Software Gezocht

  • Beste leden,


    Ik zag op youtube een goede muziek studio van vato gonzales.
    Nu ben ik op zoek naar dat programma en ik weet niet hoe het heet.
    Zou iemand mijn de naam kunnen geven als die dat toevallig weet.
    Ik heb al op google gekeken maar dan krijg je enkel dj sites en liedjes.
    Volgende link kunt u zien welke programma ik bedoel:


    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Of Ableton ;). Je moet gewoon ergens mee werken met wat jij het prettigste vindt, en je kan niet zo maar muziek maken.


    Je hebt daar gevoel voor nodig, en ritme.
    Ik weet niet of je een instrument bespeel, maar ik denk dat dat het gevoel voor muziek en ritme versterkt en daardoor betere muziek kan maken.


    Als je geen muziek speel, dan is drummen voor een beat te maken erg handig. Daar begin je bijna altijd mee als je een beat maakt.


    Daarnaast moet je nog enige software kennis hebben om leuke synthesizers en deuntjes te maken.


    Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

  • gangstawar misschien is het beter om dj te worden er zit nog altijd een verschil tussen dj en producer producer maakt eigen songs uit 0, dj remixed andere songs met kleine insteekjes van hem zelf:)

  • Ik zie dat je nu al een aantal dingen tegelijk wil doen, door producer te worden, dj,?


    Begin makkelijk.


    Download virtual dj, en leer daar eerst mee omgaan, dat is het simpelste programma, om mee te remixen..


    Als je dit eenmaal kent, stap je over naar magix music maker
    Hiermee heb je allemaal samples, om muziek mee te maken.


    Heb je dat onder de knie, stap je over naar Fruityloops,
    Dat is bijna het zelfde als magix music maken, maar wat profecioneler, en je steekt daar meer van op, en maak je al mooiere nummers..


    Ben je daar klaar mee, dan ga je verder met reason,


    Reason is het meest ingewikkelde programma, maar daar maken heel veel artiesten de plaaten mee...


    Dit is een stappen plan van zeker 3 jaar, dus niet dat je dit in een week geleerd hebt..


    Heb zelf eerst virtual dj voor een halfjaar gebruikt,
    Toen magix music maker voor een jaar,
    Nu fuityloops voor bijna een jaar, en ondertussen al een beetje begonnen met reason ( Propellorhead )...


    Je bent niet in een week dj, ook niet in een maand, ook niet in een jaar..


    Daar maken heel veel mensen fouten mee,..


    Je mag ik je handen klappen als je na 2 jaar een leuke remix op een site kan zetten;)


    Ik hoop dat je dit een beetje begrijpt en hier een beetje de stappen plan van mij kan overnemen, het werkt perfect;)


    MVG Georgo

  • Dat is ook een optie, maar dan moet hij die wel al laatste gebruiken, omdat hij het anders heel moeilijk gaat vinden, en uiteindelijk de hoop op gaat geven..


    Als hij wel maar gewoon de volgorde aanhoud, waardoor hij dus binnen 3 jaar misschien al aardig een nummer kan maken,


    Want heb het toen ook is geprobeerd, door eerst fruityloops te doen, en daar ging ik tegenopkijken na een tijd, omdat het toen nog te moeilijk begrijpen was..


    Vandaar dus die stappen plan..


    En reason kan je idd ook vervangen door cubase, logic studio of ableton,


    Al moet ik zeggen dat reason wel het meest profecionele is...


    MVG Georgo

  • nou CUBASE en reason zijn ongeveer het zelfde, op de grote festivals worden door de organisatoren cubase neergezet zoals id-t artofdance q-dance b2s en ga zo maar door

  • Maar jij denkt veel te ver...


    Je bent nog 99.9% verwijderd van dj, vato gonzales is al 10 jaar bezig met remixen, als jij net zo goed als vatogonzales wil remixen, ben je 2/3 jaar verder..


    Iedereen denkt dat remixen heel simpel is, maar remixen is niet even een plaat met een andere plaat toevoegen, daar komt veel meer bij kijken..


    Begin bij het begin, vanuit daar ga je verder.. Nogmaals
    Je bent na 2 weken geen dj... totaal niet!


    Daar gaat echt 2 jaar overheen..


    Dus begin simpel, en daarna verder.. en als je een tussen weg wil, moet je magix music maker gebruiken, voor dat kan je allemaal samples downloaden.. en daar kan je leuke nummers mee maken..


    Veel suc6, en ik hoop dat je het niet zo doet als bijna iedereen wil doen, want dan ben je fout bezig...


    Het is geen hobbie wat je in 2 weken geleerd hebt, ook niet in een jaar...


    MVG Georgo

  • Frootyloops moet je gaan gebruiken voor het maken van eigen muziek.


    az Cubase lijkt mij niet goed voor het maken van muziek uit 0 aangezien dat meer voor opnemen is bedoelt. Dus bijvoorbeeld een gitaar naar een versterker en daarna naar je pc en naar cubase. Natuurlijk zou je het wel voor dergelijke kunnen gebruiken maar frootyloops is en blijft het beste programma voor mensen die muziek maken via de pc. (vind ik persoonlijk niet echt muziek waarbij er geen gitaar of instrument aan te pas komt)

  • fruityloops neem ik aan wat jij bedoeld?
    Veel vrienden van mij gebruiken dit programma, en ik geef zelf ook toe. Als je vaak tutorials volgt leer je het programma zo kennen.


    Maar je moet ook veel geduld hebben om een goed nummer te maken.
    Dat is toch wel iets wat ik nog mee wil geven als tip.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • denk dat ze een andere naam ervoor hebben bedacht(vrij creatief vind je niet:p) maar CUBASE = zeer professioneel! Ook voor live optredens als jij dat zou willen doen gangstawar?

  • Nou, daar moet hij nog even 4 jaar mee wachten als hij straks live wil spelen XD


    Maar ok, zeer creatief bedacht die frootyloops XD


    En zal kijken of ik ook aan cubase kan komen, want ben namelijk wel een beetje benieuwd..


    MVG Georgo

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!