoals:

uit bestand error.php worden geladen. Als ik nu in bestand voorbeeld.php heb staan $error = 1; moet deze uit het error.php deel worden opgenomen.

Dit is denk duidelijker toegelicht.

• Zou ik niet aan beginnen als ik jou was.
    Ene kant het kan veel schelen, maar dan krijg je 1 super groot bestand met errors waar ik als ik jou was niet aan moet beginnen.

Maar die $errors gebeuren in het script is wel een dom systeem.
    het kan namelijk veel korter en makkelijker.
    Je zou een functie kunnen schrijven die de fouten uitleest.

Bijv. je zet alle fouten in een array, die function leest je fouten uit en telt hoeveel het er zijn.
    Dan gebruik je simpel een foreach om elke fout onder elkaar te kunnen weergeven via bijv een break.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• In een procedurele code zou ik de foutmeldingen ook gewoon in hetzelfde bestand bewaren. Precies zoals NielsB zegt, je krijgt er een te groot bestand van en je weet niet waar je moet zoeken als je iets terug wilt vinden.

Totdat Stefan en Koen terug zijn van vakantie ben ik weer actief. Daarna ben ik weer weg ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!