Ik weet het nog niet, de reden hiervoor is, omdat ik op dit moment bijna geen geld heb, en me ouders niet willen dat ik wijzig van scooter. Schakel mag ik pas kopen, als ik 9 maanden normaal heb gereden:@
Verder weet ik nog niet wat ik ga nemen, ook nog niet over na gedacht
Brommer
- stephen
- Closed
-
-
-
De TZR blijft de mooiste schakelbrommer. Voor een motor moet je weer examens gaan doen dacht ik.
-
Klopt, als je een motor wilt moet je rijbewijs A hebben.
Momenteel met een kapotte Viva City hiero, denk er over om zelf te repareren. Vooral kappen en koplamp/knipperlicht.
-
Ik ben nog nooit naar een scooterzaak geweest voor reparatie, altijd zelf onder handen genomen. Scooterzaken vragen altijd ovrdreven veel geld voor iets zeer simpels. Als je zelf een beetje knutselt en logisch nadenkt komt je er wel uit. ( Niet altijd mja ).
-
Jep, dat klopt.
Kappen vervangen is simpel, en ga ik wss. dus ook doen.
Zo bespaar ik ook veel geld. Me verzekering heeft echter wel €650 uitbetaald voor reparatie. -
Neem een scooter wss.
Ik zou voor een Aerox gaan. Die nieuwe zijn echt ziek :p.
-
Zeker weten dat je voor een Aerox gaat? Die zijn namelijk zo te jatten
(Tenzij je een dik kettingslot hebt en/of een startonderbreker)
Mijn vader heeft hier nog een (geheel gereviseerde) kreidler florett staan, schakelbrommer dus...
Dat ding loopt geweldig! -
Oke,
Cool een kreidler lijkt veel op zundapp.
Hoeveel € wil hij er voor hebben, heb je mischien ook foto's
(p.s. hang er wel een magneet achter ALLES trilt los) -
Ik heb zelf een Aerox, hoezo makkelijk te jatten... zou je dat willen uitleggen?
-
(voorkant) kap eraf halen, bij het contactslot 2 draadjes aan elkaar maken, kick starten en je rijdt ermee weg.
-
Stuurslot? En ik gebruik verschillende schroeven, ik denk niet dat er iemand met een heel doos gereedschap aankomt ofwel?
-
Nee contactslot, achterkant ervan...
Het is in princiepe niet zo moeilijk om erbij te komen. -
Ik bedoel hoe wil je stuurslot kraken...
-
Jep, hoe wil je dat doen?
-
en dan wat wil je met een gestolen scoeter je kan hem dan toch ook niet schouwen.
Dus als je er mee rijd ben je zo de lul je kan de onderdelen wel verkopen maar is ook niet zo veel geld waar om hem te stelen. -
niet?
-
nou de onderdelen wat ik onder heb zitten zijn wel veel waard. maar een scooter die er een beetje mooi uitziet valt idd snel op.
mja er worden nog veel gestolen. -
Stuurslot heb je zo kapot, gewoon effe een harde tik geven aan het stuur en krak...
-
Ja Guido heeft inderdaad gelijk je stuurslot stelt niet zo veel voor. Je gaat gewoon op je zadel zitten geeft een harde trap tegen je stuur en dan is die kapot.
Maar tegenwordig is dat niet het enige slot meer wat ze er omheen doen dus je rijd er nog steeds niet zo mee weg.
Wel is een anderen mogelijkheid om hem in een busje te zetten en dan het slot thuis doorslijpen -
Ik heb hier een stuurslot, kettingslot (ART cat. 4 merk ABUS) en een schijfremslot van Viro (http://www.easyparts.nl/showar…o-Alert-5,5mm-Chroom.html)
Thuis heb ik nog een muuranker van ABUS (http://www.easyparts.nl/showar…Wba-100-Granit-Art-4.html)Me kettingslot zet ik meestal al aan een lantaarnpaal of dergelijke vast.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!