Random item bij opdracht

• Goede dag beste mensjes

Ik ben bezig met een spel te ontwikkelen geen maffia ofzo maar wat het is laat ik nog ff geheim maar ik zit met een probleem.

Er is een optie dat je opdrachten moet volbrengen maar daar kan je dan verschillende items krijgen wat dus random word bepaalt maar het werkt niet ik heb het stukje nu zo staan

PHP
    /*De items waar die uit gekozen moet worden die je krijgen kan*/
    $item = rand(ruby,saphire);
    /*Hoeveel je van dat item krijgen kan*/
    $hoeveel = rand(1,2);
    /*De kans dat de opdracht lukt*/
    if($kans <= $opdracht1){
    /*Toevoeging in de database*/
    mysql_query("UPDATE `users` SET `$item`=`$item`+'$hoeveel' WHERE `login`='$data->login'");

Maar dit werkt niet wat heb ik hier fout gedaan

grtzz arendjee

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • @ spy het zijn maar voorbeelden die dingen;)aangezien het een test scriptje is van max 70 regels;)

en het probleem is hij zet dus niets in de database neer bij ruby of saphire

• aaah oke maar dit is toch niet heel he script want dan is het logisch dat het script het niet doet je kan beter je heele script erop zetten zodat mensen je kunnen helpen

• Citaat van spy

aaah oke maar dit is toch niet heel he script want dan is het logisch dat het script het niet doet je kan beter je heele script erop zetten zodat mensen je kunnen helpen

het gaat om dat stukje :P dat niet werkt het in de database zeten
    verder werkt alles =) het gaat er dus om dat er een keuzen uit die item gemaakt word en dat dan in database weer geven word;) ik had toen wel zoiets maar ben vergeten hoe ik dat gedaan had:$

• Citaat van spy

Ooh ja ik heb als tijden niet meer gescript ben alles een beetje afgeleurd designen doe ik nu vind het leuker dat scripten

ieder ze eigen ding toch ;) als ik nog eens een design nodig heb ofzo kom ik wel ff bij je langs met een pm
    en trouwens je zij rs :) trouwens wel een idee om een rs rpg te maken gheghe :P zou eens kijken of dat mogelijk is maar oke nu verder ontopic

verder niemand die het weet:(?

• Je kan geen rand tussen ruby en sapphire nemen.
    Wel kun je deze in een array zetten en een random value uit de array halen.

Bijvoorbeeld:

PHP
    $hoeveel = rand(1,2); 
    $array = array('Ruby','Saphire');
    $rand = rand(1,2);
    $item = $array['$rand'];

if($kans <= $opdracht1){ 
    mysql_query("UPDATE `users` SET `$item`=`$item`+'$hoeveel' WHERE `login`='$data->login'") or die(mysql_error());
    }
  • nu werkt het wel thnx beide heren ;)
    an nu zou ik het onthouden hehe =)

@edit iets te voorbarig arggg hij geeft het wel aan bij de optie maar hij zet het niet in de database:s

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!